.

Vraag

Buiten bundel bedrag, wat is er gebeurd?

  • 28 June 2023
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

Vandaag geconfronteerd met een buiten bundel bedrag van 80+ euro. Onderzoek naar dit fenomeen leverde op dat dit sedert medio (17) mei giga is gestegen. Het toeval wil dat op die datum mijn echtgenote (haar symyo dus) een telefoontje kreeg van een zgn. fraudebureaumedewerker die meldde dat een derde de bankrekening trachtte te benaderen. Zij heeft in het gesprek laten weten geen zaken te doen en heeft direct daarna de bank hierover geïnformeerd.

Het vermoeden bestaat dat deze zaken - bundelplundering en fraudemelding - met elkaar te maken hebben.

Kan het zijn dat de beller toegang heeft kunnen krijgen tot de SIM kaart van haar toestel en daar nu handig gebruik van maakt?

Als dat zo is dan maak ik me echt zorgen over de verbindingsveiligheid van de provider en zou graag vernemen welke actie u mij aanraadt.


2 reacties

Hallo @clasinavs via de apps op je mobiel kun je precies zien waar de data op app-niveaau voor gebruikt is. Het gebeld worden kost niets, het uitbellen en/of internetten kost wel buiten je bundel.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @clasinavs,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! Het is niet mogelijk dat iemand anders gebruik kan maken van je bundels/simkaart, ik kan je hier dus mee gerust stellen :).

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Je kunt je simkaart daarna deblokkeren door een aanbetaling via Mijn Simyo te doen en je telefoon daarna opnieuw op te starten.

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil daarom graag met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken.

Bedankt voor je hulp topper! @JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer