Verbruik:
5:31:30 58,59 MB
8:32:09 58,59 MB
8:41:45 58,59 MB
Ziet dat er niet heel bijzonder uit?!
Het is mogelijk om 500 MB bij te kopen voor 5 euro. Dit doet u via Mijn Simyo.
Buiten de bundel kosten worden hiermee NIET verwerkt.
Het komt misschien bot over, maar het ligt toch echt aan de instellingen van uw telefoon. Denk aan synchronisatie, systeem updates op apps die automatisch bijgewerkt worden.
Om dit te voor komen kunt u de instellingen aanpassen en als u slaapt de telefoon uit of op vliegtuigstand zetten. En vertrouw ook niet op "alleen" Wifi als u slaapt. Wifi is een onstabiele verbinding.
Wat jammer dat je wordt geconfronteerd met verbruik dat je zelf niet kunt plaatsen. Het is ook vervelend dat je van het gesprek met onze klantenservice het idee hebt overgehouden dat het aan jou ligt. Dit laatste is niet waar, want het zo te horen iets wat er in je telefoon aan de gang is geweest en niet is gedaan door jouzelf (omdat je lag te slapen).
Er zijn tal van processen in je telefoon die data gebruiken. Zo is het synchroniseren of updaten van apps een veel genoemd probleem, waar je zelf geen inzicht in hebt. Ook kan het zijn dat er een systeemupdate is binnengekomen. Dan heb je nog de mogelijkheid dat je veel bestanden toegestuurd kunt krijgen, zonder dat je hier om hebt gevraagd.
Zoals je misschien aan mijn reactie kunt merken, hebben wij geen inzicht in wat je telefoon precies heeft gedaan. Jij kunt dit wel terugvinden in je telefoon. Lees hier hoe je dat doet. Wat we wel kunnen zien is dat je telefoon de hele nacht in contact is geweest met het mobiele netwerk en niet met bijvoorbeeld wifi.
Raytje geeft hier al de beste optie voor jou op dit moment. Dat is het bijkopen van MB's. Ook is het slim om deze blog goed door te lezen. Hierin geven we een aantal tips hoe je je datagebruik beter onder controle te houden.
Heb ik je zo duidelijk antwoord gegeven op je vraag?
Groetjes, Tiury
Bedankt voor je reactie Raytje 🙂.
Sinds eind september 2023 heb ik een simonly abonnement bij Simyo. Ik heb een abonnement van twee jaar met een bundel van 10Gb aan data en 200 minuten bellen. Omdat ik thuis een KPN internetabonnement heb worden de data en belminuten verdubbeld. Ik heb dus een bundel van 20GB data en 400 belminuten voor €9,00 per maand. Mijn normale verbruik aan data is ongeveer 3Gb per maand.
Op 30 november 2023 omstreeks 00.40 uur werd ik wakker van een meldingstoontje op mijn telefoon. Ik was nieuwsgierig en ging kijken waar de melding vandaan kwam. Ik zag op het scherm een melding van Simyo dat mijn telefoonabonnement geblokkeerd was. Ik de Simyo app zag ik dat ik in de maand november 32,28Gb aan data had verbruikt. Omdat er voor 12,28Gb aan data buiten de bundel was gebruikt werd €1594,02 in rekening gebracht. Het vreemde is dat mijn telefoon bij thuiskomst overschakelt naar wifi.
Na enig speurwerk in de telefoon bleek dat tussen 29 november 23.29 uur en 30 november 00.37 uur in totaal 30,8Gb aan data werd gebruikt door een app van Rituals. Ik heb Rituals hiervan in kennis gesteld en zijn gaan hier onderzoek naar doen. Ik heb ook gelijk de app verwijderd.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Jeetje, ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van bent geschrokken! Ik heb even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie dat we je hierin tegemoet zijn gekomen, fijn dat je samen met onze klantenservice tot een oplossing bent gekomen. Hopelijk ben je inmiddels van de schrik bekomen.
Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag nog even de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.
Groetjes,
Amy
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.