.

Beantwoord

Bereik 3G/2G Groningen

  • 7 June 2014
  • 9 reacties
  • 432 Bekeken

Badge
Goedemiddag,

Een tijdje gelden heb ik een topic geopend m.b.t tot het 4G bereik in Groningen. Omdat het signaal toch niet erg sterk binnenkomt in mijn woning. Heb ik besloten om 4G maar weer stop te zetten. Nu valt mij de laatste weken op dat het 2G en 3G bereik ook aan het afnemen is. Ik heb mijn simkaartje al eens in een andere telefoon geprobeert, en mensen over de vloer gehad welke ook op het KPN netwerk zitten. En ook zij hebben nauwelijks bereik. Ik heb tot dusver nu al een paar keer gehad dat mijn gesprek weg valt, en de andere kant te horen krijgt dat ik buiten bereik ben.

Iemand van Simyo een idee wat er aan de hand is? Postcode is 9716EP


http://i62.tinypic.com/t97e3r.png
icon

Beste antwoord door Tiury 9 June 2014, 16:09

Bekijk originele reactie

9 reacties

Je lijkt een dag voor te lopen;-)

Er komt al de hele dag niks bij simyo vandaan. geen forum en geen telefoon, probeer eens Twitter daar reageerde ze 3 uur geleden nog.
Badge
Haha!

De datum op de telefoon klopt wel. De agenda widget had ik een dag naar voren gezet eerder vandaag. Leuk dat je het opvalt.

Heb helaas geen twitter 😞
Reputatie 7
Badge +9
Haha!

De datum op de telefoon klopt wel. De agenda widget had ik een dag naar voren gezet eerder vandaag. Leuk dat je het opvalt.

Heb helaas geen twitter :(


Misschien is dit een goed moment om je aan te melden bij Twitter. Ikzelf gebruik Twitter eigenlijk nooit, maar ik heb via Twitter een paar keer snel contact kunnen maken met een bedrijf in verband met een probleem. 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi WouterdeGroot,

Schrik niet 😉 We reageren soms ook wel in het weekend of feestdagen.

Het bereik is inderdaad niet super zo te zien. Had wel verwacht dat dit beter was met 4G, maar helaas. Ik heb net je internetinstelling gereset. Hierdoor krijgt je simkaart een nieuwe netwerktoegang 🙂 Je moet wel even je telefoon voor 15 minuutjes uitzetten. Zo kan je simkaart de aanpassing verwerken. Dit zou het een en ander moeten verbeteren.

Zou je ook willen kijken of je telefoon op handmatige of op automatische netwerkselectie staat? Het kan wel eens zijn als hij op handmatig staat dat hij niet meer schakelt tussen netwerkmasten.

Wat er ook kan zijn is dat bij het uitzetten van 4G er wat instellingen in je telefoon zijn veranderd. Bij je APN instellingen moet er portalmmm.nl of KPN4G.NL staan.

Ik hoop dat het hierdoor verbetert 🙂 Laat je het me weten of dat ook zo is?
Badge
Hallo Tiury,

Netjes dat jullie er ook voor de klant in het weekend zijn.

Helaas heeft het geen verbetering opgeleverd. De telefoon staat op automatische netwerk selectie en het apn staat zo ingesteld zoals je aangaf.

Zijn er nog andere zaken die wij kunnen proberen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi WouterdeGroot,

Wat jammer, ik had verwacht dat dit wel zou werken. Zou je willen testen hoe het bereik is als je de netwerkmodus op alleen 2G zet? Doe dit wel over een langere tijd van de dag. Zou je die bevindingen hier kunnen plaatsen en er eventueel een screenshotje bij willen zetten? Daarna moeten we overwegen om een netwerkklacht bij KPN in te gaan dienen.
Badge
Hoi WouterdeGroot,

Wat jammer, ik had verwacht dat dit wel zou werken. Zou je willen testen hoe het bereik is als je de netwerkmodus op alleen 2G zet? Doe dit wel over een langere tijd van de dag. Zou je die bevindingen hier kunnen plaatsen en er eventueel een screenshotje bij willen zetten? Daarna moeten we overwegen om een netwerkklacht bij KPN in te gaan dienen.


Hallo Tiury,

Wat mij betreft mag je het reeds geplaatste screenshot gebruiken voor de netwerkklacht. Ik zet mijn telefoon de laaste tijd al meer bewust op 2G omdat ik anders regelmatig niet goed verstaanbaar ben voor andere mensen. Als ik het toestel nu op 2G zet ervaar ik hetzelfde resultaat. Hoop wel dat er iets van verbetering in kan komen. Ik ben namelijk erg tevreden met Simyo verder. De andere providers, waar ik liever niet weer naar terug ga, leveren hier volle bak 3G/2G heb ik opgemerkt tijdens bezoek bij mij.

Alvast bedankt!
Hoi hoi,
Ik ben Karin en woon ook in Groningen. Postcode 9902AX . Ook ik heb in huis maar ook in ons buurtje echt practisch geen verbinding om te bellen. 😞 Word er steeds gefrustreerder van.. Moet steeds vaker de huistelefoon pakken om met een mobiel te bellen. Kheb steeds 0 tot hooguit 2 streepjes, maar 2 duurt vaak heel kort. En regelmatig het rondje met de streep er door. Veel geprekken vallen ook steeds spontaan weg ggrrr. Willen jullie ook mijn foontje updaten ofzoiets?

Ik heb geprobeerd de APN instelling te controleren.. Maar ik weet niet waar ik die kan instellen verder. Net als de 4,3 en 2G?

Groetjes Karin. (samsung galaxy S)
Reputatie 5
Badge +11
Hi WouterdeGroot,

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met daarin de vragenlijst voor een netwerkklacht.


karinr,

Je kunt 2G/3G instellen onder 'netwerkmodus' op je telefoon.
Ik denk niet dat jouw problemen dezelfde oorzaak hebben als die van WouterdeGroot, jullie wonen hemelsbreed zo'n 20 kilometer bij elkaar vandaan en maken gebruik van andere antennes.

Reageer