Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Ken je iemand die al een Simyo klant is? Bestel en gebruik het nummer van je Simyo maatje. Jullie verdienen dan allebei € 5 bij Prepaid en € 10 bij Sim Only!
Het probleem blijft. Het kan aan de telefoon liggen natuurlijk maar dat wil ik eerst uitsluiten dat het de simkaart oid is
heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Alvast Bedankt
Rene
Bladzijde 5 / 6
Inmiddels is mijn iPhone 11 binnen 2 weken omgeruild voor een 13 (nieuw! Niet refurbished) en zijn mijn abonnementskosten van mei t/m september vergoed. 4G werkt beter. Na lang wachten toch wel tevreden over de oplossing en compensatie. Jammer dat dit niet bij iedereen vlot wordt gedaan en jammer dat de communicatie erover traag, onduidelijk en onvolledig is.
Het lijkt toch erg random wiens problemen wel of niet opgelost worden.
Kreeg je een toelichting van Reconext op je Iphone 11 of gewoon een nieuwe Iphone 13 toegestuurd?
Communicatie met Reconext is ook minimaal, updates over het reparatie proces via de websites zonder veel details. Zonder verdere toelichting de 13 opgestuurd gekregen. Mijn ingestuurde 11 was ook gaaf en bijna zonder gebruikssporen, misschien daarom een nieuwe ipv refurbished?
Inmiddels is mijn iPhone 11 binnen 2 weken omgeruild voor een 13 (nieuw! Niet refurbished) en zijn mijn abonnementskosten van mei t/m september vergoed. 4G werkt beter. Na lang wachten toch wel tevreden over de oplossing en compensatie. Jammer dat dit niet bij iedereen vlot wordt gedaan en jammer dat de communicatie erover traag, onduidelijk en onvolledig is.
Het lijkt toch erg random wiens problemen wel of niet opgelost worden.
Kreeg je een toelichting van Reconext op je Iphone 11 of gewoon een nieuwe Iphone 13 toegestuurd?
Communicatie met Reconext is ook minimaal, updates over het reparatie proces via de websites zonder veel details. Zonder verdere toelichting de 13 opgestuurd gekregen. Mijn ingestuurde 11 was ook gaaf en bijna zonder gebruikssporen, misschien daarom een nieuwe ipv refurbished?
Ik had precies hetzelfde. Ik heb wel in het formulier aangegeven dat ik in aanmerking kom voor de iPhone 13. Ook een extra briefje om mijn iPhone 11 (zeer goede staat by the way) gedaan waarbij ik aangaf dat ik een iPhone 13 wil.
Ja ik had dat ook gedaan. Ik moest er ook bijzetten dat het toestel niet bij Simyo aangekocht is.
Ik heb dat in het voorafgaande telefoongesprek ook aangegeven dat ik dat zou gaan noteren, was geen probleem want het wordt ‘gewoon omgewisseld’.
De medewerker waar ik mee heb gesproken is onvindbaar (jaja), ze weten ook niet wie het is geweest (jaja), ze kunnen ook niet zien wie de mail heeft gestuurd (jaja), en Simyo houdt verder ook geen ‘logs’ bij (jaja).
Dat er een toezegging is gedaan boeit ze allemaal niets. Het is echt alsof je met een oplichtersbende aan het communiceren bent. Kan me ook echt niet voorstellen dat een bedrijf niet weet wie er namens dat bedrijf een mail stuurt.
Overigens denk ik wel dat de medewerker die me destijds belde gewoon te goeder trouw was. Maar dat er daarna een moment bij Simyo is geweest waarop ze hun toezeggingen niet meer na willen of kunnen komen.
let op: mijn iphone 11 voor mijn zoon is aangekocht met een abonnement van Simyo! Ik heb zelf een iphone 15 gekocht zodat mijn zoon mijn oude iphone 13 kon lenen zodat hij bereikbaar kon zijn. De iphone 11 ligt al maanden in de kast stof te happen.
kreeg ik vandaag het volgende bericht:
Hoi Marc,
Bedankt voor je geduld. Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels een terugkoppeling gekregen. De netwerkspecialisten hebben helaas geen netwerkproblemen geconstateerd op het netwerk, hierdoor kom je niet in aanmerking voor de compensatie.
Groetjes, Seren
Wat gaat hier nu mis? Wat kan ik nog verder doen?
let op: mijn iphone 11 voor mijn zoon is aangekocht met een abonnement van Simyo! Ik heb zelf een iphone 15 gekocht zodat mijn zoon mijn oude iphone 13 kon lenen zodat hij bereikbaar kon zijn. De iphone 11 ligt al maanden in de kast stof te happen.
kreeg ik vandaag het volgende bericht:
Hoi Marc,
Bedankt voor je geduld. Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels een terugkoppeling gekregen. De netwerkspecialisten hebben helaas geen netwerkproblemen geconstateerd op het netwerk, hierdoor kom je niet in aanmerking voor de compensatie.
Groetjes, Seren
Wat gaat hier nu mis? Wat kan ik nog verder doen?
Hele proces wordt door Simyo bewust heel vaag gehouden.
Op het KPN forum is iets meer communicatie al houdt dat ook niet over. Het proces is: op afstand controleren ze of ze last hebt van het bekende probleem. Zo ja, dan kun je je iPhone omwisselen, behalve als je bijv. een Iphone opstuurt die het helemaal niet meer doet.
In de praktijk wordt vaak van dit proces afgeweken zonder enige toelichting.
Hier ontkennen ze dat er problemen zijn dus. Want ‘ze’ hebben niets geconstateerd. Dat hebben ze bij mij ook al een paar keer geprobeerd en daar kom je echt niet doorheen. Want als 'ze’ niets constateren dan is er geen probleem blijkbaar.
Rechtsbijstand erop zetten.
Nou ja, bijzonder. Want als ze op afstand uitlezen, dan lezen ze een iphone 13 uit, want die heeft mijn zoon nu omdat de iphone 11 waardeloos is geworden.
Ik ga rechtsbijstand inschakelen. Zijn ze nou gek geworden!
Daarnaast ben ik zelfs bereid om mijn abo af te kopen en naar een andere provider te gaan.
Ja het is helaas wat het is.
De ‘specialisten’ zijn ook onbereikbaar, dus buiten dit soort algemene kreten dat ze niets hebben geconstateerd hoor je verder niets inhoudelijks. Maar idd, hoe kunnen ze nu toch iets meten als je een andere telefoon gebruikt? Ik heb zelf ook een simpele Nokia aangeschaft om toch maar bereikbaar te zijn.
Overigens wordt op het KPN forum ook veelvuldig melding gemaakt van dit soort praktijken, met als doel dat klanten het uiteindelijk maar opgeven.
Succes, ik heb mijn rechtsbijstand ook ingeschakeld maar dat loopt nog.
Simyo heeft inmiddels contact opgenomen met mijn familielid en heeft aangegeven dat wij de IPhone 11 in kwestie mogen opsturen. Er leeft bij ons helaas wel een onzekerheid omdat we niet weten wat wij er voor terugkrijgen, dit omdat er momenteel sprake is van een “Als Nieuw” IPhone 11 toestel met een recent nieuw geplaatste batterij. In de mail valt te lezen dat het toestel kan worden vervangen door een gereviseerd toestel, echter is niet duidelijk in welke gradatie het toestel zal verkeren en welke specificaties je er voor terugkrijgt. Vragen die leven: Krijg ik een toestel terug met dezelfde specificaties? Lees: Opslag, Kleur, nieuwe batterij, originele onderdelen, etc…?
let op: mijn iphone 11 voor mijn zoon is aangekocht met een abonnement van Simyo! Ik heb zelf een iphone 15 gekocht zodat mijn zoon mijn oude iphone 13 kon lenen zodat hij bereikbaar kon zijn. De iphone 11 ligt al maanden in de kast stof te happen.
kreeg ik vandaag het volgende bericht:
Hoi Marc,
Bedankt voor je geduld. Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels een terugkoppeling gekregen. De netwerkspecialisten hebben helaas geen netwerkproblemen geconstateerd op het netwerk, hierdoor kom je niet in aanmerking voor de compensatie.
Groetjes, Seren
Wat gaat hier nu mis? Wat kan ik nog verder doen?
Ik kreeg letterlijk dezelfde reactie, na maanden bellen/appen en zelf maar vissen naar informatie (want actief zelf informeren, ho maar..) was dit de reactie die ik kreeg. Al was bij mij de reactie eerst alleen '’je komt niet in aanmerking'’, toen ik vroeg naar de reden, wist de dame in kwestie niet te vertellen waarom eigenlijk niet en moest zij dit intern weer navragen. Pas later werd gemeld dat aan de '’activiteit'’ afgelezen kon worden dat er geen problemen waren, of in ieder geval dat de problemen wel mee vielen. Bizar, want ik heb maanden lang telkens mijn vliegtuigmodus aan/uit moeten zetten, telefoon opnieuw op moeten starten etc. om vaak korte periodes van het netwerk te kunnen '’genieten'’. Het voelt ironisch omdat dat waarschijnlijk hetgeen is dat ertoe heeft geleid dat er '’teveel activiteit'’ was om van problemen te kunnen spreken.
Desalniettemin, mijn problemen zijn, uiteindelijk naar mijn tevredenheid, opgelost, mijn 2-jarig contract (ironisch genoeg in april 2 jaar verlengd en in mei begonnen de problemen) is omgezet naar een opzegbaar abonnement, ik kon per direct weg en er is mij afgelopen maandag toegezegd dat mijn abonnementskosten vanaf mei gecompenseerd worden. Dit heb ik nog niet in mijn facturen teruggezien, maar gezien dit nog verwerkt moest worden ga ik ervan uit dat dit nog gedaan wordt. Sinds gisteren ben ik over naar een andere provider, maar ik blijf dit forum in de gaten houden, '’ter lering en vermaak'’ om het zo maar te noemen.
In je latere bericht spreek je van afkopen van het abonnement, maar ik zou eerst kijken of je het op een andere manier kan oplossen (lees: mijn voorbeeld hierboven) zonder dat je er zelf geld aan kwijt bent..
Bedankt voor je duidelijk bericht!
Simyo heeft inmiddels contact opgenomen met mijn familielid en heeft aangegeven dat wij de IPhone 11 in kwestie mogen opsturen. Er leeft bij ons helaas wel een onzekerheid omdat we niet weten wat wij er voor terugkrijgen, dit omdat er momenteel sprake is van een “Als Nieuw” IPhone 11 toestel met een recent nieuw geplaatste batterij. In de mail valt te lezen dat het toestel kan worden vervangen door een gereviseerd toestel, echter is niet duidelijk in welke gradatie het toestel zal verkeren en welke specificaties je er voor terugkrijgt. Vragen die leven: Krijg ik een toestel terug met dezelfde specificaties? Lees: Opslag, Kleur, nieuwe batterij, originele onderdelen, etc…?
Jouw zorgen zijn terecht. Ik heb blijkbaar een andere mail ontvangen (want daar staat niets in over refurbished) maar dat is ook helemaal mis gelopen dus het blijft een grote gok wat er mee gaat gebeuren.
Dag iedereen,
Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld. Alles beschreven, facturen en chatgeschiedenis toegevoegd. Nu maar afwachten. Ik heb al lang door dat je met vriendelijk vragen als particuliere klant, geen steek verder komt. Nu laat ik het los en mogen de juristen bekijken of ze iets kunnen doen.
Fijne avond.
Marc
Dag iedereen,
Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld. Alles beschreven, facturen en chatgeschiedenis toegevoegd. Nu maar afwachten. Ik heb al lang door dat je met vriendelijk vragen als particuliere klant, geen steek verder komt. Nu laat ik het los en mogen de juristen bekijken of ze iets kunnen doen.
Fijne avond.
Marc
Groot gelijk. Simyo is geen bedrijf wat uit klantbelang of fatsoen klachten oplost dus dan heb je dit soort middelen helaas nodig.
Zelf hoop ik ook deze week van de rechtsbijstand wat te horen.
Uit de intake begreep ik wel dat het lastig is omdat Simyo ook richting rechtsbijstand dezelfde arrogante houding inneemt. Ze communiceren gewoon niet of heel vaag. Of ze laten de stagiaires van de whatsapp account een berichtje sturen. Op mijn inhoudelijk uitgebreide ingebrekestelling kwam een berichtje 'nog heel eventjes geduld', en vandaag kreeg ik een berichtje vol met spelfouten, dat geeft het niveau wel aan denk ik.
Post vooral je ervaringen met de rechtsbijstand hier zou ik zeggen, daarmee help je wellicht andere benadeelden.
Hallo,
Sinds vorig jaar ben ik een klant bij simyo, maar ik ervaar ook al paar maanden problemen met 4G, ik heb veel vaak geen internet, het werkt alleen even als ik mijn telefoon in vliegtuigmodus aan en daarna uit zet. Ik heb iphone 11. Mijn nummer staat als goed is bij jullie op de lijst, maar ik krijg geen updates, en whatsapp-klantenservice antwoord niet echt op mijn vraag. Er zijn wel gewoon elke maand facturen betaald voor simyo, maar ik kan geen gebruik maken. Zal ik daar een vergoeding voor krijgen?
En wanneer wordt het probleem opgelost?
@Seren
Vandaag wederom een harde reset gedaan met de iphone 11. Weer een rondje gaan rijden, rondje lopen in het dorp, geen enkel effect. Traag, trager, traagst.
Ben er he-le-maal klaar mee.
Hallo,
Sinds vorig jaar ben ik een klant bij simyo, maar ik ervaar ook al paar maanden problemen met 4G, ik heb veel vaak geen internet, het werkt alleen even als ik mijn telefoon in vliegtuigmodus aan en daarna uit zet. Ik heb iphone 11. Mijn nummer staat als goed is bij jullie op de lijst, maar ik krijg geen updates, en whatsapp-klantenservice antwoord niet echt op mijn vraag. Er zijn wel gewoon elke maand facturen betaald voor simyo, maar ik kan geen gebruik maken. Zal ik daar een vergoeding voor krijgen?
En wanneer wordt het probleem opgelost?
@Seren
De realiteit is dat je hier niet veel hoeft te verwachten.
De mods reageren maar heel sporadisch en als ze het doen heeft het geen inhoud. Berichtjes als ‘nog even geduld’, ‘je staat op de lijst’, ‘we gaan navraag doen’ waar je vervolgens niets meer van hoort.
Bij mij hebben ze een nieuwe telefoon toegezegd en vervolgens een fout gemaakt dus ik kreeg mijn eigen Iphone weer retour. En vervolgens hoor ik weer niks meer dus dat geeft wel aan hoe ze erin zitten. Het interesseert ze allemaal niks.
De whatsapp account kun je beter wegblijven want daar doen ze echt helemaal niks voor je, behalve wat standaard zinnetjes rondslingeren.
Wat dan wel de oplossing is weet ik helaas ook niet. Mocht je je abonnement op kunnen zeggen doe dat dan direct.
Vandaag ga ik dus voor mijn dochter een abonnement afsluiten. Die krijgt een nieuwe gsm. En bijna als een traditie zou dat Simyo worden.
Helaas. Door deze slechte communicatie ga ik nu naar de concurrent. En als dit bevalt, zet ik mijn andere kids ook over naar een andere provider.
Spijtig, maar dit werken ze zelf in de hand.
Vandaag ga ik dus voor mijn dochter een abonnement afsluiten. Die krijgt een nieuwe gsm. En bijna als een traditie zou dat Simyo worden.
Helaas. Door deze slechte communicatie ga ik nu naar de concurrent. En als dit bevalt, zet ik mijn andere kids ook over naar een andere provider.
Spijtig, maar dit werken ze zelf in de hand.
Begrijpelijk.
Ik ben begin dit jaar zo ‘slim’ geweest om 5 nieuwe Simyo abonnementen af te sluiten met 5 nieuwe Iphone 11's. Lekker makkelijk was het idee.
Maar nu zit heel het gezin dus al maanden met problemen. Ook dat boeit ze bij Simyo allemaal niets.
Ik heb Seren ook privé bericht gestuurd in de hoop dat ik meer info zou krijgen en een oplossing maar nog steeds geen van beiden ontvangen.
Ik heb Seren ook privé bericht gestuurd in de hoop dat ik meer info zou krijgen en een oplossing maar nog steeds geen van beiden ontvangen.
Die reageren niet of nauwelijks terwijl ze wel gewoon online zijn.
Als ze reageren dan verwijzen ze naar een of andere onzichtbare afdeling.
Je kunt evt. appen, dan krijg je wel dezelfde dag nog reactie maar die is van het niveau kleuterschool.
Op de app word ik sinds 11 september aan het lijntje gehouden. Iedere keer krijg ik te horen dat ik in de loop van de week, uiterlijk volgende week meer informatie krijg. Schiet niet op.
Ingevuld en aangegeven dat ze heel mijn dossier mogen inzien met alle valse beloftes, leugens en kletsmailtjes vanuit Simyo.
Hopelijk kunnen zij wel iets voor elkaar krijgen voor de gedupeerden.
Deze link moet meer aandacht krijgen! Ook ingevuld.
KPN geeft inmiddels eerlijk toe dat ze de oorzaak niet weten en bieden een fatsoenlijke oplossing (gekopieerd van het KPN forum):
Beste meneer,
Om jou sneller te helpen, mag je je iPhone 11 van 06 omruilen voor een iPhone 13. Ook krijg je geld terug van ons.
Waarom het toestel vervangen?
Het probleem met de verbinding is ingewikkeld en we weten nog steeds niet precies wat de oorzaak is. Daarom hebben we een andere oplossing. Je krijgt een nieuw toestel en levert je iPhone 11 in. Dit nieuwe toestel is dan van helemaal van jou. Zo ben je weer goed bereikbaar.
Hoe het werkt
We gaan je iPhone 11 omruilen voor een nieuwe en vergelijkbaar iPhone. Helemaal op onze kosten. Volg de stappen hieronder.
Klik op de knop 'vervang mijn toestel'
Vul je gegevens in en ga akkoord met de voorwaarden
Check je mail voor een bevestiging
Binnen 4 weken krijg je een vervangend toestel
Stuur je iPhone 11 naar ons op
Let op! Deze link is geldt alleen voor 06.
Vervang toestel
Je krijgt ook geld terug
We betalen je abonnementskosten terug vanaf 23 mei 2024. Of vanaf de datum dat je abonnement in is gegaan. Deze vergoeding loopt tot de dag dat je deze e-mail hebt ontvangen met de oplossing. Binnen 4 weken staat het geld op je rekening. Hier krijg je een extra factuur voor. Je hoeft niks voor te doen.
Sorry dat het zo lang duurde
We snappen dat dit vervelend voor je was. We doen er alles aan om dit in de toekomst te voorkomen. Heb je verder nog vragen? Bel ons dan op 0800-0402.
de voorwaarden:
I. Op het moment dat de klant bij KPN een klacht heeft gemeld, was deze een KPN Mobiel klant bij KPN (consument of Klein Zakelijk) II. De klant is nog in het bezit van de iPhone 11. De iPhone 11 moet aan de volgende eisen voldoen: a. Het toestel moet aangaan b. Het touchscreen moet volledig werken c. Het toestel mag niet zo beschadigd zijn dat het slecht werkt d. Het IMEI nummer van de iPhone 11 is gelijk aan het IMEI nummer dat wij hebben e. De ‘Zoek mijn iPhone’ functie is uitgezet bij terugsturen III. Als het toestel niet voldoet aan de eisen, dan betaalt de klant de kosten voor het nieuwe toestel. Deze kosten zijn 552,-. IV. De iPhone 11 is binnen de aangegeven termijn van 14 dagen teruggestuurd door de klant naar KPN voor verder onderzoek. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat de klant het vervangende toestel heeft ontvangen. V. Wanneer het toestel niet- of te laat wordt teruggestuurd, dan betaalt de klant de kosten voor het nieuwe toestel. Deze kosten zijn eenmalig 552,- VI. Het verzendbewijs van PostNL wordt minimaal 6 maanden bewaard door de klant. Dit is het bewijs dat het toestel is teruggestuurd
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.