Skip to main content
Vraag

Wil je een dataplafond?

• November 5, 2025
  • 34 reacties
  • 335 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • January 23, 2026

Beste ​@Amy wat ik bedoel met niets cadeau gedaan is het volgende als voorbeeld:

De buitenbundelkosten maken jullie porties van 100MB voor €5 van en het restant wat niet in in een bundel past doet Simyo  dus niet cadeau en moet ook gewoon betaald worden?

Bij data coulance krijgt de klant geen MBs cadeau. Als iemand 11000MB gebruik van een 10000MB bundel, dan zit die klant 1000 MB buiten de bundel. Via het buiten de bundel tarief zou dan 150 euro zijn. Daar gaat menig klant om zeuren, want 150 euro EXTRA is best veel.

Als er dan eenmalig data coulance wordt toegekend, dan wordt niet 1000MB cadeau gedaan, maar wordt gezegd: Als je 2 x 500 extra MB bundels had gekocht op tijd, dan had het 2 x 5 euro gekost, dus we zetten die 1000MB buiten de bundel op de rekening als 2 x 500 Extra MB bundel = 10 euro.

Die 10 euro moet dan wel betaald worden, maar dat is een stuk redelijker. Tegelijkertijd snap ik ook wel als je soort van zegt: Ja, maar dan doet Simyo alsnog soort van 140 euro cadeau. Wat Amy probeert te zeggen is dat ze niet zomaar bundel de bundel MBs helemaal wegstrepen.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • January 23, 2026

@JanD Aha, duidelijk. Klopt inderdaad wat je zegt! Wij doen dit niet cadeau. Stel dat de klant 1200MB zou hebben verbruikt buiten de bundel dan rekenen wij het als 3 x 500MB!

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • January 23, 2026

Bedankt voor je reactie ​@Groentjuh!!

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Actief Simyaan
  • January 24, 2026

en mocht een klant niet in aanmerking komen voor een vergoeding

In welke gevallen kom je niet in aanmerking?

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • January 24, 2026

Ik krijg het idee dat dit een langlopende discussie gaat worden.

Ik vermoed dat een reden is om niet in aanmerking te komen is als je al een keer coulance hebt gehad.

Maar zeker weten doe ik dit niet, en er kunnen nog meer redenen zijn.

En ik bedenk me nu dat overschrijding van je bel bundel niet of minder snel vergoed wordt.

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Actief Simyaan
  • January 24, 2026

En ik bedenk me nu dat overschrijding van je bel bundel niet of minder snel vergoed wordt.

Dat gaat minder snel per ongeluk en gaat qua kosten ook niet zo snel, al is ook dat een tarief dat nergens op slaat: 0,31 per minuut.

Data kan met 2 GB per minuut gaan, als ik het goed heb.. wat neerkomt op 300 euro per minuut. Klein verschil.

Friesian
  • Forum Expert
  • January 24, 2026

Misschien heb ik net als @Groentjuh ook een eenvoudige metamorfose en die ook geldt voor de reacties van ​@Amy .

De coulance, de via pb oplossing is als pijnstillers. De coulance, de pijnstiller verzacht de pijn maar er is nog steeds sprake van wat pijn maar het is dan draaglijk. 

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Actief Simyaan
  • January 24, 2026

Dat klinkt niet als een metamorfose..

Friesian
  • Forum Expert
  • January 24, 2026

Dat klinkt niet als een metamorfose..

Okee, dan beter, een vergelijking met iets.