.

Beantwoord

Dataverbruik volgens Simyo klopt niet

  • 27 April 2013
  • 4 reacties
  • 546 Bekeken

Mijn dataverbruik is al ruim twee jaar 500- tot maximaal 800MB. Dit was zo volgens Vodafone, en de meting op mijn telefoon week daar maar minimaal (enkele MBs) vanaf. Nu ik nog geen maand Simyo heb, zou mijn 1GB bundel er al doorheen zijn. Ik heb mijn verbruik niet aangepast, en ik zit thuis, op school en op werk altijd op Wifi. In de laatste paar dagen dat ik alleen Whatsapp en Twitter heb gebruikt, zou er 70MB doorheen zijn gegaan. Verder geeft mijn telefoon aan dat ik nu rond de 700MB verbruikt zou hebben, een verschil van 300MB met wat Simyo beweert. Ik update nooit apps over 3G, kijk amper Youtube filmpjes en niemand anders gebruikt mijn telefoon. Ik zou graag een verklaring hebben van dit gebruik gemeten volgens Simyo, anders dan die ik kreeg via Twitter, die neerkomt op "Dit is wat wij meten, klaar" of het excuus dat ik op dit forum veel zie "Als uw wifi signaal te zwak is dan schakelt uw telefoon automatisch over op 3G". 
icon

Beste antwoord door Natascha 30 April 2013, 13:39

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit soort problemen worden hier vrijwel dagelijks gemeld, maar blijven altijd onopgelost. De klant ziet doorgaans een veel geringer dataverbruik dan wat door Simyo geregistreerd wordt. Meestal is de oorzaak dat de klant een nieuwe smartphone heeft aangeschaft, zonder zich te verdiepen in hoe het ding werkt m.b.t. internet, en de financiele consequenties die het gebruik ervan met zich mee kan brengen. Ook hier ben ik bang dat het resultaat is dat Simyo zal zeggen: wij meten zus en zo verbruik, maar we zien alleen maar bits en bytes voorbij komen, maar waar die heen gaan weten we niet want dat mogen we niet registreren. Feit is wel dat smartphones vaker van WiFi op 3G overschakelen dan je denkt.
Dit soort problemen worden hier vrijwel dagelijks gemeld, maar blijven altijd onopgelost. De klant ziet doorgaans een veel geringer dataverbruik dan wat door Simyo geregistreerd wordt. Meestal is de oorzaak dat de klant een nieuwe smartphone heeft aangeschaft, zonder zich te verdiepen in hoe het ding werkt m.b.t. internet, en de financiele consequenties die het gebruik ervan met zich mee kan brengen. Ook hier ben ik bang dat het resultaat is dat Simyo zal zeggen: wij meten zus en zo verbruik, maar we zien alleen maar bits en bytes voorbij komen, maar waar die heen gaan weten we niet want dat mogen we niet registreren. Feit is wel dat smartphones vaker van WiFi op 3G overschakelen dan je denkt.


Bedankt voor je reactie. Een deel van de klagers zal onvoldoende kennis hebben, maar ik weet erg veel van mobiele telefoons. Mijn 3G schakelt automatisch uit als ik Wifi aanzet via een app. Ik ben natuurlijk op de hoogte van syncs en dergelijken, maar zoals ik al zei, mijn verbruik (en telefoon) is hetzelfde als bij Vodafone. Toch is er ineens een metingsverschil van 250-300MB.
Badge
Beste Stefan123,

Lees ik goed dat je abonnement nog geen maand geleden is ingegaan? Heb je er bij de maandbundel rekening mee gehouden dat je de eerste maand een hoeveelheid MB's krijgt die afhankelijk is van het aantal resterende dagen in de maand? Deze worden naar rato berekend, zo ook je belminuten/smsjes. Zo ja dan kun je mijn bericht negeren.
Badge +6
Mijn dataverbruik is al ruim twee jaar 500- tot maximaal 800MB. Dit was zo volgens Vodafone, en de meting op mijn telefoon week daar maar minimaal (enkele MBs) vanaf. Nu ik nog geen maand Simyo heb, zou mijn 1GB bundel er al doorheen zijn. Ik heb mijn verbruik niet aangepast, en ik zit thuis, op school en op werk altijd op Wifi. In de laatste paar dagen dat ik alleen Whatsapp en Twitter heb gebruikt, zou er 70MB doorheen zijn gegaan. Verder geeft mijn telefoon aan dat ik nu rond de 700MB verbruikt zou hebben, een verschil van 300MB met wat Simyo beweert. Ik update nooit apps over 3G, kijk amper Youtube filmpjes en niemand anders gebruikt mijn telefoon. Ik zou graag een verklaring hebben van dit gebruik gemeten volgens Simyo, anders dan die ik kreeg via Twitter, die neerkomt op "Dit is wat wij meten, klaar" of het excuus dat ik op dit forum veel zie "Als uw wifi signaal te zwak is dan schakelt uw telefoon automatisch over op 3G". 

Hoi Stefan123,

Ik zie in het systeem dat je telefoonnummer op 8 april is overgenomen door Simyo. Je hebt naar rato minuten en mb's gekregen tot het einde van de maand april. Op 1 mei zul je volledige bundels ontvangen.

@ Scotsman & Sandertju bedankt voor het meedenken.

Reageer