.

Beantwoord

Data plotseling zomaar op

  • 16 May 2013
  • 9 reacties
  • 448 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Hallo,
mijn nummer is ***, abonnement 500Mb/maand.

Vanmiddag rond 12 uur toevallig tegoed gecheckt: nog exact 200Mb over!
Ik was op mijn werk, deed niets met de mobiel, zat tevens op wifi netwerk..

Kreeg om 15.37 uur Simyo sms: 75% verbruikt. Check: nog  precies 100Mb over!
Toen meteen 3G uitgezet!

Echter om 16.56 uur weer Simyo sms: 100% verbruikt en kosten in rekening.
Hoe kan dit toch?!? Dit is me exact hetzelfde overkomen in Maart! Dit is toch geen verdienmodel?
Ik vind dit heel vervelend! Zit nu weer een halve maand zonder internet en heb alweer extra kosten. Heb dit bij mijn vorige provider nog nooit meegemaakt!

Heeft u voor mij een antwoord of liever, een nette oplossing?
De extra kosten zijn vervelend maar als u mijn abonnement desnoods per direct overzet naar 1000 Mb vind ik het prima. Als ik maar weer internet heb.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Ruud Obdeijn
icon

Beste antwoord door Natascha 17 May 2013, 16:44

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heeft u soms een iPhone? iPhone apps en ook iOS zelf staan erom bekend dat ze heel veel data via 3G kunnen downloaden zonder dat de eigenaar het meteen merkt, vooral 's nachts, en zelfs wanneer er WiFi is. Een groot aantal posts in dit forum gaan hierover. 
Badge
Hallo Scotsman,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb idd een iPhone maar een grote onderhuidse update heb ik nog niet meegemaakt, zeker niet van 220Mb... Houd het toch regelmatig bij!
Vind het vreemd dat ik, na vier maanden bij Simyo, al twee keer midden in de maand, mijn tegoed volledig zag leeglopen in zeer korte tijd... Allebei 'smiddags...
Toen ik de melding kreeg dat ik 75% heb ik 3G direct uitgezet! Wat kan je dan nog doen?

Kan mijn abonnement per direct over worden gezet op 1000Mb zodat ik weer verder kan? Heel graag...

Groet,
Ruud
Reputatie 7
Badge +9
Maakt jouw werkplek soms gebruik van een Microsoft Exchange mailserver en gebruik je de iPhone om mail en kalenders op te halen c.q. te synchroniserenen ? Zorg dan dat je de laatste iOS update hebt geinstalleerd: 

http://support.apple.com/kb/TS4532?viewlocale=en_US&locale=en_US

http://thenextweb.com/apple/2013/02/19/apple-releases-ios-6-1-2-to-fix-microsoft-exchange-calendar-bug-that-ate-batteries-and-data/

Verder kan ik Onavo Count aanbevelen (gratis verkrijgbaar in de App Store), die houdt precies bij welke apps verantwoordelijk zijn voor data downloads via 3G (dus ook wanneer je toch goed WiFi bereik hebt). Vertrouw niet te veel op andere data monitors die de dataverbruik gegevens direkt van het iOS betrekken.

En dan nog dit: de iPhone schakelt over op 3G als hij op standby gaat (uit zichzelf, of door op de aan/uit knop te drukken), zelfs wanneer er een prima Wifi signaal is. Als een app dan geprogrammeerd is om contact te zoeken met het internet voor een download of een update, en je hebt dat niet in de gaten omdat het nacht is bijvoorbeeld, dan kun je een hoge rekening van Simyo verwachten. Een remedie is om de iPhone 's nachts te laten opladen (dan schakelt hij niet over op 3G), of het ding helemaal uit te zetten.
Badge
Dank je Scotsman voor je heldere uitleg!

Kan ik op één of andere wijze voor deze maand mijn datalimiet laten verhogen naar 1000Mb (tegen betaling)?

Thanks,
Ruud
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Ruud
Voor deze maand helaas niet meer. Als je voor de 25e je bundel wijzigd dan gaat deze de eerst volgende maand van start.
@Ruud: check voor de zekerheid even bij Instellingen of gebruik mobiele data uit staat bij de volgende app's:
- Safari > Leeslijst
- iTunes en App Stores
- iCloud-documenten
- Passbook-updates
(de laatste 2 alleen uit te zetten via Algemeen > Mobiel netwerk > gebruik mobiele data voor
Badge +6
Hallo Scotsman,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb idd een iPhone maar een grote onderhuidse update heb ik nog niet meegemaakt, zeker niet van 220Mb... Houd het toch regelmatig bij!
Vind het vreemd dat ik, na vier maanden bij Simyo, al twee keer midden in de maand, mijn tegoed volledig zag leeglopen in zeer korte tijd... Allebei 'smiddags...
Toen ik de melding kreeg dat ik 75% heb ik 3G direct uitgezet! Wat kan je dan nog doen?

Kan mijn abonnement per direct over worden gezet op 1000Mb zodat ik weer verder kan? Heel graag...

Groet,
Ruud


Hoi Ruudo,

Wanneer je internetbundel deze maand voor de 25ste aanpast dan zal je nieuwe internetbundel ingaan op 1 juni. Het is helaas niet mogelijk zoals Martijn® aangeeft om tussentijds je bundel te verhogen.

@ Scotsman, Martijn® & Jannek bedankt voor jullie tips en het meedenken met de klant.
@ Ruudo

Ik heb hetzelfde probleem!
Ik had toevallig gisteren gekeken en had iets van 217 MB verbuikt van de 500 MB bundel.
Echter kreeg ik inderdaad vandaag tot twee maal toe ook een sms dat ik het internet voor  75% en 100% had verbruikt!
Dit klopt zeker niet want er staat dat ik vanochtend meer dan 232 MB aan data zou hebben verbuikt! En aangezien met telefoon toen op wifi stond, kan dat helemaal niet.
Ik heb hierover een mail gestuurd en wacht nog even het antwoord af..

Mvg,
Badge +6
@ Ruudo

Ik heb hetzelfde probleem!
Ik had toevallig gisteren gekeken en had iets van 217 MB verbuikt van de 500 MB bundel.
Echter kreeg ik inderdaad vandaag tot twee maal toe ook een sms dat ik het internet voor  75% en 100% had verbruikt!
Dit klopt zeker niet want er staat dat ik vanochtend meer dan 232 MB aan data zou hebben verbuikt! En aangezien met telefoon toen op wifi stond, kan dat helemaal niet.
Ik heb hierover een mail gestuurd en wacht nog even het antwoord af..

Mvg,


Hoi Jareth,

Welkom op het forum!
Wanneer je gebruik maakt van WIFI dan gaat dit niet van je internetbundel af. Kennelijk kan je toestel schakelen tussen het WIFI netwerk en het mobiele netwerk. Dit is een optie die je in je toestel kan uitzetten, hier heeft Simyo geen invloed op.

Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.

Simyo kan en mag niet inzien wat je op het internet doet of hebt gedaan dit vanwege de wet op de privacy.

In dit dit topic kan je lezen wat voor veel internet verbruik kan zorgen.

Reageer