Skip to main content

.

Sinds een paar weken is mobiel internet in Enschede en Hengelo van het ene op het andere moment zo traag dat apps klagen over gebrek aan internet verbinding (incl. Speedtest Ookla app), berichten in Whatsapp worden niet verstuurd en push messages (zoals inchecknotificatie van de NS app) komen niet binnen. Even later is het weer normaal, tot de verbinding weer onbruikbaar traag is.

De signaalsterkte is op die momenten goed en het vind ook plaats op plekken waar ik dichtbij de zendmast sta, bijv. bij station Enschede en wkc Stroinkslanden. Daarnaast is er gewoon een dataverbinding actief, aldus mijn smartphone.

Op het forum van KPN kwam ik https://community.kpn.com/mobiel-15/sinds-twee-weken-erg-traag-5g-netwerk-635497 tegen, waar iemand tegen hetzelfde aanloopt (en volgens diegene anderen ook), ook in Enschede en qua timing komt het ook overeen.

Ik heb de instellingen m.b.t. mobiel internet op mijn S20 FE 5G al nagelopen en ook opnieuw ingevoerd, geen verschil. Nog steeds het ene moment dat mobiel internet wel werkt en het andere moment onbruikbaar.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste ​@bartgrefte vandaag kun je tot 17u00 contact opnemen met Simyo via WhatsApp, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes


Hoi ​@bartgrefte,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat de verbinding vaak zo slecht is! 

Ik heb even meegekeken op jouw aansluiting maar ik zie meteen al dat je een hele oude simkaart hebt. Mogelijk dat dit de oorzaak is van het bereik dat vaak wegvalt. Heb je de simkaart ook al eens in een andere telefoon getest? Zo kunnen we sneller het probleem achterhalen. Ik stuur ik je graag kosteloos een nieuwe simkaart op. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde.

Bedankt voor je reactie ​@JanD!

Groetjes,
Amy


Reageer