.

Beantwoord

Hoe komt het dat het 4G verbinding traag is voor mijn toestellen?

  • 30 May 2018
  • 5 reacties
  • 609 Bekeken

Mijn vrouw en ik hebben allebei een sim only abonnement maar hebben tot nu toe niet echt 4G snelheden bereikt. We hebben dan misschien wel "exotische telefoons", die van mij is een ZTE Z17 Lite en die van mijn vrouw is een Xiaomi Mi 5X. Echter wanneer wij zonder wifi willen internetten komen wij beiden niet verder dan 4 a 5 Mbps terwijl wij met de wifi ingeschakeld boven de 200 Mbps komen. Volgens de geleerden haal je met 4G tussen de 10 en 20 Mbps maar wij beiden komen toch echt niet boven de
5 Mbps uit. Ik heb zo'n beetje alle instellingen geprobeerd die op de diverse internet-forums rondzwerven maar kom toch echt niet boven de 5 Mbps uit met als beste symbool op onze telefoons 3G of H+ maar geen 4G. Graag zou ik hiervoor, indien mogelijk een oplossing willen.
Bij voorbaat dank, Piet
icon

Beste antwoord door Groentjuh 30 May 2018, 16:53

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hallo,

Ik moest even zoeken maar zoals ik het kan zien mist de Xiaomi Mi 5x de Band 20 (800 MHz). Hierom kun je via het KPN netwerk waar Simyo gebruik van maakt niet op 4G. Het hetzelfde geldt voor de ZTE Z17 Lite

Helaas.
Reputatie 7
Badge +9
ZTE Z17 Lite en de Xiaomi Mi 5X ondersteunen de LTE-band B20 (800MHz DD) niet. Dat is de belangrijkste 4G frequentie. Je hebt als je 4G hebt via de LTE-banden B3 (1800 +) en B7 (2600) bereik. Het bereik van deze banden is minder goed en ik geloof dat de capaciteit misschien ook niet zo hoog was als die andere band.

De oplossing is min of meer: Koop een toestel met ondersteuning voor alle door KPN gebruikte LTE-banden (dus B20, B3 en B7)!
Bedankt voor jullie antwoorden, maar houdt dit dan ook automatisch in dat de maximale downloadsnelheid maar tussen de 2.5Mbps en 4.7Mbps is? Of moet ik hiervoor dan nog andere instellingen wijzigen, of dit echt het hoogst haalbare?
Dat hangt van veel factoren af zoals binnen of buiten, dekking op de locatie waar je je bevind. Binnen ook weer rekening houden met isolatie etc.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Piet,

Welkom op het Forum!

Helaas is hier geen oplossing voor. Ray en Groentjuh hebben uitgezocht of de ZTE Z17 Lite en de Xiaomi Mi 5X geschikt zijn voor 4G. Dat is niet zo. Het hoogste internetverbinding voor jouw toestellen is H+ (3,5G). Dit heb ik ook opgezocht op het internet.

Om via het KPN netwerk gebruik te kunnen maken van 4G, is het belangrijk dat de toestellen de frequentie 800,1800 en 2600 Mhz hebben. Als je graag gebruik wilt maken van 4G, kan je een toestel kopen die geschikt zijn hiervoor.

Voor alle netwerken geldt, hoe lager de frequentie hoe verder het signaal reikt en hoe beter het signaal door muren heen dringt. Hoe hoger de frequentie hoe sneller. De dekking voor deze netwerken kunnen dus verschillen. Dit heeft Ray ook aangegeven.

Heb je hier nog vragen over?

@Ray @Groentjuh Bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer