.

Beantwoord

Wel degelijk nieuwe klachten spook-internet kosten!

  • 9 December 2012
  • 10 reacties
  • 1354 Bekeken

Badge
Zie twitter en o.a.
https://www.google.com/url?q=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/meer-mensen-met-simyo-spook-verbruik
Ikzelf ook vandaag, zag het gelukkig op tijd en sim verwijderd.

En hoezo PRE-paid? mag dat dan nog wel zo genoemd worden met kosten achteraf?
zOnder enige specificatie ook nog eens. (Waar MB's mee binnengehaald, websites? mails? utp, tcp, nntp, etc...?

Nee er staat gewoon, zoveel geld willen we van u.

Maar ik heb alleen wifi op mijn 7 inch tablet. En ja ik kan er mee bellen, maar data staat uit.
icon

Beste antwoord door Natascha 10 December 2012, 16:34

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +6
Hoi Spambuster,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je gebruik maakt van een bel simkaart in een tablet. Een belsimkaart is niet bedoeld voor gebruik in een tablet. Wanneer WIFI signaal te zwak wordt zal het tablet schakelen naar het sterkere netwerk namelijk het mobiele netwerk. In de gegevens zie ik dat je de optie 'Internet op je mobiel/MMS' hebt uitgezet. Nu kan je alleen gebruik maken van het internet wanneer je je over WIFI beschikt. Simyo mag wegens de wet op de privacy niet bijhouden wat je op het internet doet. Het is om deze niet mogelijk je een overzicht te geven van je internet verbruik.
Badge
Het is er nu juist wEl voor bedoelt, ooit.
En het zou werken op mijn inmiddels oude samsung galaxy tab 7 (android 2.2) met wifi en mobiel internet.  Daarom nam ik indertijd prepaid bij jullie.
Bleek gelijk al niet waar.  Het werkte niet.
Alle instellingen (handmatig en via/met SMSjes) bel kosten/gesprekken met simyo ten spijt.

Zwakke afleid smoes dus.

NATUURLIJK is het er wel voor bedoelt, het is immers simyo PREpaid, bellen en internet mogelijkheid (ik ben er nog niet achter of ik uberhaupt op de simyo 'snelheid' iets van 50 MB in 2 uur kan binnen hengelen hier op mijn 1 a 2 blokjes ontvangst in dit buiten gebied)
Als het kAn, dan is het er voor bedoelt. Zo kan ik bij jullie ook 24 uur internet kopen bijv. Dus even opnieuw de klanten te woord staan opleiding her-opzetten bij simyo aub.

Hack, storing, medewerkers die zo maar wat invullen server side? ik vond heel wat klachten via zoekmachines, soortgelijk aan de mijne.
Het is verders niet onwettelijk om te melden wanneer ik vebinding had, hoe lang.
Staat er niet, dus kan gewoon een systeem glitch zijn.

Mijn tab wil immers als ik het wil niet eens op internet met simyo......

Screencapture tig voor de zekerheid genomen... http://i.imgur.com/rk3nQ.jpg
Badge
Hier net zoiets, en hier mijn reactie elders geplaatst dan als toevoeging:

Het doet er juridisch en in de praktijk niet toe of er bij simyo iets aan staat of niet.
Software en hardware is ook mensenwerk, dus feilbaar.  'De computer zegt....' is achterhaald alszijnde dat het dan wel zal kloppen.
Naarmate men meer automatiseert komen er juist meer fouten (ook in verhouding!)

Nu stond het ook uit, en tOch meldt hun systeem verbruik.
En nog veel ook, ik haal denk ik never 55 MB binnen in zeg 90 minuten met mijn 1 a 2 blokjes op hun opgegeven 364 128 kb downspeed, die dus wel fors lager zal liggen.

Het doet er gewoon niet toe, er zijn vast lieden te vinden die het uit hEbben staan op simyo en tOch MB in rekening krijgen(?)
Enige mOgelijke voordeel is dat simyo, maar dat betwijfel ik, ruiterlijk toe geeft dat het niet kan (terwijl het wel gebeurt, 'de computer zegt'....) omdat het op hun website uit staat.

Simpel en kort: simyo genomen omdat het op mijn tab zou werken
Werkte niet, terwijl ik voor de 'koop' telefonisch te horen kreeg van hen dat het wel zou werken, dat was dus direct al foute boel. Echter het was geen noodzaak zo bleek in de praktijk, kreeg smartphone van de baas in bruikleen met vast tegoed (extra moet ik zelf dokken) staat een app-je voor er op, werkt perfect zo) , en ik heb het laten sliden, want gebruikte de onhandige tab toch alleen hier op de bank. De tab 7 inch is te groot voor telefoon, maar wel lekker las handig formaat tabletje, die o.a. via een app de philips apparatuur kan bedienen.

Gebruikte het (sowieso niet werkende-) internet dus ook niet, ben dol op batterij saven, dus hij staat op vliegtuig mode, en voor wifi (want dat kan, vliegtuig mode en tOch wifi aan) heb ik een snelkoppeling op 'desktop' voor aan en uit zetten.

Op simyo forum gaat een medewerker (of in elk geval een moderator..) nog verder, simyo is niet bedoeld voor internet, QUE !???
Je kan met je prepaid zelfs voor een dag of 10 dagen internet bundel kopen op je prepaid sim !!

Witte boorden criminaliteit noem ik dit.
Niet voor niets staat er daar een bericht (waarop men niet kan reageren) met : klachten hieromtrent, we hebben het nagekeken, kpn ook, mea culpa, ligt niet aan ons.

Uiteraard wel bedankt voor de tip, ik heb op mijn 2 simyo nummers nu online internet uit staan, gebruik het toch niet, want werkte never ever en het was dus weer een item om batterij op te sparen.

Logica laat over: een hack, fouten op hun systeem (meest logische) , of een verandering recent in hun internet opzet waardoor telefoons die er eerst niet mee werkten als zombies tot leven kwamen ondanks foute/geen instellingen voor hun netwerk settings.
Badge
Hoe zit het financieel?
Staat er ook niet bij 'wat nu...' of bij de FAQ, in deze gevallen.

Stel (zit er niet bepaald dik in! :-)   ik zou 50 euro overmaken in mijn prepaid na inlog op mijn simyo,
dan komt dat bij simyo zomaar wel op mijn prepaid _tegoed_, maar moet ik ook nog los en via een andere weg de vorige spook-schuld dokken?

Kortom, hoe voldoet iemand die wel willens en wetens(!) te veel internet, diens negatieve saldo?
Reputatie 5
Badge +10


Op simyo forum gaat een medewerker (of in elk geval een moderator..) nog verder, simyo is niet bedoeld voor internet, QUE !???
Je kan met je prepaid zelfs voor een dag of 10 dagen internet bundel kopen op je prepaid sim !!



Hoi spambuster,

Technisch gezien werkt internet op een tablet gewoon met een belkaart. We verkopen het echter niet op die manier, omdat men hogere snelheden en meer data eenheden verwacht dan wij aanbieden. Daarnaast ben ik benieuwd waar staat aangegeven dat Simyo niet bedoeld is voor internet. In het andere topic waar je een reactie hebt geplaatst heeft een moderator dit ook niet gemeld.

Hoi Spambuster,

Ik zie in het systeem dat je gebruik maakt van een bel simkaart in een tablet. Een belsimkaart is niet bedoeld voor gebruik in een tablet.


Mocht je het ergens anders zijn tegen gekomen dan ben ik benieuwd waar dit precies wordt aangegeven. Kan je mij hiervan de link sturen? Dan kunnen we de informatie aanpassen.

Als wij constateren dat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit staat en er worden toch internet kosten gegenereerd, is dit verbruik onterecht en zullen we dit ook crediteren.

Hoe zit het financieel?
Staat er ook niet bij 'wat nu...' of bij de FAQ, in deze gevallen.

Stel (zit er niet bepaald dik in! :-)   ik zou 50 euro overmaken in mijn prepaid na inlog op mijn simyo,
dan komt dat bij simyo zomaar wel op mijn prepaid _tegoed_, maar moet ik ook nog los en via een andere weg de vorige spook-schuld dokken?

Kortom, hoe voldoet iemand die wel willens en wetens(!) te veel internet, diens negatieve saldo?


Wanneer je een negatief saldo hebt, zal je op moeten waarderen met een bedrag waardoor je weer een positief saldo creëert.

Voorbeeld. -10 euro. Als je dan opwaardeert met 20 euro, creëer je een tegoed van 10 euro.

Groetjes,

Alex
Badge
http://i.imgur.com/zcW8s.jpg laat zien telefoon, of bijv. (!) laptop. Mijn oude tab is eerder een telefoon dan een laptop.Sterker nog , een note II van samsung al dan niet geroot en op 1.6 a 2 GHz is een snellere (kleine-) PC dan menig laptop.

Waar simyo aan voorbij gaat is dat ik voor sumyo te nemen, contact opnam of internet op mijn samsung phablet/telefoon met android 2.2 zou werken.
Dat zou het geval zijn en dat was het niet. Daar baalde ik van, werd nog geprobeerd op te lossen met SMS's en handmatig instellen, echter toen kwam phone van de baas en was het nvt.

Nu ineens is hij ondanks uit staan van data zogenaamd 55 MB aan kosten gaan maken in 90 a 120 minuten op 1 a 2 antenne streepjes die ik hier altijd heb.
Collega zegt 'is er niet voor bedoelt' maar dat is uiteraard nvt. Tevens tegenstrijdig aan het feit dat je op dit nummer, prepaid, 1 a 10 euro internet kunt kopen. En er staat nergens dat het op meeerrr uit kan komen. Wel verrassingen achteraf dus, en dan ook nog eens foutief.

Voor tekst mail is het wel te doen, 128/64, zoals jullie zelf ook zeggen. Uit jullie tekst haal je gewoon dat 128/64 zat is om op een mobiel te internetten.

Hoe en waarvoor ik mijn sim gebruik, in welk device, is geheel en al n.v.t. , data is data, bedoeling of niet is alleen interessant daar ik nu vanuit jullie uitgelegde en 3 maal herhaalde oogpunt weer op 11 euro in de plus gezet zal worden.

Ook de portering van een ander simyo nummer, nota bene naar telfort, jullie kpn zuster, loopt niet goed.

Dus wat wordt het? komt mijn tegoed weer op 11 euro in de plus, of niet? (Internet op de simyo site, hetgeen mij niet bekend was, en waarvan ik adviseer dat standaard uit te zetten voor klanten, dit mededelen telefonisch/mail/brief, desnoods in rode letters, staat inmiddels uit, en zal dat ook blijven)
Zal ik de 2 andere nummers ook opheffen, of willen jullie een klant behouden?

Wat een gedoe, ik word er nerveus en gespannen van, in USA had ik al ge-sued op grond van dat alleen.
Echter ik wil mijn verhaal best nog wel her en der copy pasten om anderen te waarschuwen, als het dan toch tijd en geld blijft kosten, kan er nog wel wat bij om dit anderen niet ook te laten hoeven doorstaan- en gaan.
Badge
De klant apart nemen is op het forum : andere zaken die niet relevant zijn bespreken?

Zowel zij als jij zeggen eigenlijk:

Hoi spambuster,
Technisch gezien werkt internet op een tablet gewoon met een belkaart.

Ik : dat is hem het nu juist mede en ook, het werkte nooit, heb ik _ook nog kosten en tijd aan besteed in den beginnen_.

We verkopen het echter niet op die manier,

Ik:  maakt niet uit, een heroine-dealer verkoopt ook niet zodat men an masse overdoses neemt.

Het kan, (kon niet!) en _wordt verkocht_, dus dat is nu wel uitgekauwd, bedoelingen zijn n.v.t. verder in deze.

---Citaat (Origineel door spambuster)---

Op simyo forum gaat een medewerker (of in elk geval een moderator..) nog verder, simyo is niet bedoeld voor internet, QUE !???
Je kan met je prepaid zelfs voor een dag of 10 dagen internet bundel kopen op je prepaid sim !!
---Einde Citaat---
Reputatie 5
Badge +10
Hoi spambuster,

Je mag uiteraard zelf weten of jij de simkaart in een tablet wilt gebruiken. Het is mogelijk om een negatief saldo te creëren omdat je altijd je laatste gesprek kunt afronden en verbruik met een vertraging wordt verwerkt. Dit staat ook in de algemene voorwaarden van prepaid. Ook geven wij in de welkomsbrief aan dat de optie 'internet op je mobiel/mms' aan staat. Wij attenderen nieuwe klanten erop dat dit tot kosten voor internet kan leiden. Daarnaast vind ik het jammer dat je een moderator verkeerd citeert. Het feit dat je echter een negatief saldo hebt is natuurlijk vervelend. Ik heb je hier een privé bericht over gestuurd.

Mocht je een vraag hebben over een portering, wil ik je vragen om hiervoor een nieuw topic te openen. Dat maakt het wat overzichtelijker.

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,Dat gaat de goede richting uit! (Het onterechte min-bedrag is op 0 gezet)Echter ik had voor dit vreemde technische mysterie wel een plus bedrag.
Dat plus bedrag is dan dus wel aan dit mysterie opgeofferd en betaald, daar ik niet, of amper gebeld heb van dat bedrag.E.e.a. staat dus nog steeds niet helemaal zuiver en goed m.i.Wat een portering betreft, ik heb er toevallig 1 lopen van simyo naar telfort.
Ook dat loopt niet zoals het had moeten gaan, het is geen voldongen feit nog, wat het wel had kunnen zijn. Zelfs het tijdelijke telfort nummer werkt niet.
Gelukkig was ik ooit simyo fan en heb 3 nummers, had ik er 2 dan had ik zonder telefoon gezeten..(!)Technische dienst (telfort meldde dit, dus ik denk telforts of kpn techneuten) zou mij bellen, niet gebeurt (Ook steeds vaker normaal tegenwoordig)2012, en het ziet er naar uit dat ICt het euvel van de 21e eeuw zal worden.Er is te veel van, en het erge is dat de hard- en software gemaakt en geprogrammeerd is door feilbare mensen....
Dan zijn er nog hackers, vaak slimmer dan de lieden aan de kant van de politiek en bedrijven.
Je moet er niet aan denken dat hier de stroom bijv. 3 dagen (deels) uitvalt...
Badge
Kreeg deze in de mailbox:
"Mocht u meer informatie, bijlages of opmerkingen hebben, gebruik dan deze link om uw bericht verder toe te lichten:
http://support.simyo.nl/tickets/316117
Wij hebben u een ticketnummer toegekend. Uw ticketnummer is: #316117."

Ditmaal niet voor/via/op 1 van mijn 2 mail adressen (een 2e ivm dat het de eerste keer ook niet werkte het ticket systeem) maar nu dan op een twitter account..........
Echter ook als ik daarmee inlog, noppes.
Graag dus tekst behorende bij ticket 316117 naar 1 van mijn 2 mail adressen @dds.nl of @upcmail.nl  (niet naar eventueel oudere niet meer bestaande dus aub)

Reageer