.

Beantwoord

internet en WIFI gebruik

  • 24 May 2012
  • 3 reacties
  • 798 Bekeken

Badge
Goedemorgen,

Even een vraagje. Momenteel heb ik een Sim0nly kaart. Zit er alleen over te denken om een abonnement te nemen, evt met internet.
Maar als ik nu thuis ben, kan ik dan ook gewoon op mijn draadloos internet thuis zodat ik dan geen gebruik heb van mijn internetkaart?
groet
marjel
icon

Beste antwoord door Groentjuh 24 May 2012, 12:36

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Simyo kan alleen het netwerk verbruik dat over hun netwerk loopt meten. Ze kunnen enkel uw verbruik over G/3G/HSDPA(mobiel internet) meten. Ze kunnen NIET meten wat uw verbruikt over een draadloos netwerk.

Als uw toestel via een draadloos netwerk verbinding maakt met het internet en 3G is uitgeschakeld(gebeurt meestal automatisch) dan kunt uw gewoon internetten met het toestel dat Simyo dat kan meten. In dit situatie gaan dan ook geen MBs van uw bundel af en kost het u ook niets.

U zult wel moeten opletten op welke wijze u verbonden bent met het internet. Als u thuis/in bereik van een draadloos netwerk is filmpje op uw toestel kijken en u zit toch verbonden met G/3G/HSDPA(mobiel internet), dan zou dat gewoon MBs van uw bundel kunnen kosten of brengt simyo kosten in rekening als u geen bundel heeft of buiten uw bundel internet.

Hoe u kunt zien op welke wijze u verbonden bent met internet is per toestel anders. Het is echter wel belangrijk om goed op te letten op welke wijze u bent verbonden.

Verder geef ik u graag nog de volgende tips mee:

Vooral als u mobiel internet nieuw voor uw is, is het verstandig om via mijn simyo goed uw verbruik in de gaten te houden. Theoretisch kunt u elke 4 seconde meer dan 1MB van uw bundel gebruiken. Die MBs kunnen dan ook snel verbruikt worden. Kijkt dus regelmatig via mijn simyo naar uw verbruik en pas uw internet gedrag aan aan uw verbruikt.

Filmpjes kosten vele MBs. Ook het luisteren naar muziek telt flink op. Maar vergeet ook niet dat het synchoniseren van email ook enkele MBs per maand kost.
Mijn intentie is anders, nl. om internet enkel via wifi te gebruiken.

Om een of andere reden was echter mijn instelling internet/MMS plotseling aan gezet bij het in gebruik nemen van een nieuw toestel (Galaxy Ace van Samsung).

Hierdoor ben ik nu plotseling data gaan verbruiken terwijl ik nota bene gewoon thuis zat. Bovendien blijkt nu dat dat verbruik niet direct geregistreerd is (want de rekening loopt nog steeds op, terwijl ik gisteren de instelling direct bij het constateren weer om gezet heb en het toestel ook uit en aangezet direct daarna).

Hoe voorkom ik dat ik data kan verbruiken die mij geld kost (anders dan via de WIFI dus)?
Reputatie 5
Badge +10
Mijn intentie is anders, nl. om internet enkel via wifi te gebruiken.

Om een of andere reden was echter mijn instelling internet/MMS plotseling aan gezet bij het in gebruik nemen van een nieuw toestel (Galaxy Ace van Samsung).

Hierdoor ben ik nu plotseling data gaan verbruiken terwijl ik nota bene gewoon thuis zat. Bovendien blijkt nu dat dat verbruik niet direct geregistreerd is (want de rekening loopt nog steeds op, terwijl ik gisteren de instelling direct bij het constateren weer om gezet heb en het toestel ook uit en aangezet direct daarna).

Hoe voorkom ik dat ik data kan verbruiken die mij geld kost (anders dan via de WIFI dus)?


Welkom op het forum catjan0,

De optie internet op je mobiel heeft volgens onze gegevens bij uw aansluiting altijd aangestaan. Met een Galaxy Ace is het echter gemakkelijker om gebruik te maken van internet. Je kunt via je telefoon de mobiele dataverbinding met netwerk van je provider uit zetten of je kunt zoals je al hebt gedaan de optie internet op je mobiel/mms uit zetten via je persoonlijke pagina.

Groetjes,

Alex

Reageer