.

Beantwoord

internet verbruik met optie uit?

  • 18 April 2014
  • 9 reacties
  • 493 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Ik zou graag willen weten hoe het kan dat ik internetverbruik heb terwijl ik mijn internetverbruik binnen Nederland UIT heb staan bij mijn Simyo?
icon

Beste antwoord door Charlene 22 April 2014, 08:38

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hi vra

Ten 1e dat kan niet....normaal gesproken.
Ten 2e stel je hebt een bundel van 500 mb en je hebt 0 mb verbruikt, op mijn simyo zie je dan dat je van de 500 nog 0 verbruikt hebt.

Staat bij jou Mobiele netwerken uit op de telefoon??

Groet,
Friesian
Hallo,

Nee mobiele netwerken op mijn telefoon staat niet uit.
Ik heb al 6 maanden een bundel van 200 mb en vebruik er hooguit 20 per maand.
Nu in de maand april heb ik binnen 5 dagen 150 mb verbruikt. Bij mijn simyo internet binnen Nederland uitgezet en toch internet verbruik ??
Als bij Mijn Simyo internet uitstaat kan dat niet, vreemd erg vreemd!
Weet je zeker dat er geen apps zijn bijgewerkt?

Groet,
Friesian
Badge +8
Hoi Vra,

Welkom op het forum :)
Ik zie op dit moment geen internetverbruik plaatsvinden. En de optie Internet op je Mobiel staat inderdaad uit.
Als die optie uit staat, dan kan er geen internetverbruik plaatsvinden via het netwerk, zoals Friesian ook al aangeeft.
Wij kunnen dat hier ook zien, wannneer die is ingeschakeld of uitgeschakeld, en mocht er dan door een technische fout toch verbruik plaatsvinden, dan wordt dit uiteraard vergoed.
Bij de rest van je verbruik zie ik veel kleine pakketjes, en af en toe wat meer MB's verbruik. Dit kan jij zelf ook inzien op Mijn Simyo. Als je klikt op Verbruik en dan op het woord April, dan kun je daar de datum en tijd van de internetpakketten op bekijken.
Dat je Verbruik deze maand ineens hoger is, kan aan verschillende dingen liggen. Wellicht heb je een nieuwe app geïnstalleerd, of is er iets aan je instellingen veranderd? In het volgende artikel staan goede tips om je internetverbruik binnen de perken te houden.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge
Ik heb hetzelfde probleem!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ons-cor,

Welkom terug op het forum.

Op 13 november zijn kosten berekend voor internet terwijl de optie voor mobiel internet uitgeschakeld was.

Ik je instellingen bekeken en het bleek dat niet alle wijzigingen vorige jaar goed doorgevoerd zijn op het netwerk. Excuses hiervoor. Ik heb dit zojuist rechtgezet. De optie staat nu wel correct uitgeschakeld.

De berekende kosten voor mobiel internet zal ik vergoeden. Ik raad je aan om de factuur van november terug te boeken. De meeste banken bieden deze optie via de online-omgeving.

Je ontvangt vervolgens een e-mail met het aangepaste factuurbedrag.
Badge
Hoi ons-cor,

Welkom terug op het forum.

Op 13 november zijn kosten berekend voor internet terwijl de optie voor mobiel internet uitgeschakeld was.

Ik je instellingen bekeken en het bleek dat niet alle wijzigingen vorige jaar goed doorgevoerd zijn op het netwerk. Excuses hiervoor. Ik heb dit zojuist rechtgezet. De optie staat nu wel correct uitgeschakeld.

De berekende kosten voor mobiel internet zal ik vergoeden. Ik raad je aan om de factuur van november terug te boeken. De meeste banken bieden deze optie via de online-omgeving.

Je ontvangt vervolgens een e-mail met het aangepaste factuurbedrag.


Waarom zo moeilijk? Het kan toch gewoon verrekend worden met de volgende factuur?
Badge
Toch maar even terug geboekt en wat schept mijn verbazing... de laatste afschrijvingen van mijn kinderen op hetzelfde rekeningnummer kloppen ook niet. Dus ook maar terug geboekt. Zorg eens dat het in orde komt simyo!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ons-cor,

Ik ben heel benieuwd waarom de afschrijvingen van je kinderen niet kloppen. Zou je via een privéberichtje de betreffende nummers willen sturen?

Graag geef ik je ook de tip om voortaan niet zomaar een factuur terug te boeken, zonder dat er door het bedrijf eerst naar gekeken is. Niet alleen bij Simyo, maar bij elk bedrijf. Je kunt er hierdoor zorgen dat de automatische incasso ongeldig wordt en er niet meer kan worden afgeschreven. Dit kan voor beide partijen heel veel onnodig werk veroorzaken 🙂.

Reageer