Beantwoord
Mag Simyo Internet automatisch instellen?
Ik heb onderstaande 13 dagen geleden bij Simyo neergelegd, en na een e-mail "wij kunnen uw bericht niet binnen 3 werkdagen beantwoorden" heb ik niets meer gehoord. Vandaar mijn discussiepunt hieronder.
Telefoon: smartphone, android 4.03.
Simyo: prepaid, laag verbruik, geen Internet abonnement & op "Mijn Simyo" Internet op je mobiel / MMS instelling uitgezet.
Een week na het wijzigen van de instellingen heb ik mijn nieuwe (simlockvrije) telefoon in gebruik genomen en mijn simkaar omgezet.
(1) Ik kreeg toen van nummer 1300 een SMS met daarin de melding dat ik een aantal instellingen ga ontvangen, en ontvangen voor mobiele datadiensten oa mobiel Internet en MMS. 😕 Ik had dit notabene uitgezet bij Mijn Simyo. En ook in dit SMS bericht de melding "gelieve dit op te slaan en te activeren".
(2) Kort daarna kreeg ik zelfs 2x een SMS met "Inst/Bericht" (MMS APN MMS) waarin ik kon kiezen voor installeren of wissen. Ik heb ze vanzelfsprekend gewist. (en het advies van de vorige SMS dus genegeerd)
Vraag/Discussiepunt: zijn deze berichten van Simyo afkomstig? Zo ja, mogen zij Internet automatisch instellen, terwijl ik geen Internet abonnement heb, en ook de instelling voor Internet op je mobiel/MMS heb uitstaan in Mijn Simyo?
Waarom deze vraag? ik zie op andere discussies namelijk staan dat je wel degelijk een rekening voor Internet kunt krijgen, ook al heb je geen Internet abonnement! En dat wil ik natuurlijk voorkomen.
Overbodig om te zeggen: als Simyo dit opzettelijk doet, dan is dat natuurlijk zeer (nee, niet goed bedoeld) malafide te noemen!
Graag hoor ik welke mening jullie hebben!
Telefoon: smartphone, android 4.03.
Simyo: prepaid, laag verbruik, geen Internet abonnement & op "Mijn Simyo" Internet op je mobiel / MMS instelling uitgezet.
Een week na het wijzigen van de instellingen heb ik mijn nieuwe (simlockvrije) telefoon in gebruik genomen en mijn simkaar omgezet.
(1) Ik kreeg toen van nummer 1300 een SMS met daarin de melding dat ik een aantal instellingen ga ontvangen, en ontvangen voor mobiele datadiensten oa mobiel Internet en MMS. 😕 Ik had dit notabene uitgezet bij Mijn Simyo. En ook in dit SMS bericht de melding "gelieve dit op te slaan en te activeren".
(2) Kort daarna kreeg ik zelfs 2x een SMS met "Inst/Bericht" (MMS APN MMS) waarin ik kon kiezen voor installeren of wissen. Ik heb ze vanzelfsprekend gewist. (en het advies van de vorige SMS dus genegeerd)
Vraag/Discussiepunt: zijn deze berichten van Simyo afkomstig? Zo ja, mogen zij Internet automatisch instellen, terwijl ik geen Internet abonnement heb, en ook de instelling voor Internet op je mobiel/MMS heb uitstaan in Mijn Simyo?
Waarom deze vraag? ik zie op andere discussies namelijk staan dat je wel degelijk een rekening voor Internet kunt krijgen, ook al heb je geen Internet abonnement! En dat wil ik natuurlijk voorkomen.
Overbodig om te zeggen: als Simyo dit opzettelijk doet, dan is dat natuurlijk zeer (nee, niet goed bedoeld) malafide te noemen!
Graag hoor ik welke mening jullie hebben!
Beste antwoord door Alex
pvgwiskunde;27796 schreef:
Ik heb onderstaande 13 dagen geleden bij Simyo neergelegd, en na een e-mail "wij kunnen uw bericht niet binnen 3 werkdagen beantwoorden" heb ik niets meer gehoord. Vandaar mijn discussiepunt hieronder.
Telefoon: smartphone, android 4.03.
Simyo: prepaid, laag verbruik, geen Internet abonnement & op "Mijn Simyo" Internet op je mobiel / MMS instelling uitgezet.
Een week na het wijzigen van de instellingen heb ik mijn nieuwe (simlockvrije) telefoon in gebruik genomen en mijn simkaar omgezet.
(1) Ik kreeg toen van nummer 1300 een SMS met daarin de melding dat ik een aantal instellingen ga ontvangen, en ontvangen voor mobiele datadiensten oa mobiel Internet en MMS. 😕 Ik had dit notabene uitgezet bij Mijn Simyo. En ook in dit SMS bericht de melding "gelieve dit op te slaan en te activeren".
(2) Kort daarna kreeg ik zelfs 2x een SMS met "Inst/Bericht" (MMS APN MMS) waarin ik kon kiezen voor installeren of wissen. Ik heb ze vanzelfsprekend gewist. (en het advies van de vorige SMS dus genegeerd)
Vraag/Discussiepunt: zijn deze berichten van Simyo afkomstig? Zo ja, mogen zij Internet automatisch instellen, terwijl ik geen Internet abonnement heb, en ook de instelling voor Internet op je mobiel/MMS heb uitstaan in Mijn Simyo?
Waarom deze vraag? ik zie op andere discussies namelijk staan dat je wel degelijk een rekening voor Internet kunt krijgen, ook al heb je geen Internet abonnement! En dat wil ik natuurlijk voorkomen.
Overbodig om te zeggen: als Simyo dit opzettelijk doet, dan is dat natuurlijk zeer (nee, niet goed bedoeld) malafide te noemen!
Graag hoor ik welke mening jullie hebben!
Telefoon: smartphone, android 4.03.
Simyo: prepaid, laag verbruik, geen Internet abonnement & op "Mijn Simyo" Internet op je mobiel / MMS instelling uitgezet.
Een week na het wijzigen van de instellingen heb ik mijn nieuwe (simlockvrije) telefoon in gebruik genomen en mijn simkaar omgezet.
(1) Ik kreeg toen van nummer 1300 een SMS met daarin de melding dat ik een aantal instellingen ga ontvangen, en ontvangen voor mobiele datadiensten oa mobiel Internet en MMS. 😕 Ik had dit notabene uitgezet bij Mijn Simyo. En ook in dit SMS bericht de melding "gelieve dit op te slaan en te activeren".
(2) Kort daarna kreeg ik zelfs 2x een SMS met "Inst/Bericht" (MMS APN MMS) waarin ik kon kiezen voor installeren of wissen. Ik heb ze vanzelfsprekend gewist. (en het advies van de vorige SMS dus genegeerd)
Vraag/Discussiepunt: zijn deze berichten van Simyo afkomstig? Zo ja, mogen zij Internet automatisch instellen, terwijl ik geen Internet abonnement heb, en ook de instelling voor Internet op je mobiel/MMS heb uitstaan in Mijn Simyo?
Waarom deze vraag? ik zie op andere discussies namelijk staan dat je wel degelijk een rekening voor Internet kunt krijgen, ook al heb je geen Internet abonnement! En dat wil ik natuurlijk voorkomen.
Overbodig om te zeggen: als Simyo dit opzettelijk doet, dan is dat natuurlijk zeer (nee, niet goed bedoeld) malafide te noemen!
Graag hoor ik welke mening jullie hebben!
pvgwiskunde;27826 schreef:
Bedankt voor de reactie! Het is om te beginnen natuurlijk vreselijk ongewenst dat Simyo op deze manier geld verdiend.
Ik heb zelf ook nog op de telefoon (Android 4.0.3) bij [instellingen][Draadloos en Netwerk] op [Meer] klikken. En dan bij [Mobiele netwerken] de [Data toegang aan] uitgezet, evenals [Data-roaming] uitstaan (is Internet in het buitenland buiten het bereik van de eigen provider). Dat zou voldoende moeten zijn ... ik ben benieuwd naar mijn eerstvolgende rekening.
Als er nou voldoende reactiew kwamen ... zou Simyo er dan eindelijk eens iets mee doen?
Ik heb zelf ook nog op de telefoon (Android 4.0.3) bij [instellingen][Draadloos en Netwerk] op [Meer] klikken. En dan bij [Mobiele netwerken] de [Data toegang aan] uitgezet, evenals [Data-roaming] uitstaan (is Internet in het buitenland buiten het bereik van de eigen provider). Dat zou voldoende moeten zijn ... ik ben benieuwd naar mijn eerstvolgende rekening.
Als er nou voldoende reactiew kwamen ... zou Simyo er dan eindelijk eens iets mee doen?
Welkom op het forum pvgwiskunde,
Ik zal je direct gerust stellen. Er zijn geen kosten in rekening gebracht voor internet. De optie 'internet op je mobiel/mms' staat uit. Hierdoor is het technisch niet mogelijk om te gebruik te maken van internet op je mobiel. Een sms met instellingen of handmatig instellingen opslaan op je toestel zal er niet voor zorgen dat er alsnog gebruik gemaakt kan worden van internet, omdat het netwerktechnisch uitgeschakeld is. Een sms bericht met instellingen kan inderdaad automatisch verzonden zijn. Hiermee schakelen wij niet ook automatisch internet in.
Opstaan;27801 schreef:
LS
Ik heb met mijn dochter hetzelfde. 19 dec kreeg ze haar nieuwe telefoon. Daar zijn de infoberichten wel verwerkt. Pas veel later kwam ik er achter dat toen ook internet is "aangezet". Dat grapje heef me al 120 gekost. Internet dus zelf uitgezet via de site. Vanmorgen krijg ik bericht van haar dat ze weer internet heeft op haar mobiel. Meteen gecontroleerd. Bij de instellngen staat internet nog steeds op "uit". Toch heeft ze internet. Wat kan ik nu nog doen om dat uit te zetten??
Ik heb met mijn dochter hetzelfde. 19 dec kreeg ze haar nieuwe telefoon. Daar zijn de infoberichten wel verwerkt. Pas veel later kwam ik er achter dat toen ook internet is "aangezet". Dat grapje heef me al 120 gekost. Internet dus zelf uitgezet via de site. Vanmorgen krijg ik bericht van haar dat ze weer internet heeft op haar mobiel. Meteen gecontroleerd. Bij de instellngen staat internet nog steeds op "uit". Toch heeft ze internet. Wat kan ik nu nog doen om dat uit te zetten??
Welkom op het forum Opstaan,
Met het versturen van de sms schakelen wij niet automatisch internet in. Ik zie dat de optie 'internet op je mobiel/mms' op 5/11/12 via de persoonlijke pagina is aan gezet. Op 10/1/13 is de optie weer uit gezet via de persoonlijk pagina. Het komt helaas wel eens voor dat de wijziging niet helemaal goed door komt. Ik zie dat je hierover inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice. Het verbruik tussen 10/1/13 -15/1/13 is onterecht en is reeds door mijn collega gecrediteerd.
Groetjes,
Alex
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.