Skip to main content
Beantwoord

simyaardag geactiveerd maand te vroeg

• August 1, 2026
  • 22 reacties
  • 68 Bekeken

simyaardag geactiveerd, zou volgende maand ingaan maar tot mijn grote verbazing gaat het de huidige maand al in, wat kan ik hier nog aan doen, heb dus verkeerde informatie gekregen bij ontvangen van de simyaardag mail, daarin stond echt dat als je de simyaardag activeert deze op de eerste van de volgende maand zou in gaan

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Muijsert,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat dit zo is gelopen!

Zodra je de Simyaardag activeert, is de bundel direct geldig tot het einde van de lopende maand. Het is niet mogelijk om de bundel te laten ingaan op de eerste van de volgende maand of dit achteraf aan te passen.

Bij Simyo werkt het namelijk zo: als je een bundel op de eerste van de maand activeert, ziet het systeem dit als de start van de huidige maand, omdat die maand net is begonnen. Als je had gewild dat hij op 1 september in zou gaan, had je helaas tot 31 augustus moeten wachten met activeren.

Het klopt dus inderdaad wat ​@JanD heeft aangegeven, bedankt daarvoor!

Om te kijken wat ik hierin nog voor je kan betekenen, wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens. Dan zoek ik je aansluiting er direct even bij.

Groetjes,
Shaniqua

22 reacties

JanD
  • August 1, 2026

Beste ​@Muijsert , op welke datum heb je die mail gehad? Gedateerd op de 31e, dan klopt het precies.

• auteur
  • Beginner
  • August 1, 2026

Mail heb ik ergens verleden jaar gehad, daarin stond dat ik de simyaardag binnen 12 maanden moest activeren en dat na activatie de extra 3GB de volgende maand zouden in gaan vanaf de éérste van die maand voor de duur van één maand, dus vandaag 1 augustus geactiveerd , in de veronderstelling dat deze in zou gaan 1 September, maar het werd er meteen bijgeschreven voor de maand augustus

JanD
  • August 1, 2026

Beste ​@Muijsert een Simyaardagcadeau gaat altijd meteen in op het moment van activatie.

Het verstandigste is om dit op de1e van een maand te dienen dan heb je er het langste profijt van.

Stel dat je het op 30 juli had geactiveerd,  dan had je er maar 2 dagen profijt van gehad.

Mijn 1e reactie derhalve onjuist, sorry daarvoor,  een simyaardagcadeau werkt iedere dag, niet alleen per de1e, maar wel het verstandigste om per de 1e te activeren om eerder genoemde reden.

• auteur
  • Beginner
  • August 1, 2026

Ben blijkbaar niet de enige die hier dus niets aan heeft 

Zie onder heeft precies het zelfde probleem met dit “cadeau”

“Quote:

Ik kreeg een mail met daarin 3GB en de zin “ Op de 1e dag van de volgende maand staat het cadeautje voor je klaar in het Overzicht van Mijn Simyo en de app.” Dus ik activeerde het vandaag in de veronderstelling dat die 3 GB vanaf 1 juni gelden, maar nu bleek het meteen in te gaan en dus alleen voor de laatste tien dagen van mei. Dan heb ik er niks aan. Kan ik de activering nog ongedaan maken? Ik vind het nogal flauw dit.”

JanD
  • August 2, 2026

Beste ​@Muijsert bovenstaand een screendump van het cadeau dat ik nog open heb staan. De tekst is volgens mij volkomen duidelijk en kan er geen misverstand over bestaan.

Is er jou iets onduidelijk of verwarrend in de tekst.?

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • August 2, 2026

De GBs zijn *geen* maand geldig, ze zijn *tot* het einde van de maand geldig. De tekst is gewoon verwarrend.

JanD
  • August 2, 2026

De GBs zijn *geen* maand geldig, ze zijn *tot* het einde van de maand geldig. De tekst is gewoon verwarrend.

Dat staat er ook ​@XTF : citaat: ‘en het is geldig tot het einde van de maand’.

Zie nogmaals mijn screenshot.

• auteur
  • Beginner
  • August 2, 2026

Dit is wat ik heb gekregen niet echt duidelijk, verwarrend zelfs

• auteur
  • Beginner
  • August 2, 2026

Dat staat er ook ​@XTF : citaat: ‘en het is geldig tot het einde van de maand’.

Zie nogmaals mijn screenshot.

Er staat ook , “de extra GB's zijn na uitpakken een maand geldig”, dus als je het de 28e uitpakt is het tot de 28e van de volgende maand te gebruiken, helaas dus niet, erg verwarrend allemaal, plaats dat ze gewoon zeggen bij uitpakken wanneer wil je de extra GB's gebruiken , met een keuze in een kalender ben je van al het gezeur af en zelf verantwoordelijk voor je keuze wanneer je de extra GB's gaat gebruiken……… TIP

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • August 2, 2026

De tweede zin is letterlijk: “De extra GB’s zijn na het uitpakken een maand geldig.”

Friesian
  • Forum Expert
  • August 3, 2026

Muijsert schreef :

Er staat ook , “de extra GB's zijn na uitpakken een maand geldig”, dus als je het de 28e uitpakt is het tot de 28e van de volgende maand te gebruiken,

Beste iedereen ( ​@Muijsert

Elke bundel is bij Simyo een kalendermaand geldig. Dat is het basisprincipe. 

JanD
  • August 3, 2026

Beste ​@Friesian behalve de buitenlandbundels, die zijn na activatie, op welke datum dan ook, een maand geldig.

Maar we dwalen af.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • August 3, 2026

@JanD Prepaidbundels zijn toch ook 30 dagen geldig?

JanD
  • August 3, 2026

Geen idee ​@XTF ,ik heb noot prepaid bij Simyo gehad en ook nooit in verdiept.

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • August 3, 2026

Hoi ​@Muijsert,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat dit zo is gelopen!

Zodra je de Simyaardag activeert, is de bundel direct geldig tot het einde van de lopende maand. Het is niet mogelijk om de bundel te laten ingaan op de eerste van de volgende maand of dit achteraf aan te passen.

Bij Simyo werkt het namelijk zo: als je een bundel op de eerste van de maand activeert, ziet het systeem dit als de start van de huidige maand, omdat die maand net is begonnen. Als je had gewild dat hij op 1 september in zou gaan, had je helaas tot 31 augustus moeten wachten met activeren.

Het klopt dus inderdaad wat ​@JanD heeft aangegeven, bedankt daarvoor!

Om te kijken wat ik hierin nog voor je kan betekenen, wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens. Dan zoek ik je aansluiting er direct even bij.

Groetjes,
Shaniqua

• auteur
  • Beginner
  • August 3, 2026

Muijsert schreef :

Er staat ook , “de extra GB's zijn na uitpakken een maand geldig”, dus als je het de 28e uitpakt is het tot de 28e van de volgende maand te gebruiken,

Beste iedereen ( ​@Muijsert

Elke bundel is bij Simyo een kalendermaand geldig. Dat is het basisprincipe. 

Helaas, een prepaid internet bundel loopt van activatie en dan een maand lang, dus kan vanaf de 15 tot de volgende maand 15e zijn, dus allemaal zeer verwarrend

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • August 3, 2026

Als je had gewild dat hij op 1 september in zou gaan, had je helaas tot 31 augustus moeten wachten met activeren.

Dit klopt niet.. als je hem op 31 augustus activeert, loopt ie binnen 24 uur af..

Friesian
  • Forum Expert
  • August 3, 2026

Prepaid is iets anders dan postpaid., sim only. EN  simyaardag speelt niet bij Prepaid. 

• auteur
  • Beginner
  • August 3, 2026

Als je had gewild dat hij op 1 september in zou gaan, had je helaas tot 31 augustus moeten wachten met activeren.

Dit klopt niet.. als je hem op 31 augustus activeert, loopt ie binnen 24 uur af..

Dat klop helemaal, geeft dus maar weer heel goed aan hoe verwarrand dit allemaal is, zeker als je zo'n antwoord van Simyo zelf krijgt, zie mijn TIP richting Simyo, zijn we van al het gezeur af

• auteur
  • Beginner
  • August 3, 2026

Prepaid is iets anders dan postpaid., sim only. EN  simyaardag speelt niet bij Prepaid. 

quote:

“Elke bundel is bij Simyo een kalendermaand geldig. Dat is het basisprincipe”

Geldt dus niet voor elke bundel, prepaid dus niet, al is dit ook een bundel van Simyo, ofwel onduidelijk alom

Friesian
  • Forum Expert
  • August 3, 2026

Nee ​@Muijsert .

Een simyaardag wordt alleen bij Simyo gegeven aan sim only klanten zodra je aan de criteria voldoet. Dus de bbndels gaan over een  looptijd van een kalendermaand. 

Een Prepaid heeft dat, simyaardag, niet.

Niks onduidelijk lijkt me

Je topic gaat over een simyaardag, 👍 Dat is voor mij het kernpunt. 

JanD
  • August 3, 2026

Daar heb je helemaal gelijk in ​@XTF