Skip to main content

.

Vraag

Waarom werkt mijn deurbelcamera niet op het Simyo netwerk?

• Beginner
  • 5 reacties

Hoi, mijn deurbelcamera werkt niet live op het simyo netwerk. Wel krijg ik bewegingen/meldingen van de camera binnen. Ik heb meerdere berichten gevonden maar nergens een oplossing. Werkt het bij iemand? En zo ja kan iemand mij een tip geven? Ik heb deurbel app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, software update telefoon gedaan. Telefoon opnieuw opgestart. Instellingen gecheckt (staat op wifi en mobiel netwerk). Ik weet het niet meer, op wifi gaat het wel. Ook heb ik deze deurbel gedeeld met echtgenote en bij haar doet ie het wel bij provider Simpel.

Alvast dank voor het meedenken 

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

17 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi ​@Ab61,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat dit niet werkt met de Simyo simkaart! 

Om welke app gaat het precies en welk merk en model telefoon gebruik je? Heb je voor deze app ook de optie dataverbruik aanstaan via de instellingen van jouw telefoon? 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi Amy,

Ja data verbruik staat aan. De app heet smart life, de deurbel is van smart home beveiliging. Mijn telefoon is een Samsung A55. Grt.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 4 maart 2025

Hoi ​@Ab61,

Bedankt voor je reactie. Ik ben op het KPN forum wel dit topic tegengekomen over de smartlife app alleen gaat dit om een ander apparaat. Heeft de deurbel misschien een reset knop? Wellicht dat dit verbetering geeft, voor zover ik weet blokkeren wij in ieder geval niets.

Laat je het even weten? 

Groetjes,
Amy

• Beginner
  • 4 reacties
  • 4 maart 2025

Ik heb dit probleem ook al maanden, is inderdaad erg vervelend. Ik heb een sim van simyo en mijn vrouw van Ben, ik heb problemen en zij niet. Wij hebben een ip-camera van Woox en van TMT, beide geven problemen. Zodra ik op wifi zit (thuis of elders) geen enkel probleem maar zodra hij naar 4g-5g springt kan hij geen ‘gecodeerd kanaal’ maken. Overigens komen de signalen van de deurbel en garage wel gewoon binnen, ik kan bijvoorbeeld ook gewoon de garage dan openen via 4g-5g maar zie dan dus geen beelden. Het bijzondere van het verhaal is dat het wel heeft gewerkt maanden geleden. Ik ben dan ook op zoek naar waar het probleem zit maar ik kom er niet achter.

Heb al andere telefoon geprobeerd maar zelfde probleem. Heb updates gedaan en apps opnieuw geïnstalleerd… Alle instellingen nagelopen en vergeleken met de telefoon van mijn vrouw, staan allemaal hetzelfde. Ik heb ook de sim-kaarten van mij en mijn vrouw eens verwisseld. Zodra de BEN-sim in mijn telefoon zit werkt het zonder problemen! Zodra ik de SIMYO-sim terug doe, weer problemen… Wat dan wel weer raar is, de SIMYO-sim in de telefoon van mijn vrouw, en dan werkt het wel! (is overigens zelfde type en soort telefoon).

Dus waar zit nou het probleem? Ben nu zover dat ik er bijna voor kies om naar een ander abonnement te zoeken bij een andere provider omdat het daar wel werkt… En omdat ik het dus niet opgelost krijg via de huidige provider. Of zou er bijvoorbeeld een app zijn die voor problemen zorgt of een instelling? Ik kom er niet uit...

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 4 maart 2025

Ha Sander, ik heb dus exact hetzelfde probleem. Geen idee wat ik nog kan doen behalve m'n telefoon naar fabrieksinstellingen zetten, maar zie er erg tegenop om alles weer te moeten optuigen.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi ​@Sander86,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat ook jij problemen hebt hiermee! 

Ik zal dit intern even voorleggen bij de juiste afdeling voor wellicht verder onderzoek. Helaas kan ik niet garanderen of wij dit kunnen oplossen maar het is zeker het uitzoeken waard. Zodra ik een terugkoppeling krijg zal ik het in dit topic laten weten.

​@Ab61 Ik kan me goed voorstellen dat je jouw telefoon niet wilt resetten. Had je wel gekeken of de deurbel zelf een reset knop heeft? Wellicht dat dit verandering geeft. 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi Amy,

Ik heb de deurbel meerdere malen gereset, zelfs verwijderd helaas zonder resultaat. En zoals gezegd; bij vrouwlief doet ie het wel. Ik wacht met spanning op je antwoord. Groetjes Ab

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi ​@Ab61,

Duidelijk! Ik ben zelf ook benieuwd wat hieruit komt.

Groetjes,
Amy

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi ​@Ab61 en ​@Sander86,

Ik heb al vrij snel een terugkoppeling ontvangen. Er wordt aangegeven door onze technische dienst dat er geen blokkades te zien zijn waardoor jullie geen live beelden krijgen te zien via de smartlife app. Op jullie Simyo aansluiting staat dus alles goed. Het spijt me dat we hierin niet meer voor jullie kunnen betekenen. Wellicht zouden jullie nog contact kunnen opnemen met smartlife zelf. 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi Amy,

Bij mij werkt het na dagen klooien weer. Wat ik gedaan heb is de instellingen van Simyo er uitgegooid en vervolgens de instellingen van de provider v mijn vrouw er in gezet. Uiteraard werkte dat niet dus OPNIEUW de juiste instellingen van Simyo er weer in gezet en opgeslagen en je zult het niet geloven het werkt weer. Bizar, niet te verklaren, maar hij doet het weer. Groetjes 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 6 maart 2025

Hoi ​@Ab61,

Ahh wat fijn om te lezen dat het werkt! Bedoel je dat je het internet handmatig hebt ingesteld in jouw telefoon? Misschien is dit ook de oplossing voor jou ​@Sander86?

Groetjes,
Amy

• Beginner
  • 4 reacties
  • 6 maart 2025

​@Ab61  over welke instellingen hebben we het dan? Want dan ga ik dat ook eens zeker proberen!!

• auteur
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Hoi Amy,

Inderdaad het mobiele internet v Simyo, zie foto. Dus leeg gemaakt en weer opnieuw ingesteld en opgeslagen. Grt. AB

• Beginner
  • 4 reacties
  • 6 maart 2025

Helaas, probleem blijft bestaan… bij iphone kan ik denk ik ook minder instellingen aanpassen… maar wat ik niet kan aanpassen kan ook niet veranderd zijn zou je zeggen

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 10 maart 2025

Hoi ​@Sander86,

Wat jammer dat het bij jouw niet lukt. Heb je ook de netwerkinstellingen gereset (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen) voor je het internet handmatig had ingesteld? Wellicht dat dat helpt. Ik deel nog even de pagina waar je de stappen kan vinden voor een iPhone om het internet handmatig in te stellen.

Ik ben benieuwd of het lukt.

Groetjes,
Amy

• Beginner
  • 4 reacties
  • 10 maart 2025

​@Amy dat zijn stappen die ik al meerdere maken heb geprobeerd maar helaas zonder resultaat… 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 10 maart 2025

Hoi ​@Sander86,

Wat balen zeg. Ik las in je bericht ook dat als je de simkaart in de telefoon van je vrouw doet het wel werkt en als je in jouw telefoon de simkaart van je vrouw doet het ook werkt. Dat is een situatie die ik niet vaak meemaak eerlijk gezegd ðŸ˜…. Het zou dus niet perse aan je telefoon liggen maar ook niet aan de simkaart, bijzonder! Heb je toevallig ook al contact opgenomen met de helpdesk van Apple? Wellicht dat zij kunnen meekijken in de instellingen van jouw telefoon. 

Het enigste wat ik kan doen is een nieuwe simkaart naar je opsturen maar ik durf niet te garanderen dat dit de oplossing gaat zijn. Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Reageer