Skip to main content

.

Goedemiddag, 

ik heb sinds kort vaker verbruik van 59mb per minuut. Nu heb ik al gelezen dat de tijden hiervan niet kloppen, wat op zich ook jammer is want dan zegt dat dus eigenlijk niets. Het komt nl. vaak voor dat het om tijden gaat als ik in de auto zit en niets aan heb.
De instelling van updates heb ik al aangepast, hoewel daar ook al een limiet op stond is die nu volledig van de bundel af. Mijn verbruik buitenshuis is echt niet gewijzigd. Ik heb nu zelfs vaak dat ik de bundel niet aan zet terwijl deze eerst standaard aanstond. En toch is het verbruik dus hoog op de schaarse momenten dat ik de bundel aanzet buitenshuis, meestal puur voor whatsapp (geen automatisch download van foto’s en video’s) en evt. kaarten, die ik als het kan vooraf thuis op de wifi al laadt. 
 

Ik weet dat jullie niet kunnen en mogen zien welke app dit doet. Ik hoop dat jullie wel een gouden (instellingen) tip hebben voor mij. Ik heb een iphoneX. 
 

Alvast heel erg bedankt. 
 

Groeten Tjitske

Je kunt in de iPhone exact zien welke app wat verbruikt heeft, je moet alleen de teller de eerste van de maand op nul zetten. 


Hallo Ron, bedankt voor je snelle reactie!
 

Ik heb volgens mij gevonden wat je bedoelt (mobiel netwerk > stel gegevens opnieuw in). Die gegevens kon ik indd. eerder niets mee omdat het om een totaal ging. Ik zal het proberen. 

Groeten Tjitske


Ja klopt inderdaad het staat helemaal onderaan
succes


Hoi @Tjits83,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je dit verwarrend vindt. Ik zie dat je van @Ron H al een goeie tip hebt gekregen, bedankt Ron! 

Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag nog de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. Het kan echter altijd voorkomen dat er onbewust internet wordt verbruikt zolang de internetoptie in Mijn Simyo aanstaat oftewel aanstaat op de simkaart. Voor nu zie ik dat je nog netjes binnen de bundel zit voor deze maand en op 1 mei wordt jouw internetbundel weer aangevuld. Ook is er gratis 3 GB geactiveerd vanwege jouw Simyaardag. Veel plezier ermee! 

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag 😊.

Groetjes,
Amy


Hallo Amy, het is indd een bruikbare tip. Ik heb indd mijn extra tegoed ivm de simyaardag al gekregen.
Hoe kan dit terwijl dit altijd vanaf 1 mei inging en er nu ook beschreven stond dat het per de 1e van de volgende maand in zou gaan? Gaat dit dan mee naar mei terwijl het overgebleven tegoed van april wel ‘verdwijnt’ per 1 mei? 
 

groeten Tjitske


Hoi @Tjits83,

Bedankt voor je reactie. Bedoel je de extra MB's vanwege de simyaardag? Deze worden automatisch geactiveerd in de periode dat je bij ons een abonnement bent gestart. 

Groetjes,
Amy


Hallo Amy, bedankt voor je reactie. 
 

Daar ben ik mij van bewust. Normaliter is dit dan ook per 1 mei. Volgens mij is er iets mis gegaan want ik heb nu denk ik al drie keer de extra bundel gekregen (naast vandaag nl. eerder deze week ook al twee keer). 
 

Groeten Tjitske


Gaat nooit over mijn bundel heen en ineens binnen 16 minuten bijna 33GB gebruikt dit is onmogelijk er zitten minuten bij van meer dan 2gb verbruik. Rekening van 3K gebeld 50% coulance ik ga hier niet mee akkoord en laat het er niet bij zitten Simyo! Het zit bij jullie in het systeem ik heb alles na laten checken door een technische specialist.


Voor €0,50 per maand kun je een blokkade op je bundel zetten als deze op is @Wicajo 

Verder kun je in he mobiel zien waar de data aan verbruikt is en daar maatregelen op nemen 

Het is heel coulant van Simyo dat je maar 50% van de rekening hoeft te betalen, de andere 50 procent moet de rest van de klanten voor jou ophoesten, waarvoor dank :-(

 


@J.D.L.  Jij weet niet waarover je praat dit is echt onmogelijk wat er bij mij gebeurt is en ik kom nooit buiten mij bundel. Mijn telefoon is door een technische specialist gecheckt en daar is ook niks te zien van hoog data verbruik in zeer korte tijd. De Blokkade heb ik er nu ook opgezet deze is sinds kort beschikbaar. Bij alle andere providers zit deze blokkades er automatisch op. Coulant van Simyo denk het niet want ze leggen het probleem altijd bij de klant en trekken nooit zelf de boetekleed aan. En het is echt een lul verhaal dat andere klanten dat voor mij moet betalen je ziet ze vliegen denk ik….
 


Wacht s.v.p. de reactie van Simyo af bij monde van een moderator @Wicajo 

Fijne Pinksterdagen.


Hoi @Tjits83,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je laatste bericht helemaal gemist! Excuses. Ik zie nu inderdaad dat je meerdere berichten hebt gekregen in april dat je 3000 MB cadeau hebt gekregen. Je kan de dubbele berichten hiervan negeren. Het is niet helemaal duidelijk wat er is misgegaan in de berichten die hierover verstuurd zijn, er kan maar 1 internetbundel van gratis 3000 MB worden gegeven en geactiveerd zijn per maand. 

Excuses voor de verwarring. 

Groetjes,
Amy


Hoi @Wicajo,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! Echter kan het altijd voorkomen dat een simkaart internet verbruikt, bewust of onbewust. Denk bijvoorbeeld aan een update of een app die op de achtergrond nog aanstaat en noem zo maar op. Helaas kunnen en mogen wij wegens privacy wetgeving niet inzien waar het internet aan is verbruikt. 

Inmiddels is het bij ons inderdaad mogelijk om een datalimiet in te stellen​​​​ zoals ​​​@J.D.L. aangeeft (bedankt voor je reactie!). Bekijk daarvoor dit topic.

Ook zie ik dat je contact hebt gehad met onze klantenservice en dat je meer tegemoet bent gekomen dan een vergoeding van 50%. Meer dan deze tegemoetkoming kunnen we helaas niet voor je betekenen. 

Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik het graag. 

Groetjes,
Amy


Hoi,

 

geschrokken? Dit is niet normaal?? Bewust of onbewust internet gebruik dit is absoluut niet mogelijk wat er hier gebeurd. Meer als 2gb per minuut?? En nu moeten jullie je niet achter de privacy wet verschuilen want zo kom je er wel heel makkelijk vanaf. Start een serieus onderzoek en kijk wat hier mis gaat…. 3000 euro per 15 minuten dat wil zeggen dat jullie 12000 per uur verdienen???? Met 1 simkaart????


Hoi @Wicajo,

Bedankt voor je reactie. Het is begrijpelijk dat je hier een verklaring voor wilt maar zoals eerder aangegeven kunnen en mogen wij niet inzien waar het internet aan is verbruikt. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden. Hierdoor kan er dus geen onderzoek voor gestart worden. 

Ik hoop dat je bent geholpen met de tegemoetkoming die is verwerkt voor jouw aansluiting. 

Het spijt me dat we hierin niet meer voor je kunnen betekenen. 

Mocht je nog andere vragen hebben laat het dan gerust weten. 

Groetjes,
Amy