.

Beantwoord

Automatisch 3G?

  • 13 November 2013
  • 10 reacties
  • 549 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hoi,
Ik heb sinds een paar maanden een sim only abo bij simyo. 
Nu heb ik een vraag want als ik mobiel internet aan heb staan staat er G of soms E. Wat betekent dit? 
En heb ik dus nooit 3G verbinding. Is dit normaal? Heb ik nooit 3G of komt dit door mijn telefoon (ik heb een htc desire s) of door mijn abonnement?
Mijn internet is namelijk heel langzaam.
icon

Beste antwoord door MartijnR 17 November 2013, 22:40

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Heb je je telefoon als eens opnieuw uit en weer aangezet?
En is deze snelheid "E" overal of alleen in jou omgeving.
Het kan soms voorkomen dat er een storing is op jou lokatie, om dit te controleren heeft Simyo je postcode nodig.
Soms is het ook op je telefoon in te stellen, kijk daar ook eens naar.
Simyo biedt namelijk 3G over het KPN netwerk aan waarvan:
Sim only: 14,4 Mbps download- en 2 Mbps uploadsnelheid.
Prepaid: 1,0 Mbps download- en 0,386 Mbps uploadsnelheid.

De snelheden van 3G zijn overigens wel plaatsafhankelijk.
Badge +8
Hoi,
Ik heb sinds een paar maanden een sim only abo bij simyo. 
Nu heb ik een vraag want als ik mobiel internet aan heb staan staat er G of soms E. Wat betekent dit? 
En heb ik dus nooit 3G verbinding. Is dit normaal? Heb ik nooit 3G of komt dit door mijn telefoon (ik heb een htc desire s) of door mijn abonnement?
Mijn internet is namelijk heel langzaam.


Heb je je telefoon als eens opnieuw uit en weer aangezet?
En is deze snelheid "E" overal of alleen in jou omgeving.
Het kan soms voorkomen dat er een storing is op jou lokatie, om dit te controleren heeft Simyo je postcode nodig.
Soms is het ook op je telefoon in te stellen, kijk daar ook eens naar.
Simyo biedt namelijk 3G over het KPN netwerk aan waarvan:
Sim only: 14,4 Mbps download- en 2 Mbps uploadsnelheid.
Prepaid: 1,0 Mbps download- en 0,386 Mbps uploadsnelheid.

De snelheden van 3G zijn overigens wel plaatsafhankelijk.


Hoi Veerl,

Heb je al eens de simkaart in een ander toestel geprobeerd? Om te kijken hoe snel je verbinding dan is?
Je toestel eens opnieuw opstarten is een goede tip van Martijn®. Dan kan de simkaart opnieuw op zoek naar de beste masten. Ik ga ook je internetoptie even opnieuw koppelen aan je aansluiting. Verder wil ik je inderdaad de postcode vragen waar je dit hebt, om na te gaan of er op die plek misschien werkzaamheden zijn.

Groetjes,
Charlene
Ik heb in en rondom Maastricht (met name postcode 6227) meestal een E staan. Maar zodra ik daar verder vanaf ga, dus ook in mijn eigen woonplaats (postcode 6333), staat er een G als ik niet via wifi op internet zit.
Ik heb nog nooit 3G gehad, terwijl mensen in mijn omgeving dit wel gewoon hebben.
Mijn telefoon zet ik vaker uit en dan weer aan, dus daaraan ligt het ook niet.
Reputatie 3
Badge +9
Het kan ook een antenne probleem zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Voor Android is er een app Open Signal te downloaden, hier zie je met welke mast je verbonden bent, de signaalsterkte etc. Met deze gegevens kan Simyo misschien iets als je die doorstuurt.
Reputatie 7
Badge +9
Allemaal 2g... Staat je toestel niet ingesteld om alleen 2g te gebruiken?
Reputatie 3
Badge +9
Bij android moet bij mobiele net werken WCDMA/GSM aangevinkt staan. En niet alleen GSM.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Veerl,

Op de postcodes die je opgeeft zijn geen werkzaamheden (geweest) waarbij je geen 3G zou hebben. Op 7 november zijn er in 6227 wel werkzaamheden geweest, maar zou er nog wel 3G bereik moeten zijn...

Helpen de tips van de forum experts? (heren; dank!)

Hou ons op de hoogte als je wil!
Bedankt Martijn, dit was waarschijnlijk het probleem. Ik heb het veranderd en ik kreeg meteen 3G. 🙂
Badge +8
Bij android moet bij mobiele net werken WCDMA/GSM aangevinkt staan. En niet alleen GSM.
Bedankt Martijn, dit was waarschijnlijk het probleem. Ik heb het veranderd en ik kreeg meteen 3G. :)

Dan was dat het! 🙂 Gelukkig dat we er uit zijn gekomen.
Met bonuspunten voor Martijn® met het winnende antwoord. Zo zie je maar, we zaten al aan masten en postcodes te denken, maar het was maar 1 instelling.
Veel plezier met je 3g, eindelijk.. ;)

Groetjes,
Charlene

Reageer