.

Beantwoord

beltegoed eraf door internet kan niet zit op zeelandnet of elders via wifi

  • 3 September 2012
  • 4 reacties
  • 489 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Hallo medewerker

ik zit met een probleem en groot probleem 
jullie zitten kosten voor mijn internet te rekenen terwijl ik via de wifi bij mij thuis via de router en modem thuis is ingesteld voor internet dus via zeelandnet en ook via mijn werk is dat via hun verbinding of elders via wifi 
dus nu vraag ik me toch echt af hoe dit kan 
er is nu voor internet meer als 10 euro afgeschreven terwijl dit dus niet kan omdat mijn wifi gewoon aan staat en gecontroleerd word voordat ik het internet op ga of ik van een gratis netwerk gebruik kan maken en anders ga ik het internet niet op omdat ik geen internet bundel heb 
dus zou het wel op zijn plaats vinden als ik die 10,07 waar het bedrag nu op staat terug krijg 
ben nu thuis en nog word er geld afgeschreven vinden jullie dit normaal terwijl  ik dus via zeelandnet zit waar ik dus ook kom dus altijd gratis internet 
bij de bieb en thuis en werk en ben ik ergens op straat dan nog kijk ik of er een gratis verbinding is van te voren zo niet dan ga ik een plek zoeken waar ik dus wel gratis wifi heb en dus mezelf ook kan verbinden met mijn toestel

ik verneem nog van jullie zouden jullie meer willen weten of dat ik moet mailen met jullie zouden jullie dan de link of het mail adres kunnen vermelden ben namelijk nog niet zo lang en klant van jullie 




vr gr audrey
icon

Beste antwoord door Groentjuh 5 September 2012, 22:40

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het in niet onmogelijk dat dat hedendaagse smartphone gebruik zo maar gebruik maakt van 3G. Uit eigen ervaring weet ik dat er regelmatig 's nachts nog wel eens data verbruikt wordt. 's Nachts slaap ik thuis en thuis ligt mijn telefoon practisch naast het draadloos netwerk van thuis.

10euro klinkt veel, maar dat slechts 10MB met de hedendaagse prijzen. Dat kan met een automatische app update al verbruikt zijn!

Verder heeft Simyo hier een oplossing voor! U kunt 3g internet bij simyo uit zetten. Dan wordt het ONMOGELIJK voor uw mobiel om 3G te gebruiken. Login bij mijn simyo en zet de optie "Internet op je mobiel / MMS" uit.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi avg36,

Ik heb het vermoeden dat je toestel zonder dat jij je er misschien bewust van bent, verbinding maakt het ons netwerk. Een toestel zoekt namelijk automatisch naar het sterkste internet signaal. Aangezien je aangeeft vaak gebruik te maken van een wifi verbinding, zal je toestel wellicht verbinding hebben gemaakt met ons netwerk, omdat de verbinding met het wifi netwerk niet zo sterk was als de verbinding met het mobiele netwerk. Zoals Groentjuh al aangeeft kun je dit eenvoudig voorkomen door de optie 'internet op je mobiel/mms' uit te zetten. Dit kan je via je persoonlijke pagina uit zetten onder het tabblad 'gegevens en instellingen'. Ook kan je de verbinding met het internet via het netwerk van je mobiele provider uitschakelen vanaf je toestel.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi alex 

zou wat een slechte service nu van jullie dit bericht staat er al drie dagen op en nu pas antwoord van jullie af slechte zaak vind ik dat
er staat bij jullie op de pagina binnen 24 uur om het zo maar te zeggen maar dit is nu dus mooi niet kloppende omdat jullie heel goed kunnen zien dat er 3 dagen voor staat
maar dan klopt het nog steeds niet want ik heb dat uitstaan en ben alsnog nu inmiddels meer als 17 euro aan beltegoed kwijt en heb alle instellingen zo staan dat als ik ergens ben en geen wifi beschikbaar is dat ik niet eens kan internetten zo heb ik het al staan vanaf dag 1 dat ik gebruik van jullie maak en het internet
dus de 3g staat uit en kan alleen internetten via de wifi bij mij thuis of op mijn werk of ergens op straat waar er 1 gratis is en waar je op kan
dus toch zou ik heel graag het bedrag wat er nu bij mijn profielstaat kwa internet ook terug willen van jullie
en trouwens bellen altijd bereikbaar jullie ik heb jullie hierover al meerdere keren geprobeert te bellen maar een wachttijd van meer als schrik niet 1 uur en het langste wat ik gewacht heb was dus dat zelfs mijn telefoon batterij helemaal leeg was
dus tip neem eens meer mensen aan voor de telefoon want deze wachttijden vind ik gewoon weg absurt

groetjes audrey

Hoi avg36,

Ik heb het vermoeden dat je toestel zonder dat jij je er misschien bewust van bent, verbinding maakt het ons netwerk. Een toestel zoekt namelijk automatisch naar het sterkste internet signaal. Aangezien je aangeeft vaak gebruik te maken van een wifi verbinding, zal je toestel wellicht verbinding hebben gemaakt met ons netwerk, omdat de verbinding met het wifi netwerk niet zo sterk was als de verbinding met het mobiele netwerk. Zoals Groentjuh al aangeeft kun je dit eenvoudig voorkomen door de optie 'internet op je mobiel/mms' uit te zetten. Dit kan je via je persoonlijke pagina uit zetten onder het tabblad 'gegevens en instellingen'. Ook kan je de verbinding met het internet via het netwerk van je mobiele provider uitschakelen vanaf je toestel.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi avg36,

Allereerst excuses voor de wat late reactie. We proberen altijd binnen 1 werkdag te reageren. In sommige gevallen reageren andere Simyo gebruikers met nuttige informatie. Groentjuh had het juiste antwoord gegeven. Al kan ik me voorstellen dat je dit graag bevestigd ziet worden door een moderator.

Ons systeem registreert exact wat voor uitgaande verbindingen er plaats vinden vanaf de simkaart van klanten. In jouw geval kan ik zien dat er in ieder geval sinds 30/8 tot 6/9 verbinding is gemaakt met internet via ons mobiele netwerk. Je hebt de optie 'internet op je mobiel' op 6/9 uit gezet. Sindsdien heeft ons systeem ook geen internet verbindingen meer geregistreerd. Je toestel heeft de internet verbinding eerder niet uitgeschakeld. Anders had er ook geen verbinding met internet kunnen plaats vinden via ons netwerk. Hier kunnen wij als provider helaas niet onze verantwoordelijkheid voor nemen. Het spijt me dat ik je geen ander antwoord kan geven.

Groetjes,

Alex

Reageer