Skip to main content

.

En wederom raak. Je kijkt op de app aan het einde van de maand. Nog 59 MB over, dus gauw  data uitgezet. Een uur! later een smsje dat ik over mijn bundel heen was, wel 175 MB (meer kosten dan mijn abonnement). Nog een uur later was het ‘ineens’ maar 52 MB er over. 
ik ben hier echt heel ontevreden over en het jaagt mij als trouwe klant binnenkort naar de concurrentie als dit zo door gaat.

ik vraag mij dan toch af wie hier creatief aan het boekhouden is. Kan dit niet anders geregeld worden?

data verbruik lijkt ook wel hoger te worden naar mate de bundel groter is. Voorheen met 2GB had ik een maand verbruik van ongeveer 1800 MB, nu met 4GB is het struktureel 3000-3800 MB ondanks geen meer verbruik buitenshuis (ben daar heel bewust mee bezig)

Je zou bij 100% verbruik van jouw databundel een SMS moeten ontvangen dat jouw databundel op is en dat je vanaf dan 0,15 € per MB gaat betalen. Deze SMS is leidend! Al toont de app dat je 2097152000 MB hebt, is dat SMSje toch waarschijnlijk de waarheid.

De Mijn Simyo app loopt altijd achter, want het netwerk geeft periodiek door wat het verbruik was van een aansluiting aan dat systeem. Daar zit dus altijd vertraging en ook de hoogverbruik-limiet heeft deze zelfde vertraging.

In dit blog staan tips om inzicht te krijgen in jouw dataverbruik en tips hoe je dit kunt verminderen. Bij toestellen met Android kun je een datalimiet instellen en bij iOS kun je via “Opdrachten”-app automatisch mobiele data uitzetten bij het ontvangen van de waarschuwings-sms. Dat laatst bij iOS is helaas het beste dat daar mogelijk is.

Het wordt nog erger. Vandaag zie ik in de app dus dat het verbruik naar beneden!! bijgesteld is, naar… jawel 3948 MB en nul kosten. 

ik ben benieuwd wat er straks op de factuur staat, maar omdat de app voor mij het enige inzicht kan zijn wat Simyo registreert, neem ik dat dus als leidend. 

in mijn werk doe ik heel veel met metrics, ook netwerk verkeer. Technisch is dit gepruts van de eerste orde en onnodig misleidend

Vandaag is echter wel het begin van een nieuwe maand, dus heb je nieuwe bundels. Een moderator zal vast vandaag dit topic lezen en (waarschijnlijk via privéberichtjes) aangeven hoe het allemaal zit. Als behulpzame mede-klant kan ik immers niet op aansluitingen kijken.

Hi @blaat,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Wat @Groentjuh zegt klopt inderdaad, vandaag is de nieuwe maand begonnen dus je nieuwe bundels zijn dan ook van start gegaan. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie niet dat je data buiten je bundel hebt verbruikt. Zou je hier misschien een screenshot van kunnen sturen? Ik zoek dan graag voor je uit wat er aan de hand is!

Bedankt voor je hulp! @Groentjuh 😊

Groetjes,
Roeqajja

Hi Roeqajja,

ik heb geen screenshot gemaakt van de app op de 31ste waarop het buitenbundel gebruik te zien is, maar wel een SMS ontvangen dat de bundel op was.

Ik heb wel een screenshot van vandaag met inderdaad…geen buiten bundel gebruik. 
mijn conclusie: er gaat iets mis in de communicatie tussen se simyo systemen met smsjes en buitenbundel weergave, die later weer gecorrigeerd lijken te worden.

op zich voor nu niks aan de hand dus, maar het maakt het wel lastig anticiperen zo. 
tip: maak de waarschuwings sms niet op procenten van de bundel, maar op een zelf in te stellen aantal MB’s

20% van 1GB is natuurlijk veel krapper dan 20% van bv 10 GB

Hoi @blaat,

Wat vreemd dat er bij jou werd weergegeven dat je kosten buiten de bundel hebt gemaakt. Wij zien nog steeds dat je volgens ons systeem geen kosten hebt gemaakt. Als jij dit zelf ook terug ziet in Mijn Simyo dan kun je ervan uit gaan dat er niks aan de hand is. Wij kunnen dit ook niet achteraf onderzoeken zonder screenshots.

Het is wel goed om te weten dat het verbruik in de app niet live wordt weergeven. Het kan tot 4 uur (in Nederland) duren tot jouw verbruik is bijgewerkt in de app. Je kunt altijd in de app teruglezen wanneer het laatst gemeten verbruik is geweest (datum en tijdstip). Omdat de sms'jes vanaf het netwerk komen zijn deze altijd leidend. Het is daarom belangrijk om deze aan te houden.

Groetjes,
Seren

Reageer