.

Beantwoord

Dataverbruik tijdens wifi, hoe kan dit?

  • 3 October 2023
  • 10 reacties
  • 118 Bekeken

Hallo,

Sinds wij ook temaken kregen met hoge kosten bij abonnement, zetten wij snachts geforceerd de data uit. Nu blijkt SIMYO alsnog data van de bundel af te trekken. Ik betaal voor gebruik wanneer de telefoon niet verbonden is met wifi(abonnement) wanneer de data op de telefoon geforceerd uit staat, kan dit alleen betekenen dat SIMYO ongeoorloofd data aftrekt uit de bundel, dit betekent DIEFSTAL!

Ik wacht op jullie antwoord!

icon

Beste antwoord door Roeqajja 4 October 2023, 12:09

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Vincent M,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen! Ik kan het me voorstellen dat je hier misschien vragen over hebt.

Je telefoon verbruikt eigenlijk altijd wel internet, dit kan via wifi of via 4G. Heb je de optie “Internet in Nederland” in Mijn Simyo ook uitgeschakeld? Indien deze optie aan staat, is het namelijk nog steeds mogelijk om MB's in kleine hoeveelheden te verbruiken terwijl je de mobiele data in je telefoon wel uit hebt geschakeld. Als je er zeker van wilt zijn dat je helemaal geen MB's verbruikt, kun je het beste deze optie uitschakelen in Mijn Simyo bij Instellingen> Internet en bellen.

Ook wil ik de tip meegeven om de optie “wifi-assistentie” uit te schakelen in je telefoon. Afhankelijk van welke telefoon je hebt kan deze optie een andere naam hebben.

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten.


Groetjes,
Roeqajja

Één grote lariekoek! Jullie proberen vanuit onkunde bij klanten de schuld bij de klant te leggen! Lees bij mij dat de mobiele data geforceerd uit staat, wanneer app's op de achtergrond actief zijn, zal dit alleen kunnen via wifi en anders pas wanneer de mobiele data aangezet wordt! Het uitzetten in de simyo app is al helemaal een erkenning dat jullie de zaken niet juist voor elkaar hebben.

Afgelopen nacht weer 59mb uit de bundel verdampt, advies aan jullie om spoedig het lek te dichten. Het zou jammer zijn dat er negatieve reclame de media gaat?

Reputatie 7
Badge +9

Het uitzetten in de simyo app is al helemaal een erkenning dat jullie de zaken niet juist voor elkaar hebben.

Mobiel internet uitzetten in Mijn Simyo (app of website) werkt echt. Hier spreekt iemand met jaren ervaring. 

Blijf bij de bron van de klacht, indien mobiele data uitstaat en app's gebruiken sluip mb's, dan zal dit alsnog via wifi moeten gaan. Aangezien de klant geen invloed heeft in Simyo, is Simyo verantwoordelijk voor de verdamping van data!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb even rondgekeken op het internet en wat je vaak leest is dat er apps zijn die data gebruiken ook al staat mobiele data op je telefoon of voor een bepaalde app uit en zit je op wifi. Het gaat meestal om kleine hoeveelheden data, maar toch. Vandaar de suggestie om, als je mobiele data helemaal wilt stoppen, je dit het beste op Mijn Simyo instelt. Ik lees ook dat location services (nauwkeurige plaatsbepaling) als je dat aan hebt staan mobiele data gebruikt ook al zit je op wifi.

Dit heeft niets met Simyo te maken, het is de telefoon die dit op zijn geweten heeft.

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb even rondgekeken op het internet en wat je vaak leest is dat er apps zijn die data gebruiken ook al staat mobiele data op je telefoon of voor een bepaalde app uit en zit je op wifi. Het gaat meestal om kleine hoeveelheden data, maar toch. Vandaar de suggestie om, als je mobiele data helemaal wilt stoppen, je dit het beste op Mijn Simyo instelt. Ik lees ook dat location services (nauwkeurige plaatsbepaling) als je dat aan hebt staan mobiele data gebruikt ook al zit je op wifi.

Dit heeft niets met Simyo te maken, het is de telefoon die dit op zijn geweten heeft.

Op mijn OnePlus 9 telefoon (met Android 13) echt niet. Als ik de functie ‘Mobiele data’ uitschakel is de verbinding met het mobiele netwerk volledig verbroken, is datatransmissie niet meer mogelijk, en is het mobiel verbruik vanaf dat moment ‘0,0’.  Echt waar!

Reputatie 7
Badge +9

Ik neem dat graag aan! We weten overigens niet welke telefoon @Vincent M heeft.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Vincent M,

Bedankt voor je reactie. Wat @Scotsman zegt klopt inderdaad. Als je data verbruikt dan komt dit omdat er opdracht wordt gegeven hiervoor vanuit je telefoon zelf. Wij houden enkel het verbruik bij, dit is ook wat je in Mijn Simyo terug ziet. 

Fijn om te horen dat er bij jou helemaal geen data meer verbruikt wordt als je de mobiele data uitgeschakeld hebt. Het hoeft ook niet te zijn dat je MB's in kleine hoeveelheden verbruikt indien je je mobiele data uitgeschakeld hebt terwijl de internetoptie in Mijn Simyo aan staan, maar het is wel mogelijk :). @Kaas Berrie 

Groetjes,
Roeqajja

Wij hebben bij onze dochter alles uit gezet wat er uit te zetten valt en alle tips opgevolgd die hierover gegeven worden. Al meerdere malen contact hierover gehad met Simyo, maar ook afgelopen maand gaat bijna haar hele internetbundel op aan verbruik in de nacht en op momenten dat ze  gewoon op de WiFi zit. Voor ons reden om nu echt over te gaan stappen naar een andere provider, aangezien het probleem maar niet opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Pestol,

Bedankt voor je bericht. Wat verwarrend dat er steeds zoveel data wordt verbruikt! Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. 

Als alle instellingen juist staan of staan uitgeschakeld voor in de nacht dan is het inderdaad niet mogelijk dat er alsnog internet wordt verbruikt. Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even mee. 

Groetjes,
Amy

Reageer