.

Beantwoord

Data verbruik voor 1 euro per MB ?

  • 31 July 2013
  • 6 reacties
  • 2465 Bekeken

Hallo,

Op 30-7 is het dataverbruik 15 MB geweest.
Dat is verrekend tegen 1 euro per MB.
Terwijl het buiten-de-bundel tarief op 15 ct per MB staat.
Op 31-7 is er nog een keer 10 euro afgeschreven.
Waarschijnlijk ook weer voor dataverbruik.
Maar internet is op 30-7 stopgezet in 'Mijn Simyo'.

Hoe kan dit ?


Met vriendelijke groet,
Will Moonen
icon

Beste antwoord door Natascha 1 August 2013, 10:10

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +6
Hallo,

Op 30-7 is het dataverbruik 15 MB geweest.
Dat is verrekend tegen 1 euro per MB.
Terwijl het buiten-de-bundel tarief op 15 ct per MB staat.
Op 31-7 is er nog een keer 10 euro afgeschreven.
Waarschijnlijk ook weer voor dataverbruik.
Maar internet is op 30-7 stopgezet in 'Mijn Simyo'.

Hoe kan dit ?


Met vriendelijke groet,
Will Moonen


Hoi TruusMoonen,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je een prepaid aansluiting hebt. Het tarief om gebruik te maken van het internet zonder een bundel is bij prepaid € 0,10 per 100 KB. Het tarief waar jij over praat is alleen van toepassing op de abonnementen van Simyo. Je aansluiting is op 30 juli onder de €2,- gekomen en dat is de reden dat er op 31 juli is opgewaardeerd met €10,-. Ik zie in het systeem dat je de optie 'Internet op je mobiel / MMS' hebt uitgezet wanneer je nu gebruik wilt maken van het internet dan kan dit alleen via WIFI.
Hallo Will,

Ik begrijp jou reactie.

Ik heb voor mijn dochter een prepaid sim kaartje met 250 MB Internet per maand. Wanneer deze verstreken is wordt er automatisch €  20,- afgeschreven. Er kwam 1 melding dat data vanb 250 MB is overscjhreven dus dan weet je dat het iets meer gaat kosten.  
Ik zie net dat ze nu 7 dagen achter elkaar iedere dag € 20,- hebben afgeschreven omdat er 173MB extra is verbruikt Dus € 173,- voor 173MB.

Direct Simyo aan de kant gezet. en wil hiermee zoveel mogelijk gebruikers waarschuwen voor deze praktijken. Ik zag idd ook alleen die € 0,15 per extra MB staan.

Gr Frank
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Franky27,

Ik ben even in de verbruiksgegevens gedoken van je aansluiting (die van je dochter dan) en zie dat er in de nacht van 19 november inderdaad voor €172,69 aan prepaid internet is gebruikt. Hoewel er op onze website staat dat het standaard tarief €0,10 per 100 kB is, vinden wij het ook niet correct dat je negatief zo kan oplopen.

Het verbruik is er wel geweest, maar we zullen dit eenmalig crediteren.
Zoals je al aangeeft is er 7 keer €20 opgewaardeerd. Die €140 gaan we terugbetalen. Ook is het tegoed dat nu nog negatief is op €0 gezet.

Ik hoop dat dit een beetje een pleister op de wonde is.
Bedankt Ernst,

Ik heb prepaid al omgezet naar abonnement van een jaar.
Ik heb alleen het geld nog niet ontvangen.

Gr Frank
Badge +6
Hoi Franky27,

Fijn om te horen dat je besloten hebt bij ons te blijven! :)

Ik ga navraag voor je doen bij onze financiële afdeling wat de status is van de terugbetaling. Ik laat het je weten zodra ik een terugkoppeling heb gehad!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Franky27,

Zojuist heb ik terugkoppeling gekregen van de financiële afdeling. Het geld staat uiterlijk eind volgende week op je rekening 🙂.

Groetjes,

Alex

Reageer