Skip to main content
Beantwoord

onbewust hoog verbruik

• July 1, 2026
  • 1 reactie
  • 7 Bekeken

Beste, 

Ik heb helaas gisteren moeten meemaken dat mijn account geblokt werd omdat mijn verbruikskosten de 200 euro had bereikt. Ik wilde graag weten of er naar mijn abonnement gekeken kan worden. Het was totaal niet de bedoeling en het was per ongeluk. Als jullie naar mijn geschiedenis kijken dan blijft het normaal gesproken bij het maandelijk bedrag of ik betaal voor extra MBs. 

Er was 1 waarschuwing bij 80% verbruik daarna heb ik geen sms of bericht. Waarom niet bij elke 25 of 50 euro een waarschuwing?

Nu heb ik een rekening van bijna 200 euro. Zouden jullie kunnen kijken of jullie iets voor mij kunnen doen als eenmalig tegemoetkoming. Ik heb nu de plafond ingesteld. 

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Shaniqua

Hi ​@D4567,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je account geblokkeerd is door het hoge verbruik en dat je je hierdoor zorgen maakt over de kosten. Ik snap dat dit erg frustrerend is, zeker als je normaal gesproken altijd binnen je bundel blijft.

Simyo stuurt standaard een waarschuwing per sms bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. Omdat je in korte tijd veel buiten je bundel hebt verbruikt, hebben we uit voorzorg je simkaart geblokkeerd om de kosten te beperken. 

Omdat ik begrijp dat dit onbewust is gebeurd, wil ik graag met je meekijken of we hier iets in kunnen betekenen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik meteen wat ik voor je kan doen.

Tip voor de toekomst: via Mijn Simyo kun je ook een 'Dataplafond' aanzetten. Zodra je internetbundel dan op is, stopt je internet automatisch en krijg je hier geen extra kosten voor.

Groetjes,
Shaniqua

1 reactie

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • July 1, 2026

Hi ​@D4567,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je account geblokkeerd is door het hoge verbruik en dat je je hierdoor zorgen maakt over de kosten. Ik snap dat dit erg frustrerend is, zeker als je normaal gesproken altijd binnen je bundel blijft.

Simyo stuurt standaard een waarschuwing per sms bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. Omdat je in korte tijd veel buiten je bundel hebt verbruikt, hebben we uit voorzorg je simkaart geblokkeerd om de kosten te beperken. 

Omdat ik begrijp dat dit onbewust is gebeurd, wil ik graag met je meekijken of we hier iets in kunnen betekenen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik meteen wat ik voor je kan doen.

Tip voor de toekomst: via Mijn Simyo kun je ook een 'Dataplafond' aanzetten. Zodra je internetbundel dan op is, stopt je internet automatisch en krijg je hier geen extra kosten voor.

Groetjes,
Shaniqua