Ik heb een prepaid toestel, en mobiel internet staat vrijwel altijd uit. Heel af en toe koop ik een internet bundeltje als ik mobiel internet nodig heb.
Gisteren was dit het geval. Ik heb om 09:29 een bundeltje gekocht, en direkt daarna mobiel internet aangezet.
Later op de dag krijg ik een sms van Simyo met de melding dat ik tegen hoog tarief internet kosten maak, omdat ik geen bundel heb.
Dit kan niet kloppen, maar voor de zekerheid heb ik mobiel internet onmiddellijk uitgezet.
Later blijkt dat volgens Simyo er mobiel internet verkeer heeft plaats gevonden om 07:29. Dat kan niet kloppen.
Mijn vermoeden is dat er een bug zit in het tijdstip dat door Simyo gelogd wordt waarop internet verkeer plaats vindt.
Het is dus onbetrouwbaar, en de klant wordt opgezadeld met hoge kosten.
Ik heb kontakt gehad met de klantensevice, maar die kunnen hier niets mee. Dat snap ik, want als er een bug in het log algoritme zit, met verkeerde tijdstippen, dan houdt het voor hun op.
Als dit niet kan worden opgelost, dan ga ik weg bij Simyo