Skip to main content
Beantwoord

Data verbruik maar internet uit, hoe kan dit?

  • 20 July 2024
  • 7 reacties
  • 57 Bekeken

Hallo. Hoe kan dat er toch data verbruik wordt geregistreerd, het is soms 1 mb tot 5 mb per dag.

Ik heb data uitgeschakeld. 

Het gaat mij niet om die paar mb ,maar meer hoe kan dat,

Zijn er mensen die dit ook hebben?

EDDE, 

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Het kan zomaar zijn dat je data via het netwerk verbruikt op het moment dat je toegang hebt tot wifi. Als je telefoon is verbonden met wifi, betekent dit dat er een extra netwerk open staat,

Oftewel, je telefoon heeft twee wegen waar hij uit kan kiezen om de MB's over te vervoeren.

Je telefoon kiest op dat moment simpelweg de stabielste en snelste route.

 

Wat ook kan. Stel je gaat even boodschappen doen. Dan zit je op je Simyo internet. Stel iemand stuurt een foto of bericht dan verbruikt je telefoon een paar MB data 

 

Badge

Ja dat klopt ,maar mijn tablet staat uitM ra ra,

EDDE

Reputatie 4
Badge +3

Geen idee hoe lang die tablet uitstaat. Goed om te weten.

 

Simyo/KPN werkt met zogenaamde "Datasessies”. Datasessies beginnen zodra een "dataverbinding” gemaakt wordt en eindigen zodra of 8 uur verstreken is of ~60MB aan data verbruikt is. 

 

Als je tablet meer dan een dag uitstaat en dan dataverbruik is inderdaad vreemd.

Reputatie 6
Badge +3

Heb je wel een 097 data-simkaart in je tablet zitten @EDDE i.p.v. een 06-nummer?

Als het een 06-nummer is, is dat niet toegestaan en verleent Simyo er geen hulp op.

 

Badge

Het is een 06 simkaart werkt goed,maar het viel mij op dat na bv tv kijken het nog wat na druppelt

Heb dan het data verbruik dan al uitgeschakeld, maar nog wel verbinding via wiffi. 

EDDE

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @EDDE,

Bedankt voor je bericht.
Een oorzaak hiervan kan zijn dat je toestel op dat moment zoekt naar het sterkste netwerk zoals @RobbyTown aangaf of dat je mobiele data niet helemaal goed uit stond in je toestelinstellingen. Om er zeker van te zijn dat je geen mobiele data verbruikt kan je dit uitzetten via je mijn Simyo instellingen. Er is dan geen internetverbruik mogelijk ook al staat je mobiele data aan in je toestelinstellingen.  

Bedankt voor jullie hulp @RobbyTown & @J.D.L.! 😊

Groetjes,
Ashley

Badge

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat er dagelijks in de  dag Registratie enkele mb,s worden geregistreerd als verbruik voor die dag.

Maar in de totale tellerstand wordt het niet geregistreerd. Vreemd maar kost verder geen mb,s

Ik zal het in de gaten houden,mijn dank

EDDE

Reageer