.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik binnen 7 uur 7 GB heb verbruikt?

  • 1 July 2017
  • 1 reactie
  • 482 Bekeken

Vannacht om 5 uur een sms gekregen dat data al voor 80% op was. Dat leek me sterk, ik was aan het werk en heb mijn telefoon in die tijd niet gebruikt. Voor de zekerheid data uitgezet (data-assistent staat al maanden uit dus dat zorgt ook niet voor problemen) Vanochtend om 8 uur een mail gekregen dat er zo'n 100 euro buiten de bundel verbruikt was. Een half uur later was dat al 250 euro en momenteel zelfs 700 euro. Hoe kan dit data staat sinds 5 uur uit en er wordt tot half 8 dataverbruik gemeten. Bovendien juli is nu zo'n 7 uur oud en dan zou ik al 7 gb verbruikt hebben??? Dat lijkt mij erg stug. Ik heb de aanbetaling gedaan, maar wel onder protest.
icon

Beste antwoord door Samantha 3 July 2017, 15:38

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +7
Hoi pvcp,

Welkom op het Simyo forum :)

Oei, ik kan het me voorstellen dat dit heel erg vervelend is. Op het moment dat wij signaleren dat er meer dan € 100,00 binnen 24 uur of meer dan € 250,00 binnen een week buiten de bundel is gebruikt, blokkeren we uit voorzorg je simkaart. Dit doen we om hogere kosten te voorkomen.

Let er wel op dat je verbruik altijd met een vertraging bij ons binnenkomt. Hierdoor kan het bedrag hoger oplopen. Jij bent om 8.04 uur geblokkeerd wegens hoogverbruik. Op dat moment was het openstaande bedrag € 104,31. Dit was van verbruik dat rond 6 uur had plaatsgevonden. Daarna is je verbruik tussen 6 uur en 8.04 uur bij ons binnen gekomen. Hierdoor is het bedrag opgelopen.

Zodra je je mobiele data in je telefoon uitzet, hoort je telefoon geen verbinding meer te kunnen maken met mobiel internet. Aangezien dit een instelling in telefoon is, kunnen wij jammer genoeg niet zien of dit goed is uitgezet. Daarom wil ik je aanraden om voortaan ook de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten op Mijn Simyo. Dit kan onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Zo kan je simkaart in ieder geval geen internetverbinding meer maken.

Helaas kunnen wij vanwege jouw privacy niet zien waar deze MB's aan op zijn gegaan. Dit kun je zelf wel in je telefoon terug zien. Deze blog legt uit waar je dit terug kunt zien. Wordt het zo iets duidelijker wat er is gebeurd?

Groetjes,
Samantha

Reageer