.

Beantwoord

Hoe schakel ik over naar 2G?

  • 13 September 2016
  • 4 reacties
  • 9295 Bekeken

Hoi, ik heb nu een prepaid simkaart met een 3G netwerk, maar is het mogelijk om hem omschakelen naar 2G netwerk. Dat is namelijk noodzakelijk voor mijn gps horloge. Groet Tiffany
icon

Beste antwoord door franswon 13 September 2016, 17:14

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Tiffanyhau,

Je simkaart is geschikt voor alle netwerken, de instellingen van je apparaat bepalen welk netwerk gebruikt wordt, als het goed is doet het horloge dat zelf, zit je horloge verbonden met je telefoon dan moet je de telefoon instellen op 2G, dit heet soms ook GPRS of gewoon GSM.
Hey Franswon,

Dank voor je reactie, het is meer dat de verkoper heeft aangegeven dat er alleen een 2G netwerk simkaart erin moet en geen andere simkaarten.
Zijn er simkaarten die niet sneller kunnen dan 2G?

Groet,
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat de verkoper het mis heeft, 2G is van de jaren 90 van de vorige eeuw https://nl.wikipedia.org/wiki/Gsm_(communicatie).. G staat voor Generatie, we zitten nu in 4G en 5G is onderweg!

Ik denk dat de verkoper doelt op het formaat van de simkaart, de standaard simkaart van Simyo is een 3-in-1, alleen de heel oude, heel grote simkaart zit daar niet meer bij, maar zo groot zal dat horloge niet zijn 🙂
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Tiffanyhau,

Welkom op het Simyo forum.

Dat is een goede vraag! En ik zie dat het goede antwoord ook al is gegeven door Franswon. Je simkaart is geschikt voor alle netwerken, het apparaat bepaalt welke verbinding je gebruikt. Op een telefoon kan je het gewenste netwerk selecteren via het netwerkmenu. Hoe dit op een GPS horloge moet weet ik helaas niet.

Ik wil je adviseren de handleiding nog eens na te lezen, en mocht je er niet uitkomen neem dan contact op de leverancier van je horloge.

Groetjes,
Sean

@Franswon, bedankt voor je antwoord!

Reageer