.

Beantwoord

APN instellingen OnePlus One. Waarom kom ik niet op 4G?

  • 13 April 2016
  • 1 reactie
  • 1470 Bekeken

Badge
Gisteren heb ik in de Mijn Simyo app 'flex 4g' aangezet op mijn OnePlus One toestel. Een van de APN's die mijn telefoon al ingesteld had staan kwam overeen met de 4g instellingen die simyo aangaf dus die gekozen en internet werkte. Dit was dan geen 4g maar ik dacht wellicht is er geen 4g mast in de buurt...

Nu is het een dag later en werkt geen van de APN instellingen meer (tijdens de avond misschien wat mis gegaan dacht ik) ik heb er overdag niks van gemerkt omdat ik in principe bijna overal wifi heb. Nou heb ik de instel keuze hulp geprobeerd in alle mogelijke combinaties die ik op de site kon vinden en niks mocht baten. Nog steeds geen mobiel internet (balkjes met kruisje, niet verbonden).

Daarna vond ik het knopje 'standaardinstellingen herstellen' bij de APN instellingen, had ik beter niet kunnen doen want nu zijn alle simyo opties er ook uit. De instellingen die ik ooit via het smsje (1300?) heb binnengekregen werkte tenminste, al was dit dan geen 4g, maar als ik het zo lees online wordt mijn OnePlus One 4G niet ondersteund door KPN (weet niet of deze info klopt, ik zie wat info van 2 jaar geleden dan 800mhz niet werkt op mijn toestel en dat is wat KPN voor 4g gebruikt oid, nogmaals, weet niet of dit correct is).

Wie kan mij verlossen van dit gebrek aan mobiel internet met de eventuele juiste instellingen. De instelhulp heeft niet gewerkt (deze geeft tevens een stuk minder velden dan ik op mijn telefoon te zien krijg, op mijn toestel zijn het er veel meer, zie screenshots in bijlage).

p.s. als blijkt dat 4g inderdaad niet wordt ondersteund voor mijn apparaat, kan ik dit dan nog kostenloos weer uitzetten of betaal ik dan 5 euro 4g voor die 1 a 2 dagen dat het niet werkt.

Bij voorbaat dank voor de reacties!
Steven.

----

OnePlus One
Android 5.1.1
icon

Beste antwoord door Tiury 14 April 2016, 11:23

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +10
Hoi StevenK, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat jammer dat je Flex 4G niet aan de praat krijgt op jouw telefoon. Allereerst heb je al goede research gedaan, want ik vrees dat de OnePlus One geen 4G kan ontvangen op het KPN netwerk. Zoals je aangeeft heeft de telefoon géén antenne die de 800 MHz kan ontvangen. Dit is nou net de 4G frequentie die KPN in de meeste gebieden gebruikt. Er zijn plekken waar de telefoon wel zou functioneren, namelijk in delen van de randstad en andere grotere Nederlandse steden.

Wat ik voorstel is om de kosten die je voor 4G betaalt deze maand (€ 3,00 omdat de maand bijna op de helft is) te vergoeden en je aansluiting weer terug te zetten naar 3G.

Voor 3G is het echter wel nodig om je APN goed in te vullen. Ik zie namelijk dat je APN ontbreekt op de screenshot. De toestelhulp voor de Nexus 6 helpt je hier bij. Deze toestelhulp lijkt het meest op die van de OnePlus 🙂.

Ik heb de vergoeding meteen uitgevoerd en je aansluiting teruggezet. Je dient nog wel zelf de Flex 4G bundel uit te zetten. Laat je me weten of het met behulp van de toestelhulp weer internet hebt?

Groetjes, Tiury

Reageer