Skip to main content
Beantwoord

Kosten internet buitenbundel

• June 29, 2026
  • 2 reacties
  • 15 Bekeken

Beste simyo,

Ik ben al meerdere jaren klant bij Simyo en ben normaal erg tevreden met de service. Maar een aantal dagen geleden had ik niet zo'n prettige ervaring met het datalimiet van mijn bundel.

Ik ben per ongeluk buiten mijn data bundel gegaan zonder dit in de gaten te hebben. Ik heb extra gebruikt tegen 15 cent per MB, wat heeft geresulteerd in onverwachte kosten.

Het probleem is dat ik de waarschuwing van Simyo niet op tijd heb ontvangen. Dit betekent dat ik geen kans heb gehad om mijn verbruik in te perken voordat de kosten opliepen.

Ik begrijp dat dit deels mijn verantwoordelijkheid is, maar ik zou graag met Simyo in gesprek gaan over kwijtschelding van (een deel van) deze kosten. Het gaat immers om het falen van Simyo's waarschuwingssysteem.

Ik waardeer jullie hulp alvast!

Met vriendelijke groet,

Aernout

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@Aernout5,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je onverwacht kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat flink schrikken is. Simyo stuurt een sms bij 80% en 100% van je internetbundel. Deze meldingen worden real-time vanuit het netwerk verstuurd en zijn leidend. We begrijpen natuurlijk dat het erg vervelend is als je het gevoel hebt dat deze waarschuwing je niet (op tijd) heeft bereikt. Zoals ​@JanD ook aangeeft (bedankt!), raad ik je aan om inderdaad het dataplafond aan te schaffen. Zo voorkom je extra kosten in de toekomst. 

Kan je me een privébericht sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens. Dan zoek ik uit wat er precies is gebeurd en kijk ik graag met je mee naar de situatie.

Groetjes,
Khadija

2 reacties

JanD
  • June 29, 2026

Beste ​@Aernout5 advies: zet meteen dataplafond aan om extra kosten in de toekomst te voorkomen ,gaat dan meteen per 1 juli a.s. in.

Bij een Android telefoon kun je zelf ook een datawaarschuwing en plafond instellen.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • antwoord
  • June 29, 2026

Hoi ​@Aernout5,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je onverwacht kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat flink schrikken is. Simyo stuurt een sms bij 80% en 100% van je internetbundel. Deze meldingen worden real-time vanuit het netwerk verstuurd en zijn leidend. We begrijpen natuurlijk dat het erg vervelend is als je het gevoel hebt dat deze waarschuwing je niet (op tijd) heeft bereikt. Zoals ​@JanD ook aangeeft (bedankt!), raad ik je aan om inderdaad het dataplafond aan te schaffen. Zo voorkom je extra kosten in de toekomst. 

Kan je me een privébericht sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens. Dan zoek ik uit wat er precies is gebeurd en kijk ik graag met je mee naar de situatie.

Groetjes,
Khadija