Skip to main content

.

Goedemiddag,

Sinds 1 januari 2024 ben ik van Simpel overgestapt naar Simyo. Ik heb een poco F1 toestel uit 2018. Android versie 10.

Nu kan ik niet meer internetten. Als de wifi aanstaat heb ik wel internet, als hij uitstaat niet meer.

Ik kan wel whatsappen en Google maps inzien als de wifi uitstaat.

Ik heb al een nieuwe simkaart van Simyo ontvangen. Met de medewerkers alle stappen al diverse malen doorgenomen. Maar ik kan nog steeds niet internetten als de wifi uitstaat.

Wie kan mij helpen??

Hoi @Westlander,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je niet kan internetten als de Wifi uitstaat! Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met onze klantenservice en jullie hebben geprobeerd om handmatig het internet in te stellen. Heeft dit ook geen verbetering gegeven? Heb je de simkaart ook al in een ander toestel kunnen testen? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. 

Voor nu heb ik een reset uitgevoerd op de internet optie van de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag of je hierna weer gebruik kan maken van het internet als de Wifi uitstaat. 

Groetjes,
Amy


Goedemiddag, bedankt voor uw bericht. De kaart is al in een ander toestel gezet. Daar werkt deze wel. We zijn op 1januari met drie gezinsleden overgestapt. Bij andere twee werkt het wel. Bij mij nog steeds niet. Ook na een nieuwe simkaart en de zojuist gedane reset. Ik heb geen internet.

De klantenservice zojuist melde dat ik evt mn contract kon afkopen ( ben 1 dag te laat begonnen met bellen) of een nieuw toestel bij jullie kopen. 

Dit wil ik niet! Ik hoop echt op een goede oplossing met mn eigen toestel!


De kaart is al in een ander toestel gezet. Daar werkt deze wel.

Welk toestel heb jij (en welke toestel is dat andere toestel)? Dan kunnen we als mede-klant ook beter meedenken.

Gezien het op jouw toestel niet werkt en op dat andere wel, ligt het voor de hand dat er mogelijk een instelling toch niet goed staat binnen jouw toestel.

 


Mijn toestel is een pocophone  F1 (2018) De andere toestellen hier in huis zijn: iPhone 13 en poco F3 (2021) die draait op Android 12


Hoi @Westlander,

Bedankt voor je reactie. Zou je wellicht kunnen controleren waar jouw netwerkmodus op staat geselecteerd in de instellingen? Als het goed is valt dit onder '’Netwerkvoorkeuren'’. Dit moet namelijk op 4G staan. 

Ik hoor het graag van je.

Bedankt voor je reactie @Groentjuh

Groetjes,
Amy


Hallo Amy,

Deze staat op LTE.ik heb de keuze tussen LTE, 3G en 2G.

De klantenservice zei van de week dat LTE goed was.

 


Hoi @Westlander,

Bedankt voor je reactie. LTE is inderdaad goed (andere benaming). Je kan in het toestel nog proberen om de netwerkinstellingen te resetten. Ik heb alleen de Engelse versie kunnen vinden maar als het goed is zou je dit kunnen doen via Settings > System  > Reset  options > Reset Wifi, mobile & Bluetooth.

Let erop dat je alleen de netwerkinstellingen reset! 

Ik hoor graag of je hierna weer kan internetten. 

Groetjes,
Amy


Hallo Amy, 

Ik heb getest zoals je heb aan gegeven. Helaas heb ik nog geen internet.

Als de wifi niet aanstaat, krijg ik wel whatsapp meldingen, Twitter berichten binnen.

Een pagina van een webwinkel openen lukt niet. Ik zie wel de winkels staan bij Google, maar als ik ze aanklik krijg ik de melding dat ik geen verbinding heb. Dit gebeurt bijna alle pagina's 

 


Als de wifi niet aanstaat, krijg ik wel whatsapp meldingen, Twitter berichten binnen.

Een pagina van een webwinkel openen lukt niet. Ik zie wel de winkels staan bij Google, maar als ik ze aanklik krijg ik de melding dat ik geen verbinding heb. Dit gebeurt bijna alle pagina's

Zou het kunnen dat je voor bepaalde apps de mogelijkheid tot het gebruiken van mobiel internet hebt uitgezet?

 


Zover we kunnen zien staat voor elke app het mobiele internet aan.

Sommige pagina's openen wel, maar niet volledig 

Bijv de marktplaats app opent gewoon, maar ik zie geen advertenties, bij kijk in je wijk. (En die zijn er wel😉)

 


Hoi @Westlander,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat je sommige pagina's nog steeds niet kan openen. We hebben dit intern even uitgezocht en we zijn de volgende pagina tegengekomen: Dit is waarom veel websites niet meer werken op Android.

Welke browser gebruik je op dit moment in het toestel? Ik wil je vragen om Firefox te downloaden en proberen of het hiermee wel lukt! 

Ik hoor het graag. 

Groetjes,
Amy


En andere optie is dat om een of andere reden alleen verbindingen over IPv6 werken en verbindingen over IPv4 niet.

Werkt toevallig dat website https://ipv6-test.com/

En zo ja, werken IPv4 en IPv6 beiden? (Of minimaal IPv4.)


En andere optie is dat om een of andere reden alleen verbindingen over IPv6 werken en verbindingen over IPv4 niet.

Werkt toevallig dat website https://ipv6-test.com/

En zo ja, werken IPv4 en IPv6 beiden? (Of minimaal IPv4.)

Hoi @Westlander,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat je sommige pagina's nog steeds niet kan openen. We hebben dit intern even uitgezocht en we zijn de volgende pagina tegengekomen: Dit is waarom veel websites niet meer werken op Android.

Welke browser gebruik je op dit moment in het toestel? Ik wil je vragen om Firefox te downloaden en proberen of het hiermee wel lukt! 

Ik hoor het graag. 

Groetjes,
Amy

Haklo Amy,

 

We hebben Firefox gedownload en helaas kan ik nog steeds geen pagina’s openen

 


En andere optie is dat om een of andere reden alleen verbindingen over IPv6 werken en verbindingen over IPv4 niet.

Werkt toevallig dat website https://ipv6-test.com/

En zo ja, werken IPv4 en IPv6 beiden? (Of minimaal IPv4.)

Hallo Groenjuh,

 

Beide werken !

 


Hoi @Westlander,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat het ook hiermee niet werkt! @Groentjuh Weet jij misschien nog een manier om dit op te lossen? 

Anders zou ik aanraden om even langs een telefoonwinkel te gaan zodat zij met je mee kunnen kijken en hopelijk de oplossing hebben! 

Het spijt me dat ik je niet verder kan helpen. 

Groetjes,
Amy


Weet jij misschien nog een manier om dit op te lossen?

Dan moet ik eerst weten wat er precies niet werkt. Het lijkt niet om het hele internet te gaan. Whatsappjes en twitter, die binnenkomen over 4G is een teken van dat er verbinding is met internet. Er moet echter zoveel meer werken. DNS is bijvoorbeeld ook heel belangrijk. Daarna kom je inderdaad ook HTTPS(TLS/SSL) vaak tegen dat dingen niet kan laten laden (als een root-certificaat ontbreekt).

Ik mag echter niet posten dat een website zoals https:// 1 . 1 . 1 . 1 / (maar dan zonder spaties) ook een leuke test is. Dan test je of een website waarvoor DNS niet nodig is werkt, want de webbrowsers geven aan dat dat niet lijkt te werken. Echter is DNS raadplegen een van de eerste stappen, die een webbrowser doet om een website te laden en zonder verbinding doet dat het ook niet.


Hallo Groentjuh,

 

De site 1. Enz kan ik bereiken als mn wifi uitstaat.

Ik ga dinsdag naar een winkel om mn telefoon na te laten kijken. Hopelijk kan iemand iets vinden.

Bedankt voor jullie hulp!

Ik laat volgende week weten of het gelukt is.

 


Hoi @Westlander,

Bedankt voor je reactie. Dat is helemaal goed! Wij horen graag van je wat er uit is gekomen bij de telefoonwinkel. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Goedemiddag, 

Telefoonwinkel wil me niet helpen, omdat ik geen abonnement bij hun heb afgesloten.

Vanmiddag lang aan de lijn gezeten met helpdesk van Simyo. Na alle instellingen nogmaals volgens de standaard oplossingen nagekeken te hebben, hebben de netwerkspecialisten meegekeken…

Krijg ik te horen, u verbruikt mb's dus alles werkt vanuit onze kant en wij kunnen niets doen, ga maar naar een telefoonwinkel. Wij doen nl alles goed.

Hoe kan het zijn dat ik de kaart van simpel eruit haal en Simyo erin doe, en mn toestel werkt niet meer!!!

Ik ben zo boos en verdrietig, NIEMAND, kan mij helpen. ( Groentjuh en Amy doen hun best, maar we komen niet verder)Zo n spijt van de overstap!!! Mn telefoon deed het altijd en nu, een en al ellende!!!

De dame van de servicedesk ging kijken of ze iets voor mij kon regelen. Geen idee wat, ik vermoed afkoop abonnement) wordt de verbinding verbroken... Dat ging dus ook lekker.

Ben echt ten einde raad. Weet niet meer wat ik kan doen om wel iemand te bereiken die mij kan helpen met mn instellingen, buiten de standaard oplossingen.

 


Hoi @Westlander,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Echter snap ik deels dat wij weinig voor je kunnen betekenen aangezien de simkaart in een ander toestel wel goed werkt. Het lijkt er dus op dat er een instelling in de telefoon zelf niet goed staat of dat de telefoon niet geschikt is voor onze 4G simkaarten. 

Ik vind het jammer om te zien dat de telefoonwinkel je niet wilt helpen. Is er misschien een andere telefoonwinkel in de buurt die met je zou willen meekijken? Wellicht een KPN winkel? Je kan dan vragen of zij met jouw willen meekijken naar de instellingen van de telefoon en aangeven dat de simkaart verder wel in een andere telefoon werkt. 

Het spijt ons dat we je niet verder kunnen helpen. 

Hopelijk lukt het hiermee! 

Groetjes,
Amy


De site 1. Enz kan ik bereiken als mn wifi uitstaat.

Als die 1.1.1.1 website wel werkt over 4G dan lijkt het aan DNS te liggen. Zonder DNS gaat er inderdaad een hoop stuk. Heb je een optie “Instellingen” → “Netwerk en Internet” → "Privé DNS” of iets dergelijks? En zo ja, wat is die nu?


@Groentjuh jij bent de held van de dag! Private dns stond op automatisch. Nu heb ik deze uitgezet en nu werkt alles weer.

Bedankt voor het meedenken!!


Dan lijkt mij duidelijk dat dat het probleem was. Dat ligt overigens niet aan Simyo; Dat is echt een toestel dingetje. Ik weet niet wat jouw toestel precies deed met “Private dns” op automatisch, maar kennelijk niet iets dat werkte.

In ieder geval is het opgelost! Succes met internetten op je mobiel! 😉


@Groentjuh Super bedankt voor je reactie! Fijn dat het inmiddels is opgelost.