.

Beantwoord

3g netwerk werkt niet. Hoe kan dit?

  • 19 May 2016
  • 5 reacties
  • 255 Bekeken

Beste Simyo,

Sinds afgelopen weekend werkt mijn data alleen als er h+ of wifi verbinding is. Bij 3g netwerk kan ik niks verzenden of ontvangen en ook geen gebruik maken van het internet. Hij schakelt constant om de paar seconden tussen 3g en h+ waardoor het Internet steeds weg valt tijdens gebruik

Ik heb een Samsung s5, ik heb de standaard instellingen van simyo voor android al gecontroleerd en dit maakt ook geen verschil.

Erg vervelend want ik kan al dagen geen goed gebruik maken van het internet en word er steeds uitgegooid

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Tiury 19 May 2016, 17:10

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hoi,

H+ is een snellere variant van je 3G verbinding. Dus als je h+ ziet staan betekend dit dat je gewoon verbonden met met je dataverbinding van Simyo. Je schrijft ook dat je data alleen werkt als er Wifi verbinding is, dit klopt helaas niet helemaal. Je data en wifi staan los van elkaar.

Heb je de telefoon al eens een herstart gegeven waar bij je ongeveer 10 minuten wacht tot je hem weer aan zet? Vaak helpt het nog beter als je dan ook de simkaart even verwijderd. Je simkaart maakt dat opnieuw verbinding met het netwerk.

Ook kun je op onderstaande site kijken of er in jouw omgeving storingen o.i.d. zijn.
https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/problemen-storingen.htm
Bedankt voor de snelle reactie laat ik het anders omschrijven. Als er 3g in beeld staat werkt mijn internet niet , zodra er h+ staat komen er weer berichten binnen . Bij wifi doet hij het altijd

Ik heb hem al meerdere malen opnieuw opgestart ik zal even iets langer wachten tot hij weer aangaat. Ik las op dit forum dat er meer mensen last van hebben en ik heb er door heel Nederland last van helaas
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ljoya,

Wat vervelend dat je internet niet werkt als je verbonden met 3G! Helaas hebben we meer klanten die dit aangeven en is er inmiddels een uitgebreid onderzoek gestart naar de oorzaak van dit probleem. Toch heb ik voor de zekerheid het internet opnieuw geactiveerd op jouw simkaart. Ik wil je vragen om de telefoon uit te zetten en je simkaart eruit te halen. Na 15 minuten start je de telefoon weer op en maak je verbinding met het netwerk.

Werkt dit niet, reset dan in je telefoon even de internetinstellingen. Weet je niet hoe je dit doet? Raadpleeg dan de Simyo Toestelhulp.

Laat je me weten of dit helpt?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp Raytje! Misschien is de bovenstaande informatie ook handig om te weten 🙂
Had het inmiddels vernomen.. 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Ik had eigenlijk ook niets anders verwacht 😉! Thanks Raytje!

Groetjes, Tiury

Reageer