.

Beantwoord

Sms gehad maar MB's zijn nog niet op?

  • 24 September 2014
  • 18 reacties
  • 583 Bekeken

Hallo,

Ik heb gisteren een sms gekregen dat mijn internetbundel verbruikt is, maar in de simyo app staat ( een dag later na de sms) dat ik nog 50mb heb. Heb ik nog 50mb of niet?
icon

Beste antwoord door Ernst 26 September 2014, 09:24

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Emmadirkx,

Ik heb het topic met je vraag verplaatst naar het forumonderdeel Internet. Andere forumbezoekers met eenzelfde vraag kunnen hun antwoord zo hopelijk makkelijker vinden.

Wanneer je het SMS bericht hebt gekregen dat je bundel op is, is die ook echt op.
De verbruiksgegevens op Mijn Simyo en de app komen altijd met enige vertraging vertraging binnen, maar de laatste dagen helaas met een groter dan gebruikelijke vertraging :(
De 50% en 100% bundel verbruik SMS berichten worden op een andere manier gegenereerd en komen wel op het juiste moment.

Doe dus rustig aan met je internet en gebruik zoveel mogelijk WiFi.
Ik heb exact hetzelfde probleem, nog 180 MB over en er staat op de app en op internet dat hij wel al heeft geupdate.. 
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik het al verbruikt heb.
Dus ook als er nieuwe metingen zijn gedaan? nog steeds op?
Ik heb hetzelfde probleem. Afgelopen dinsdag (3 dagen terug) een sms ontvangen met 100% verbruik. In de app (vanmorgen bijgewerkt) staat dat ik nog 53MB beschikbaar heb.
Ik heb hetzelfde probleem, mijn datameter en de simyo app geven aan dat ik nog honderden mb's over heb. Er klopt geen hout van bij Simyo, en ik zie dat ik lang niet de enige ben. Ik ben sinds een maand klant bij simyo, bij de voorgaande providers klopte mijn verbruik altijd precies, zelfs met mijn datameter app in android. Ik heb screenshots gemaakt van alle datameters op mijn telefoon (simyo en datameter app), dus kan bewijzen dat het allemaal niet klopt. Ik zou graag opheldering zien door Simyo, in plaats van alleen maar zeggen: je bundel is op. Ik betaal iedere maand netjes voor mijn abbonement dus ik wil ook daadwerkelijk de mb's kunnen opmaken zoals vermeld in mijn bundel.

Ook zit ik altijd netjes op WiFi wanneer dit mogelijk is. Nogmaals, de datameters liegen niet, over kleine afwijkingen niet te spreken natuurlijk.
Badge
Same here...Ik krijg een sms op 09.41 dat mijn databundel verbruikt is (terwijl ik de avond ervoor nog ruim 200mb had...daar doe ik normaal een week mee). Na het bekijken van 'mijn simyo' blijkt na de update van 09.41 dat ik nog ruim 160mb over heb. Dat klinkt aannemelijker! Maar ik heb geen zin in onnodige kosten, dus wat klopt nu? 
Bij mij hetzelfde probleem. Los het op zou ik zeggen!!!
Badge
Bij mij hetzelfde probleem. Heb de SMS gekregen, maar had op dat moment nog een kleine 200mb te gaan.
De app en website zeggen up-to-date te zijn nadát ik de SMS heb gekregen. Daar zou ik nog ruim 130 mb te gaan hebben.
Dit komt overeen met de datameter van mijn telefoon, dus de SMS lijkt toch echt fout te zijn.

Aangezien ik van de app ben uitgegaan, ben ik nu 200mb over mijn bundel heen?
Badge
Het dataverbruik op de site lijkt nu geupdatet te zijn. Er klopt niets meer van. 

Op verschillende dagen heb ik nu zowel binnen als buiten mijn bundel data verbruikt. Sommige dagen heb ik nu buiten mijn bundel verbruikt, terwijl de dag erna dan weer volledig binnen de bundel was. Dit kan natuurlijk nooit het geval zijn geweest.

Ik ben er steeds vanuit gegaan dat mijn bundel nog niet op was, omdat ik nog binnen mijn bundel zat. Nu zou ik ineens toch extra moeten betalen.

Graag dit oplossen. 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi allemaal,

Wat een vreemde situatie, je ontvangt wel een 100% SMS, maar je verbruik op Mijn Simyo geeft wat anders aan. Helaas is er een vertraging geweest met het verwerken van gegevens op Mijn Simyo. In dit topic hebben we jullie hiervan op de hoogte proberen te brengen. De 100% SMS is leidend en je bundel is ook echt op als je de 100% SMS hebt ontvangen.

We hebben de bevestiging gekregen dat alle gegevens nu zijn bijgewerkt. Zouden jullie willen kijken of dat klopt?
Badge
Zie mijn laatste post. Het is niet opgelost. Afgelopen week zijn er in het overzicht elke dag MB's binnen de bundel opgenomen, maar nu ineens ook MB's buiten de bundel. Het kan toch niet zo zijn dat ik gisteren nog MB's binnen de bundel gebruikt heb terwijl ik daarvoor al dagen buiten de bundel zou zitten?
Badge +6
Hoi reynard,

Helaas zijn sommige datasessies met zoveel vertraging binnengekomen dat ze pas zijn verwerkt nadat je je Internetbundel 1500 al had verbruikt.

Omdat ik begrijp dat dit wel wat verwarrend is geweest, zal ik de kosten voor je vergoeden op je factuur die t/m gisteren zijn ontstaan door mobiel internet.

Maar onthou voor een evt. volgende keer: wanneer je de sms krijgt dat je 100% van je Internetbundel hebt verbruik, dan is je Internetbundel echt op.
Badge
Dank voor het antwoord. Dit is een nette oplossing!

De SMS beschouw ik voortaan als leidend.
Badge +6
Helemaal goed, graag gedaan, reynard! 🙂
Badge
Kan je internet op je telefoon uitzetten via mijn Simyo.
Ik heb een abbo afgesloten voor mijn dochter en wil data verbruik boven de limiet voorkomen.
Dus is mijn vraag : kan je dit aan en uit zetten tijdens de maand ??? 

Gr,
Frank
Reputatie 7
Badge +9
Kan je internet op je telefoon uitzetten via mijn Simyo.
Ik heb een abbo afgesloten voor mijn dochter en wil data verbruik boven de limiet voorkomen.
Dus is mijn vraag : kan je dit aan en uit zetten tijdens de maand ??? 

Gr,
Frank


Je kunt te allen tijde internet op je mobiel uitzetten in Mijn Simyo. En ook weer aan. Wat er niet is, is een instelling om internet automatisch uit te schakelen als je bundel verbruikt is. Het is dus zaak om je dataverbruik in Mijn Simyo goed in de gaten te houden.
Badge
Kan je internet op je telefoon uitzetten via mijn Simyo.
Ik heb een abbo afgesloten voor mijn dochter en wil data verbruik boven de limiet voorkomen.
Dus is mijn vraag : kan je dit aan en uit zetten tijdens de maand ??? 

Gr,
Frank


Je kunt te allen tijde internet op je mobiel uitzetten in Mijn Simyo. En ook weer aan. Wat er niet is, is een instelling om internet automatisch uit te schakelen als je bundel verbruikt is. Het is dus zaak om je dataverbruik in Mijn Simyo goed in de gaten te houden.


Maar dan kan ze ook niet via wifi op internet natuurlijk....
Reputatie 7
Badge +9
Ja dat kan wel, want internet via Wifi gaat helemaal buiten Simyo om. Dan gebruik je namelijk niet mobiel internet.
Reputatie 5
Badge +11
Hi frank62, welkom op het Simyo forum :)

Wat fijn dat Scotsman je al zo goed heeft kunnen helpen. Is alles nu duidelijk voor je?

Reageer