.

Beantwoord

4G op Iphone5

  • 15 August 2015
  • 9 reacties
  • 213 Bekeken

Goedemorgen iedereen,

Ik heb een vraagje:

Op mijn Iphone staat bij mijn netwerkinstellingen de switchknop "4G". Mijn telefoon kan dus blijkbaar 4G hebben.
Nu wil ik graag gebruik maken van het 4G netwerk omdat ik hier heel veel geode verhalen over hoor.

Nu zie ik op de website van Symio wel de Iphone5C en de Iphone6 staan die beschikbaar zijn voor 4G maar niet de Ipone 5...

Dus, ondanks dat mijn telefoon wel 4G aan zou kunnen kan ik hier toch geen gebruik van maken?
Hoe zit dit?

Hoor graag van jullie

Groetjes

Peter van Beelen
icon

Beste antwoord door Ray 15 August 2015, 10:46

Bekijk originele reactie

9 reacties

Volgens mij ondersteund jouw telefoon 4G band 20 (800 Mhz) en dus zou het moeten werken.
Volgens mij ondersteund jouw telefoon 4G band 20 (800 Mhz) en dus zou het moeten werken.

Maar waarom staat hij dan niet in het 4G-lijstje van Simyo?
Welk lijstje?

Ik denk dat jij namelijk de iPhone 5s hebt.. En die wordt gewoon genoemd.
Ik heb Ipone5 (niet 5S).

Als ik mijn bundel wil aanpassen kan je checken of je telefoon "4G-ready" is.
Wanneer ik hier op klik en het merk Apple selecteer zie ik de volgende modellen:

Iphone5C
Iphone5S
Iphone6
Iphone6 plus

de gewone 5 staat hier dus niet tussen.
Dit vind ik dus zo vreemd omdat mijn instellingen op mijn telefoon dus wel de optie 4G geeft.
Als ie er niet bij staat dan zal het dus niet lukken. KPN (en dus ook Simyo) zit op band 20 (800 Mhz) met hun 4G netwerk. En zover ik kan zien ondersteund de 5 deze dus niet.
N.v.t.

Friesian
Hmm jammer

bedankt voor je hulp! 🙂
Graag gedaan..

Voor de zekerheid plaats ik toch even de link waar ik mijn info vandaan heb gehaald :)

https://support.apple.com/kb/SP655?locale=nl_NL
Reputatie 7
Badge +10
Hi Petervanbeelen,

Welkom op het Simyo Forum.

Sorry voor de late reactie vanuit onze kant. We streven ernaar om ieder bericht binnen 24 uur te beantwoorden. Helaas wil dit in enkele gevallen niet lukken.

Goed om te zien dat je al zo goed geholpen bent door Raytje en Friesian. Het is inderdaad jammer en helaas kan ik niet met beter nieuws komen. De iPhone 5 kan inderdaad niet gebruikt worden in combinatie met ons 4G netwerk. Deze ondersteunt alleen de 1800 Mhz frequentie. Ons 4G netwerk zit op de 800 Mhz frequentie. Vanaf de iPhone 5S en hoger, kun je gebruik maken van beide frequenties en kun je dus ook gebruik maken van 4G via Simyo. De optie in jouw toestel staat er inderdaad. Dit komt omdat het toestel 4G-ready is, alleen op een andere frequentie. Mocht je niet nog vragen over hebben, laat het dan even weten :)

@Raytje & Friesian, bedankt voor jullie bijdrage!

Groetjes,
Angela

Reageer