Skip to main content

.

Helaas is dit nu de 2e keer dat dit gebeurt, dus ik denk dat er iets niet goed gaat bij het aanzetten van een bundel en het berekenen van internet data vanaf die tijd. Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te omschrijven:

8:09 → aankoop internet bundel via de website op een computer, data staat uit op mijn mobiel

13:56 → zet data aan op mijn mobiel

15:40 → ontvang een email dat ik data verbruik zonder internet bundel

ik kijk op het overzicht staat er dat ik om 7:02 data heb verbruikt, maar dat is dus het gekke ik heb de data pas om 13:56 aangezet, ruim nadat ik de databundel heb geactiveerd.

Vorige keer ben ik gecompenseerd, maar helaas is het probleem niet opgelost, het gebeurt nog steeds. Get gaat niet om grote bedragen. Maar ik zou wel graag willen weten hoeveel tijd het dan duurt dat ik data kan gebruiken binnen de data bundel na activering… 

Hoi @Jessys,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is! 

Zojuist heb ik even meegekeken op de aansluiting en zie ik dat er internet verbruik is geweest voordat de internetbundel was aangeschaft. Dit is verwerkt nadat de internetbundel is aangeschaft waardoor het dus lijkt alsof dit buiten de bundel is verbruikt. Ik raad aan om op het moment van geen internetbundel het internet uit te schakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. Zo voorkom je dat er internet word verbruikt zonder internetbundel. Pas nadat je de internetbundel hebt aangeschaft kan je dit weer inschakelen. 

Zolang het internet aanstaat op de simkaart kan het altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten!

Groetjes,
Amy

Wanneer je goed leest kun je zien dat dat dus niet het geval is, op mijn telefoon stond internet uit! Ik heb dat zelfs nog gechecked omdat ik het de vorige keer al zo vreemd vond. 

Ik had ook een wifi verbinding die hele tijd. Maar hij registreerde dus wel om 7 uur dat ik internet zou hebben gebruikt, maar dat is er pas bij gekomen na 13:56 toen heb Ik pas internet aangezet, daarvoor stond het uit...

Rara hoe kan dat? Het lijkt dus alsof er iets mis gaat bij het registreren van de tijd waarop internet is gebruikt.

Ik weet 100% zeker dat internet uit stond! 

Hoi @Jessys,

Bedankt voor je reactie. Je zegt dat het internet op de telefoon uitstond maar stond dit ook uit op de simkaart? Dit zijn namelijk 2 verschillende opties. 

Zolang het internet namelijk niet aan stond op de simkaart kan het niet voorkomen dat er internet word verbruikt. 

Wat betreft het verbonden zijn met Wifi kan het voorkomen dat dit automatisch overschakelt naar het 4G netwerk. Deze optie noemen we ook wel Wifi-assistentie. Dit staat vaak standaard ingeschakeld in een toestel waarbij het toestel dus toestemming heeft om automatisch over te schakelen naar het 4G netwerkt als de Wifi zwak is of tussendoor even wegvalt. 

Welk type toestel gebruik je? Dan deel ik even de instellingen voor hoe je de Wifi-assistentie kan uitschakelen. 

Groetjes,
Amy

Rara hoe kan dat? Het lijkt dus alsof er iets mis gaat bij het registreren van de tijd waarop internet is gebruikt.

Ik weet 100% zeker dat internet uit stond!

Datasessie is het magische woord. Het netwerk van KPN groepeert het datagebruik in een zogenaamde datasessie. Zo'n is een datasessie maximaal 60MB of 8 uur lang.

Kennelijk begon jouw datasessie om 7:02 en liep dus maximaal tot 15:02. Om 15:40 ontving Simyo's systeem die datasessie vanuit KPN's netwerk en waarschuwde dat het gebruik tussen 07:02 tot 15:02 wordt afgeschreven alsof het allemaal om 07:02 gebeurde en toen had je nog geen databundel.

Als je dit 100% wilt voorkomen, wacht 8 uur na het bestellen. Of gebruik Simyo's "Internet op je mobiel” instellingen om internet aan of uit te zetten, waarbij je dan standaard internet via Mijn Simyo uit laat. Nadat je een bundel hebt gekocht zet je die optie aan en dan kan het ook niet fout gaan. (Misschien moet je dan wel je mobiel even herstarten om internet via 2g/4g aan de praat te krijgen.)

@Groentjuh Bedankt voor je reactie 😊!

@Groentjuh ah kijk, daar was ik naar op zoek! Ik denk idd dat er zoiets aan de hand is. Thans!

@Amy bedankt voor je reactie! Het antwoord van groetjuh was waar ik naar op zoek was... Nu weet ik waar ik rekening mee kan houden... 

Reageer