Skip to main content

.

Beste klantenservice van Simyo,

Ik schrijf u naar aanleiding van een onverwachte en verontrustende situatie met betrekking tot mijn Simyo-abonnement.

Op 08-07-2024 ontving ik om 02:50 uur ’s nachts een sms waarin werd aangegeven dat ik 80% van mijn datalimiet had verbruikt. 10 minuten later kreeg ik het bericht dat mijn bundel op was. Beide deze berichten had ik niet gezien aangezien ik aan het slapen was. Binnen 10 minuten had ik helaas al €255 buiten mijn bundel verbruikt, waarna mijn simkaart werd geblokkeerd. Toen ik later in de Simyo-app keek, was ik geschrokken van de hoogte van de kosten die in zo’n korte tijd waren gemaakt.

Ik begrijp dat dit mijn verantwoordelijkheid is en zie in dat het een fout was om geen dataplafond ingesteld te hebben. Inmiddels heb ik dit wel gedaan om toekomstige problemen te voorkomen. Dit is echter de eerste keer dat mij zoiets overkomt, en daarom hoop ik op enige vorm van coulance van uw kant.

Zou het mogelijk zijn om de kosten die buiten mijn bundel zijn gemaakt, tegemoet te komen aan deze situatie? Ik waardeer de service die ik van Simyo ontvang en zou het erg op prijs stellen als er een oplossing kan worden gevonden.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw begrip en medewerking. Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,  
Mila 

Als je de kosten niet in 1 keer kunt betalen kun je om een betalingsregeling vragen bij Simyo bie de bekende kanalen of de reactie van een moderator hier afwachten @Milajelena 

Het door jou ingestelde dataplafond gaat in per de 1e van de komende maand.

Ondertussen kun je binnen je eigen mobiel al een data-waarschuwing en datablokkade instellen voor de rest van de maand of mobiele data gewoon uitzetten, dan kun je nog wel bellen en gebeld worden.

Hoi @Milajelena,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Goed om te zien dat je deze optie al hebt ingeschakeld. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Zoals @JanD  aangaf gaat deze in per 1ste van de volgende maand en kan het handig zijn voor nu een limiet in te stellen via je toestel. Bedankt voor je hulp! 😊

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Ashley

Reageer