.

Beantwoord

Alleen internetgebruik via de wifi thuis en toch kosten afgeschreven ?

  • 12 January 2015
  • 7 reacties
  • 1123 Bekeken

Hallo Simyo,

Ik maak gebruik van Simyo Prepaid en koop per maand een internetbundel van 100 MB omdat ik internet alleen gebruik via onze wifi thuis. De afgelopen 2 maanden heb ik daadwerkelijk alleen geinternet via de wifi thuis. Toch is er internet verbruik door u geregistreerd: in december 33 MB en in januari 31 MB. Mijn vraag is hoe dat kan?

Bij het tabblad Mijn verbruik zie ik ook dat er elke dag internetverbruik is geweest.
 
Mijn ouders gaan er niet blij mee zijn als er op een gegeven moment inderdaad kosten aan verbonden zijn, zoals de paar dagen na het eind van mijn eerste internetbundel. 

Kunnen julie mij uitleggen hoe het zit???

Groeten,
MM 
icon

Beste antwoord door Ali 13 January 2015, 13:57

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi MasterM,

Welkom op het forum.

Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van het internet verbruik.

Op 8 december heb je voor het eerst een maandbundel aangevraagd van 100 MB. Je bent binnen je bundel gebleven.
Ik zie dat je telkens kort verbinding had met het netwerk. Alleen op 20 december heb je zo'n 16 MB van je bundel verbruikt. Je bundel was tot 7 januari te gebruiken.

Deze maand heb je de maandbundel op 12 januari aangevraagd. Volgens je gegevens heb je er nog geen gebruik van gemaakt. Wel is te zien dat je tussen 7 en 12 januari kleine hoeveelheden internetverbruik had. Je had toen geen maandbundel meer.

Zolang de internetoptie is ingeschakeld is het mogelijk te gebruik te maken van mobiel internet, ongeacht of je een databundel hebt of niet.

Daarnaast kan het bij Wifi voorkomen dat je toestel automatisch overschakelt naar het Simyo netwerk als de Wifi-verbinding niet sterk genoeg is of wegvalt. In dit geval kan internetverbruik in rekening gebracht worden door Simyo.

Ook is het bij sommige toestellen (bijvoorbeeld de iPhone) niet mogelijk verbonden te zijn met Wifi als het beeldscherm uit staat, terwijl er op de achtergrond dan nog wel verbruik kan plaatsvinden. Ongemerkt kan je toestel dus overschakelen van Wifi naar mobiel internet.

Je kunt het beste je 3G/mobiele data uitzetten zodra je gebruik maakt van Wifi. Zo gaat je beltegoed niet op aan internetkosten.

Heb ik je vraag zo beantwoord?
Kleine aanvulling op de al heldere uitleg van -Ali,

Bij Android moet je met wifi ook weer opletten dat wifi niet uitgschakeld word in slaap modus want dan schakelt ie ook over op data (als deze ook aanstaat).

Groet,

Ray 
Badge
Houd er ook rekening mee dat sommige apps automatisch en op de achtergrond af en toe contact kunnen maken met internet om dingen te updaten bv. Dus niet alleen als je zelf actief op internet gaat. Makkelijkste is idd gewoon 3g uitzetten zodat hij alleen nog verbinding via wifi kan maken.

Bij Android moet je met wifi ook weer opletten dat wifi niet uitgschakeld word in slaap modus want dan schakelt ie ook over op data (als deze ook aanstaat)

Voor de zekerheid (ik ga er ff vanuit dat de meeste smartphones hetzelfde werken)

Zet Wi-Fi aan.
Ga naar instellingen en klik op Wi-Fi.
Druk op de toets linksonder en kies dan geavanceerd.
Klik dan op 
Wi-Fi ingeschakeld laten (in slaapstand) zet deze op altijd.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Zo, krijgt MasterM even een overvloed aan tips&tricks ;)

Is het je allemaal duidelijk zo?
Hallo allemaal!

Bedankt voor de inderdaad zééér duidelijke tips en truuks.

We gaan de boel aanpassen.

MasterM (en zijn ouders!)
Reputatie 3
Badge +7
Hoi MasterM(En zijn ouders;)),

Fijn om te lezen dat het duidelijk is en bedankt voor je terugkoppeling:D Mocht je nog ergens tegenaan lopen weet je ons te vinden!

Reageer