Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Buiten bundel - waarom stopt Simyo het internet niet?

  • 26 december 2019
  • 23 reacties
  • 3279 Bekeken

Ik ben de zoveelste klant (heb het forum bekeken), die wat mij betreft gewoon wordt beetgenomen. Mijn zoon was vanmidag op de schaatsbaan.Krijgt om 1430 een appje met je bent buiten je bundel en heeft daarna in 5 min 80 euro verbrast en na een half uur rnog een keer. Telkens pakketjes van 60mb. Waren volwassenen bij die kunnen bevestigen dat ie aan hetschaatsen was. Een snap en een site voor verlichting hebben opeens 800mb verbruikt. Gek toch dat je normaal met 4gb een maand doet en zodra je buiten je bundel in NL bent binnen een tijdbestek van een kwartier (zonder youtube of andere fims) 180 (179,88) euro lichter bent?? Stop gewoon met deze bullshit en haal dit uit je business model en zet inet gewoon uit als kids of wie ook er buiten komt, zoals KPN en tele2 ook doen. Dit is gewoon echt niet ok Het kan zonder youtube niet en hij zat ook niet op spotify. Tenslotte hij heeft tegoed gecontroleerd en dat was 600mb op de site. Hoe dan?? als het zo erg achterloopt dan heb je je proces niet op orde. Ik voel me hier door echt beetgenomen en verwacht echt een normale tegemoedkoming. 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 27 december 2019, 09:50

Allereerst: Ik ben enkel een behulpzame klant. Moderatoren zijn Simyo medewerkers.

Krijgt om 1430 een appje met je bent buiten je bundel en heeft daarna in 5 min 80 euro verbrast en na een half uur rnog een keer.

Als je de SMS krijgt, dat je databundel op is, heb je 3 mogelijkheden:

  • Zet internet (op mijn simyo) uit
  • Neem een extra 500MB bundel
  • Doe niets en betaal het buiten de bundel tarief per MB.

De laatste optie raad ik nooit iemand aan, want dan kun je inderdaad een hoge rekening krijgen.

Telkens pakketjes van 60mb.

Het netwerk van KPN/Simyo splits grote datasessie op een blokken van ongeveer 60MB.

Een snap en een site voor verlichting hebben opeens 800mb verbruikt.

Mogelijk kan je met de tips in dit blog inzien waar dit dataverbruik vandaan komt. Die gegevens worden niet door Simyo, maar door je toestel en per app gemeten.

Gek toch dat je normaal met 4gb een maand doet en zodra je buiten je bundel in NL bent binnen een tijdbestek van een kwartier (zonder youtube of andere fims) 180 (179,88) euro lichter bent??

Die 180 euro is 1199,2MB aan data. De prijzen buiten de bundel zijn gewoon gigantisch veel duurder dan binnen de bundel. Met de snelheid van het 4G netwerk is 1199,2MB binnen enkele minuten te verbruiken.

Tenslotte hij heeft tegoed gecontroleerd en dat was 600mb op de site. Hoe dan?? als het zo erg achterloopt dan heb je je proces niet op orde.

De website en app lopen achter. De SMS is real-time.

Stop gewoon met deze bullshit en haal dit uit je business model en zet inet gewoon uit als kids of wie ook er buiten komt, zoals KPN en tele2 ook doen.

Simyo heeft op dit punt hele slechte voorwaarden. Dat is iets dat ik al jaren roep, maar tot nu toe is afsluiten/snelheid verlagen nog steeds niet mogelijk. Wat jij hier zegt is echter onjuist. KPN zet internet niet uit, maar verlaagt de snelheid tot 64kbps/64kbps. Tele2 sluit inderdaad wel internet af.

Ik [...] verwacht echt een normale tegemoedkoming. 

Alleen een moderator kan daar naar kijken. Soms wordt coulance gegeven. Daarvoor zal per privébericht contact opgenomen worden door een moderator.

Tips voor nu: Lees je in over hoogverbruik en neem de tips door uit dit blog en probeer daarmee te voorkomen dat dit nogmaals gebeurd in de toekomst.

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Allereerst: Ik ben enkel een behulpzame klant. Moderatoren zijn Simyo medewerkers.

Krijgt om 1430 een appje met je bent buiten je bundel en heeft daarna in 5 min 80 euro verbrast en na een half uur rnog een keer.

Als je de SMS krijgt, dat je databundel op is, heb je 3 mogelijkheden:

  • Zet internet (op mijn simyo) uit
  • Neem een extra 500MB bundel
  • Doe niets en betaal het buiten de bundel tarief per MB.

De laatste optie raad ik nooit iemand aan, want dan kun je inderdaad een hoge rekening krijgen.

Telkens pakketjes van 60mb.

Het netwerk van KPN/Simyo splits grote datasessie op een blokken van ongeveer 60MB.

Een snap en een site voor verlichting hebben opeens 800mb verbruikt.

Mogelijk kan je met de tips in dit blog inzien waar dit dataverbruik vandaan komt. Die gegevens worden niet door Simyo, maar door je toestel en per app gemeten.

Gek toch dat je normaal met 4gb een maand doet en zodra je buiten je bundel in NL bent binnen een tijdbestek van een kwartier (zonder youtube of andere fims) 180 (179,88) euro lichter bent??

Die 180 euro is 1199,2MB aan data. De prijzen buiten de bundel zijn gewoon gigantisch veel duurder dan binnen de bundel. Met de snelheid van het 4G netwerk is 1199,2MB binnen enkele minuten te verbruiken.

Tenslotte hij heeft tegoed gecontroleerd en dat was 600mb op de site. Hoe dan?? als het zo erg achterloopt dan heb je je proces niet op orde.

De website en app lopen achter. De SMS is real-time.

Stop gewoon met deze bullshit en haal dit uit je business model en zet inet gewoon uit als kids of wie ook er buiten komt, zoals KPN en tele2 ook doen.

Simyo heeft op dit punt hele slechte voorwaarden. Dat is iets dat ik al jaren roep, maar tot nu toe is afsluiten/snelheid verlagen nog steeds niet mogelijk. Wat jij hier zegt is echter onjuist. KPN zet internet niet uit, maar verlaagt de snelheid tot 64kbps/64kbps. Tele2 sluit inderdaad wel internet af.

Ik [...] verwacht echt een normale tegemoedkoming. 

Alleen een moderator kan daar naar kijken. Soms wordt coulance gegeven. Daarvoor zal per privébericht contact opgenomen worden door een moderator.

Tips voor nu: Lees je in over hoogverbruik en neem de tips door uit dit blog en probeer daarmee te voorkomen dat dit nogmaals gebeurd in de toekomst.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Peter,

 

Welkom op het Simyo Forum, ondanks dat je om deze vervelende reden hier terecht bent gekomen. 

 

Ik kan me voorstellen dat jullie je op deze manier "belazerd" voelt, dit is natuurlijk niet wat Simyo wilt of voor staat. Simyo houdt je op de hoogte door je op tijd sms'jes te sturen over je verbruik, het is jouw eigen verantwoordelijkheid hier iets mee te doen (mb's bijkopen of de mobiele data uitzetten). Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar de mb's aan zijn verbruikt, dit kan ik wegens de privacywet niet inzien. Je kan dit wel achterhalen aan de hand van deze link, je simkaart kan namelijk niet op eigen houtje mb's verbruiken. Het is daarom belangrijk om te achterhalen wat er is gebeurd in je toestel. 

 

Daarnaast wil ik inderdaad zeggen dat het verbruik wat je op Mijn Simyo kan zien, altijd een paar uur achter loopt. Er word hier altijd aangegeven tot welk tijdstip het verbruik is bijgewerkt, de sms'jes die je ontvangt zijn hier in leidend. Ik raad je aan te achterhalen in het toestel waar de mb's aan zijn verbruikt, je kan op sommige toestellen ook een dataplafond instellen. Misschien is dat handig om te doen.

 

Bedankt Groentjuh voor de aanvullende antwoorden!

 

Mocht ik je verder ergens bij kunnen helpen dan hoor ik het graag van je.

 

Groetjes,

Daisy

Voel mijn gewoon ook belazerd! 

  • Mijn bundels€ 22,-
  • Kosten buiten mijn bundels€ 540,10
  • Totaal te betalen€ 562,10

Hoe kan dit ! Wij hebben limiet op de toestel! En wij hebben groot pakket 10 GB+ 

Waar slaat dit op! 

Reputatie 7
Badge +9

Voel mijn gewoon ook belazerd! 

  • Mijn bundels€ 22,-
  • Kosten buiten mijn bundels€ 540,10
  • Totaal te betalen€ 562,10

Hoe kan dit ! Wij hebben limiet op de toestel! En wij hebben groot pakket 10 GB+ 

Waar slaat dit op! 


Ik zie dat je hier ook hetzelfde hebt geplaatst. Moderatoren lezen alles reacties, dus één keer plaatsen is genoeg.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Teleurstelling,

 

Zoals eerder benoemd in dit topic stuurt Simyo je op tijd een sms'je om je te informeren wanneer je bundel bijna op is en wanneer deze helemaal op is. Het is dan je eigen verantwoordelijkheid om het internet uit te zetten of een bundel bij te kopen, of anders eventueel verder te internetten voor €0,15 per MB. Het is altijd mogelijk om en betalingsregeling te treffen, hiervoor kan je altijd contact met ons opnemen. 

 

Ik kan me voorstellen dat het super zuur is dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt, weet je wel waar het aan verbruikt is? Anders kan je deze link even doornemen: https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/. Mocht ik nog iets anders voor je kunnen doen, hoor ik het graag van je. 

 

Groetjes,

Daisy

Voor mij reden om over te stappen naar Youfone. Daar kun je wel een datalimiet instellen. Vooral ook handig voor onze kinderen. Wij hadden ook ineens een rekening van € 67,- te pakken. SMSje gemist, omdat ik een trektocht te paard deed, en dan kijk je niet continu op je telefoon. Hoezo Simyo de beste provider?

 

Reputatie 7

Providers worden op meerdere punten beoordeeld. Daar volgt een beoordeling op. U werd op school toch ook niet op maar 1 vak beoordeeld? 😉

Wel is het zo dat de vraag naar het instellen van een plafond er al een tijdje is. Simyo doet hier (voorlopig) niet aan. 

Verder ben ik altijd van mening geweest dat men van te voren hadden kunnen weten welke diensten geleverd worden. Dat geldt ook voor een plafond. U hebt nu zelf uitgezocht dat Youfone wel een plafond heeft. Waarom niet voor u klant bij Simyo werd? 

 

Fijne dag verder 🙂

 

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende:

Mijn beide dochters van 10 jaar (het is een tweeling) hebben een Simyo abonnement voor 16,- per maand.

Nu zijn wij ons gisteren rot geschrokken. Blijkbaar heeft een van hen in een paar dagen tijd een rekening opgebouwd van ruim 250,- omdat zij over haar data limiet heen is gegaan. De ander dochter was logeren bij een vriendinnetje. Daar speelt het probleem gelukkig niet.

Mijn dochters gebruiken het internet voornamelijk thuis via Wifi. Wij zijn er door dit plotselinge hoge verbruik achter gekomen dat onze Wifi kennelijk niet goed werkt. Hierover heb ik reeds contact  gehad met onze provider Ziggo. Er komt woensdag een monteur om dit op te lossen. Maar helaas is het kwaad al geschied.

De waarschuwingen dat haar bundel bijna op was heeft mijn dochter niet opgemerkt. Zij wist niet beter of zij gebruikte de Wifi en zij was zich er niet van bewust dat haar bundel bij gebruik  binnenshuis op kon raken. Mijn partner heeft een familielink op zijn Samsungtelefoon zodat hij enig toezicht heeft op wat er allemaal gebeurd met de telefoons. Helaas heeft hij geen waarschuwing of iets dergelijks gekregen dat zij zulke enorme internetkosten aan het maken was.

De hoge kosten die zij nu ineens heeft staan niet in verhouding tot het abonnement van 16,-.  Het was fijn en redelijker geweest als Simyo eerder was overgegaan tot het blokkeren van de telefoon.

Mijn dochter is heel verdrietig en voelt zich enorm schuldig. Zij leert een harde en dure les. Ik heb haar uitgelegd dat Simyo er volgens mij niet op uit is om haar abonnees voor de gek te houden om op die manier aan geld te komen.

Graag zou ik met u in contact komen om te kijken of Simyo ons tegemoet kan komen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

MvGr,

Paulien en Tess

Reputatie 7

@tessenpaulien Wat een treurig bericht :(. Ik heb zelf ook een dochter met in ongeveer dezelfde leeftijd, bij wie het ook zou kunnen gebeuren en ik voel en leef met jullie en je dochter mee.
Dit ‘probleem’ speelt helaas regelmatig. Simyo is gelukkig een uiterst coulante provider en komt vast en zeker met een passende oplossing. Een moderator = Simyo medewerker zal hierop reageren.

Wat betreft de blokkade, waar ook regelmatig om wordt gevraagd, deze is er niet en ik weet ook niet of deze gaat komen…..

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Paulien en Tess,

 

Wat sneu! Ik kijk graag even mee of ik iets kan betekenen, kun je mij een privébericht sturen met de gegevens van de aansluiting?

 

Groetjes,

Daisy

Dag Daisy,

 

hoe kunnen wij jou een privé bericht sturen? 
 

groet,

paulie 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

@tessenpaulien, je kunt @Daisy een privébericht sturen door op deze link te klikken.

Reputatie 7

@tessenpaulien Een PB/PM kun je versturen door op de naam te klikken, in dit geval de naam van @Daisy en dan in het volgende scherm ‘Verstuur privébericht’ te klikken.

Dank! 

Reputatie 6
Badge +5

Thanks voor je hulp groentjuh en ricoK!

Dank jullie wel allemaal. Simyo heeft het keurig opgelost

Helaas zo jammer, zit je via camping wifi filmpje te kijken…. valt de wifi uit. Helaas hing de telefoon aan de laptop en ging hij keurig via mijn mobiel verder. Aangezien er dual sim inzit hadden we niets in de gaten. Abbo van 11 pleuro, ineens stilstaand beeld en rekening opgelopen tot 225 euro voor slechts 1500mb... 

Graag wil ik weten wat simyo voorstelt… de tweede kaart is kpn in de gsm maar die rekenen geen buitenbundelkosten van een absurde 0,35 euro per mb. Ben net bij Simyo maar zonder oplossing ook weer weg… dit slaat nergens op... 

Helaas gaat dit na wat research al jaren bij Simyo. Ben zelf ondernemer maar dit riekt naar oplichting.

Een bestolen klant 😠

Reputatie 7
Badge +9

Helaas zo jammer, zit je via camping wifi filmpje te kijken…. valt de wifi uit. Helaas hing de telefoon aan de laptop en ging hij keurig via mijn mobiel verder. Aangezien er dual sim inzit hadden we niets in de gaten. Abbo van 11 pleuro, ineens stilstaand beeld en rekening opgelopen tot 225 euro voor slechts 1500mb... 

Graag wil ik weten wat simyo voorstelt… de tweede kaart is kpn in de gsm maar die rekenen geen buitenbundelkosten van een absurde 0,35 euro per mb. Ben net bij Simyo maar zonder oplossing ook weer weg… dit slaat nergens op... 

Helaas gaat dit na wat research al jaren bij Simyo. Ben zelf ondernemer maar dit riekt naar oplichting.

Een bestolen klant 😠

In principe hoeft Simyo hier niets mee. Je hebt het verbruikt en weet ook waardoor. Ja Simyo rekent inderdaad hoge bedragen buiten de bundel waar KPN de verbinding knijpt. Het is bij Simyo als klant dan ook praktisch noodzakelijk om zelf maatregelen te nemen als je geen torenhoge rekening wilt. Tips daarvoor staan in deze blog.

Ik weet als forum expert (= behulpzame klant) dat er coulance bestaat. Dat is echter enkel coulance en geen verplichting! Het helpt je misschien deze keer uit de brand, maar een eventuele volgende keer niet. Ik zie Simyo ook niet in de nabije toekomst ook maar iets aan deze situatie veranderen, dus als deze situatie niet bij jou past: Neem een andere provider.

Al letterlijk jaren vragen diverse forum experts om dit te wijzigen, echter gebeurd dat niet. Mijn verwachting is dat dat dan ook voorlopig niet gaat gebeuren!

Een moderator (=Simyo medewerker) zal naar jouw situatie kijken en aan je terugkoppelen.

Zal mij benieuwen tot nu toe reageren ze niet… weet wel dat indien ik het in de gaten had gehad het niet was gebeurd. Helaas blokkeren ze je sim pas bij een rekening van ruim 200 euro. Waarde mb’s als je ze bijkoopt 15 euro max…..

 

Erg sneu... i

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Huihol,

 

Super balen dat je veel kosten hebt gemaakt, ik kijk graag even mee of ik iets voor je kan betekenen.

Kun je mij een privébericht sturen met jouw telefoonnummer en adresgegevens?

 

Groetjes,
Daisy

Hier hetzelfde probleem: denk je het goed geregeld te hebben, hebben we ineens een rekening van bijna €150 omdat mijn dochter de waarschuwingsappjes niet snapt! Uiteraard willen we dit niet nog eens, en zijn nu aan het kijken welke provider wel deze limiet heeft! Echt een tekortkoming van Simyo!!

Beste @Marloes01 

Als FE (Forum Experts - helpende, betrokken klant) pleiten we al jaren op zijn zachtst gezegd voor iets beters. Een betere bescherming. 

Op zijn zachtst gezegd ben ik ook geen fan van het huidige systeem en begrijp dat jullie je oriënteren op een andere provider.

Maar even uit interesse wat voor telefoon, merk en type heeft jullie dochter?

 

 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Marloes01,

 

Ik snap dat dit niet bewust gebeurd is. Ik kijk graag even mee of ik eventueel iets voor je kan betekenen, kun je mij een privébericht sturen met het telefoonnummer en adresgegevens?

 

Groetjes,

Daisy