Na contact te hebben gehad met de helpdesk werd me verteld dat uitgaand verkeer poort 22 geblokkeerd wordt en dat simyo alleen voor telefoons bedoeld is, en daar moest ik het maar mee doen.
Ondertussen werken mijn password manager en de Terminus smarphone app het alleen via wifi en niet via simyo. En ik zou stellen dat een password manager app tegenwoordig toch wel vrij essentieel is.
Op https://www.simyo.nl/netneutraliteit lees ik:
- Dit betekent o.a. dat er binnen de internettoegangsdienst niets geblokkeerd mag worden en dat verschillende verkeersstromen gelijk behandeld moeten worden.”
- Over een inbound firewall, maar niets over een outbound firewall.
- Over poort 25 maar niet over poort 22
Als ik de web pagina bekijk die ik heb gebruikt om de overeenkomst af te sluiten, zie ik:
- Dat ik bij simyo goed zit
- Dat het al 33 keer de beste provider is
- Betrouwbaar KPN netwerk met zorgeloos internet (Internet, dus niet allen het world-wdie-web & email)
En ook op https://www.simyo.nl/mobiel-internet lees ik niets over dat er onvolledig internet word geleverd, wat alleen voor telefoons geschikt is.
Bij het lezen van de inhoudsopgave van https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf zie ik niets wat hint op extra beperkingen of limieten op poort 22, of firewalls e.d.
Ik zou nu graag een wat beter antwoord wensen, aangezien het vooraf bij het afsluiten van de overeenkomst niet duidelijk is dat deze beperking bestaat. Mijn vorige aanbieder bood wel volledig internet functionaliteit, dus ik had dit niet verwacht.