Skip to main content

Beste Simyo,

 

Mijn mobiel internet valt elke paar uur uit (tussen de 2 en 6 uur). Als ik de mobiele data in mijn mobiel uitzet en direct weer aanzet (zit slechts 1 sec tussen) dan werkt het weer 2 tot 6 uur.

Als het internet uitvalt geeft de telefoon aan gewoon met het data netwerk verbonden te zijn. Er staat gewoon 4G+ bovenaan de balk van mijn (Andorid) telefoon. Toch doet het data netwerk het niet. Als ik een website bezoek duurt het laden heel lang en krijg ik uiteindelijk een fout. Even de data uit en aan, en alles werkt weer binnen 1 of 2 seconden.

Dit is alsnog heel vervelend omdat je het vaak in eerste instantie niet door hebt. Daardoor ontvang ik bijvoorbeeld een paar uur lang geen WhatsApp berichten, e-mails en file-informatie onderweg. Het is nog vervelender als dit bijvoorbeeld gebeurt tijdens een (zakelijk) WhatsApp bellen gesprek.

 

Het probleem is begonnen in de loop van augustus, sindsdien heb ik:

  • Ik heb mijn mobiel opnieuw opgestart, geen effect.
  • Ik heb mijn mobiel gerest naar fabrieksinstellingen, geen effect.
  • Ook heb ik de simkaart eruit gehaald en opnieuw ingedaan, geen effect.
  • Ik ben in september een kleine maand in Frankrijk geweest, toen is mijn internet geen enkele keer uitgevallen! Ik heb gewoon gebruik gemaakt van een Frans mobiel data netwerk (ik meen Orange 4G) via mijn Simyo simkaart. Nu ik terug in Nederland ben is het probleem per direct terug.

 

Ik vermoed dat het probleem bij Simyo ligt en daarom stel ik mijn vraag op het forum.

Ik hoop dat u mijn probleem kunt oplossen.

 

Met vriendelijke groet,

Stefan

Ik heb een screenshot waarbij het internet niet werkt en de telefoon gewoon 4G+ aangeeft. Zie hieronder:

 

Zoals gezegd, internet uit en aan en het werkt weer een tijdje.

Het is niet alleen het browsen wat niet werkt. Ook geen enkele app kan gebruik maken van het internet op deze momenten.

Ik ben teleurgesteld dat ik nog geen reactie heb ontvangen. Ik ga ervanuit dat die nog komt.


Hi @Stefan1313,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je mobiele data steeds uitvalt! Ik kan het me voorstellen dat dit vervelend is.

Het is op dit moment drukker dan normaal waardoor het wat langer kan duren voordat je reactie van ons krijgt. Uiteraard mag je hier niet de dupe van worden, onze excuses voor het ongemak. Wij proberen iedereen zo snel mogelijk te helpen. Mocht je het snelst geholpen willen worden, dan kun je het beste telefonisch contact opnemen met ons via 0800-8007 of 1200. Onze klantenservice is doordeweeks geopend van 09:00-17:30. Maar wij helpen je natuurlijk ook graag verder via dit kanaal. 

Zojuist heb ik een reset uitgevoerd, hiermee maakt je simkaart opnieuw verbinding met het netwerk. Zou je je telefoon nog even uit kunnen schakelen voor 15 minuten zodra je dit leest? Dit is om de reset te voltooien. Ik hoor dan graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd.

Groetjes,
Roeqajja


Hi @Roeqajja ,

Dank voor je bericht en de reset.
Ik heb gisteren mijn telefoon 15 minuten uitgezet.

Helaas heeft het niet geholpen want een aantal uur later was de data verbinding weer uitgevallen.

Er zijn neem ik aan nog andere oplossingen die we kunnen proberen?


Hi @Roeqajja ,

Dank voor je bericht en de reset.
Ik heb gisteren mijn telefoon 15 minuten uitgezet.

Helaas heeft het niet geholpen want een aantal uur later was de data verbinding weer uitgevallen.

Er zijn neem ik aan nog andere oplossingen die we kunnen proberen?

 

Hoi @Stefan1313 

Waarschijnlijk ligt het aan de simyo simkaart, die een defect heeft waardoor je telkens van het netwerk wordt gegooid en dus geen gebruik kunt maken van het mobiele datanetwerk 4G.
Bij een defect aan de simkaart zelf, helpt een reset vanuit Simyo helaas niet.

Moderator @Roeqajja zou je een nieuwe simkaart kunnen toesturen in dit geval.

Heb je trouwens al een kruistest gedaan, door jouw Simyo simkaart in een andere smartphone (van een vriend/vriendin of familielid) te doen om te zien of je dan nog steeds met dit probleem blijft zitten.
Heeft de ander een simkaart van een andere provider, dan zou je die in jouw smartphone kunnen doen, om te zien of die wel goed blijft werken.


Hi @Michel.uit.Arnhem ,

Allereerst, dank voor je reactie!

 

Ik heb geen kruistest gedaan. Wat ik wel heb gedaan is dit:

  1. Begin Augustes is dit probleem (en treed op in heel Nederland).
  2. In september ben ik 1 maand in Frankrijk geweest.
  3. Sinds begin oktober ben ik weer in Nederland.

Mijn ervaringen:

  • In Nederland (punt 1) ervaar ik het probleem.
  • In Frankrijk (punt 2), is de dataverbinding een maand lang niet uitgevallen.
  • Terug in Nederland (punt 3) is het probleem ook direct weer terug.

Ik weet niet of je uit deze test informatie iets op kan maken?


Hoi @Stefan1313,

Bedankt voor je reactie. 

Jammer om te horen dat de reset niet geholpen heeft. Wat gek dat je netwerk het wel optimaal deed in het buitenland maar bij terugkomst in Nederland je weer problemen kreeg.

Heb je al geprobeerd je netwerk opnieuw in te stellen en heb je de APN instellingen doorgenomen? Deze kan je hier terugvinden. 

Zoals @Michel.uit.Arnhem aangaf is het handig om even een kruistest uit te voeren (bedankt voor je hulp!). Ik hoor graag of dit mogelijk en gelukt is. Mocht de sim namelijk ook problemen ondervinden in een ander toestel kunnen wij een nieuwe sim opsturen. 

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groetjes,
Ashley


Hi @Ashley ,

Dank voor je reactie.

Ik zal de APN instellingen met de hand instellen. Deze had ik al gereset, maar ik zie dat er verschillen zijn tussen wat de standaard APN van de simkaart is en wat hier op jullie site staat.

Als dat niet werkt zal ik de kruistest toen met een andere simkaart in mijn telefoon (en mijn simkaart in een andere telefoon).

Ik laat weten wat deze tests voor informatie oplevert.

Mvg,
Stefan


Hi @Stefan1313,

Bedankt voor je reactie. 

Wij horen graag van je wat het resultaat is!

Groetjes,
Roeqajja


Hi @Roeqajja ,

 


De aangepaste APN instellingen hebben geen effect. Ze werken maar het probleem treed nog steeds op.
Ik heb een kruistest gedaan, met een Youfone simkaart (wel ook KPN netwerk) en dan treedt het probleem ook op.

Dan ligt het misschien aan mijn telefoon? :(
Mijn telefoon is een OnePlus Nord 3.
Hebben jullie tips welke instellingen ik verder kan bekijken of wat ik kan proberen?

 

Mvg,
Stefan


Hi @Stefan1313,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat het nog niet is opgelost!

Ik lees terug dat het aanpassen van je APN instellingen niet heeft gewerkt. In dit geval kun je het beste langs een telefoonwinkel gaan zodat zij met je mee kunnen kijken of je telefoon eventueel defect is of niet. Op afstand kunnen wij dit namelijk helaas lastig controleren. 

Groetjes,
Roeqajja


dns_probe_finished_bad_config is ook een rare fout. Dat zou kunnen betekenen dat er iets op jouw toestel de dns instellingen van jouw toestel aanpast op een dusdanige wijze dat deze niet meer werken.

Weet jij zeker dat je niet bijvoorbeeld 8.8.8.8 kunt bijvoorbeeld wel kunt pingen als het internet is weggevallen?


Hi @Groentjuh,

Dank voor je tip. Ik ga dat testen zodra het internet weer uitvalt.

Ik heb contact met iemand anders, die een vergelijkbare telefoon als ik heb (een OnePlus Nord 2T 5G) en een Simyo-kaart, en die ervaart exact dezelfde problemen.

Nu is het zo dat we allebei sinds dinsdag geen uitval meer gehad hebben. Dus misschien is er toch 'iets’ in de keten geupdate waardoor dit niet meer voorkomt.

Ik houd het in de gaten en als ik iets significants te melden heb zal ik het hier vermelden.


Hi @Stefan1313,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat je internet sinds dinsdag niet meer is uitgevallen! Houdt het de komende tijd inderdaad nog even in de gaten. Ik hoor graag van je of het probleem is gestopt of niet.

Dankjewel voor je hulp! @Groentjuh 

Groetjes,
Roeqajja


Hi @Groentjuh en @Roeqajja ,

 

Het ging een hele tijd goed.

Maar zonder dat er iets veranderd is had ik gisteren avond en vanochtend weer uitval van de mobiele data.

Ik heb op dat moment geprobeerd 8.8.8.8 te pingen zoals @Groentjuh voorstelde. Dan krijg ik requested timed-out, dus die kan ook niet worden bereikt vanaf mijn mobiel.

Mobiele data aan+uit en het werkte weer.


Hi @Stefan1313,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat je internet weer is weggevallen.

Heb je al gehoord dat wij binnenkort 5G zullen ondersteunen? Vanaf vrijdag 1 november zal 5G beschikbaar zijn bij ons. Je kunt in dit topic alles teruglezen hierover. Ik raad daarom aan om het nog even aan te kijken, we gaan ervanuit dat je internetverbinding hiermee verbeterd zal worden. Uiteraard horen wij graag van je of het werkelijk verbetering heeft opgeleverd!

Groetjes,
Roeqajja


Reageer