Skip to main content

.

Sinds kort hoor ik van alle kanten dat mensen hoge rekeningen krijgen en/of hun sim geblokkeerd word hierdoor, ik had verder nergens last van totdat ik gisteren naar huis liep en alleen maar Spotify aan had staan en ineens een melding krijg van extreem hoog gebruik. Gelukkig ben ik nog niet buiten mijn bundel gegaan (dus geen extra kosten) maar ik loop deze route vaker met Spotify en voorheen nooit zoveel!! Ik ben het dus gaan testen en er klopt iets niet, het lijkt wel alsof jullie je data plafond op deze manier willen verkopen.... echt heel apart. Hoe kan dit ineens?

Beste ​@AnneSofiedB om te voorkomen dat je buiten je bundel gaat en hoge kosten krijgt, kun je dataplafond activeren voor 50 cent per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in, morgen in dit geval.

Op je mobiel kun je op app-niveau zien waar je je data aan verstookt hebt.

Hoi ​@AnneSofiedB,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover informeert. 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen.

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. Wegens de privacy wetgeving kunnen wij niet inzien waaraan je MB's opgaan. Je kunt dit zelf wel altijd achterhalen via jouw toestel. Hoe je dit doet kun je hier teruglezen: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel

Wij kunnen overigens niet MB's uit jouw naam '’gebruiken'’. Dit is technisch gezien niet mogelijk. 

Thanks voor je hulp ​@JanD!

Groetjes,
Seren

Reageer