Beste @adw
Dus graag meedenken in een oplossing.
Als eerste dataplafond activeren, kost 50 cent per maand en gaat per de 1e van de komende maand in, misschien vandaag al wel, gewoon even proberen.
Die datablokken van 59MB is een manier waarop Simyo het dataverbruik meet.
Op je mobiel kun je op app-niveau zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.
Op het moment dat de wifi even wat minder is of er niet is gaat je mobiel automatisch over naar mobiele data, bij sommige mobiele toestellen is in te stellen dat dat niet mag of kan.
Dank Jan. Mobiele data gecontroleerd in alle apps. Daar is niets vreemds te vinden. Router getest. Mijn mobiel is de enige die dit doet. Kan dit iets in mijn mobiel zijn? Wifi wordt er dus steeds uitgegooid maar niet bij de andere mobiels. Probleem is door Symio financieel fantastisch opgelost. De data heb ik buiten de bundel kunnen bij kopen. Dat scheelt in ieder geval 170 euro. Dataplafond is ingesteld vanaf 1 januari.
Er zijn toestellen die 4G/5G en wifi samen kunnen gebruiken of zelfs 4G/5G de voorkeur kunnen geven bij ‘zwakke’ wifi. Ik raad aan om dus goed te kijken naar de precieze instellingen van dat toestel. Welk toestel is het? Dan kan er beter geholpen worden met suggesties daarvoor, want zonder die informatie kan ik alleen gaan voor: Neem dit blog eens door?
Hoi @adw,
Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je al goed bent geïnformeerd door @JanD en @Groentjuh, bedankt hiervoor heren!
Ik raad je net zoals @Groentjuh aan om te controleren of dit aan Wi-Fi assistentie ligt en de blog die hij heeft gelinkt goed door te lezen. Het kan zijn dat je daarom internet verbruikt. Als je een iPhone hebt kun je deze uitschakelen op deze manier: Instellingen > Mobiel netwerk of instellingen > Mobiele data. Scrol hierna omlaag en klik op de schuifknop bij '’Wifi-assistentie'’.
Bij Android kun je dit terugvinden onder '’Slimme netwerkwissel'’. Om dit uit te schakelen volg je deze stappen: Instellingen > Verbindingen > Wifi > Geavanceerd > Slimme netwerkwissel.
Hoor graag van je of dit heeft geholpen!
Groetjes,
Seren
Dank voor de reacties. Het is een s21 ultra light. Vanaf 1 december al jullie acties toegepast. Oftewel ik gebruik niets meer zonder contact met wifi. De wifi blijft wegvallen. Met schuifje aan en uit zetten van de wifi op mijn mobiel gaan de data die er staan weg in de korte tijd dat er wel verbinding is. Dan valt verbinding weer weg. Mijn apparaat is de enige in huis die hier last van heeft. Blijkt kapotte wifi antenne in de telefoon. Te dure reparatie dus heb inmiddels een nieuwe mobiel gekocht.
Dank voor de reacties. Het is een s21 ultra light. Vanaf 1 december al jullie acties toegepast. Oftewel ik gebruik niets meer zonder contact met wifi. De wifi blijft wegvallen. Met schuifje aan en uit zetten van de wifi op mijn mobiel gaan de data die er staan weg in de korte tijd dat er wel verbinding is. Dan valt verbinding weer weg. Mijn apparaat is de enige in huis die hier last van heeft. Blijkt kapotte wifi antenne in de telefoon. Te dure reparatie dus heb inmiddels een nieuwe mobiel gekocht.
Bedankt voor je update! Super vervelend dat het kwam door een kapotte Wi-Fi antenne, maar het is in ieder geval goed dat je daar nu achter bent gekomen. Omdat je vraag is beantwoord/opgelost zal ik deze topic sluiten. Mocht je een andere vraag hebben kun je altijd nog een nieuw topic openen!