Skip to main content
Beantwoord

Kind heeft per ongeluk veel MB's buiten de bundel gebruikt, kan hier iets aan gedaan worden?

• March 15, 2026
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Beste Simyo-moderators,

​We zijn al vele jaren trouwe (en tevreden) klanten bij Simyo met drie abonnementen, waarvan er één door ons 13 jarige kind wordt gebruikt. Vandaag kreeg ik helaas een flinke schrik.

Ons kind was dit weekend uit logeren en was daar per ongeluk niet verbonden met de Wifi. Ik kreeg aan het einde van de middag een melding dat er voor meer dan 100 euro aan data buiten de bundel was verbruikt! In 5 uur tijd zelfs voor meer dan 125 euro. Dit was uiteraard niet de bedoeling en is een eenmalige, onfortuinlijke fout geweest.

Het is in al die jaren de eerste keer dat ons zoiets overkomt, ik hoop dat jullie bereid zijn om naar deze situatie te kijken en coulance willen overwegen?

​Ik hoor heel graag of jullie ons kunnen helpen. Alvast hartelijk dank voor de moeite!

​Met vriendelijke groet,

​LeCoq

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@LeCoq,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat jullie zijn geschrokken en dat dit niet de bedoeling is geweest! 

Ik zie dat je van ​@JanD al een goede tip hebt gekregen wat betreft ons dataplafond. Zo voorkom je in de toekomst dat er kosten buiten de bundel kunnen ontstaan. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en de bijbehorende persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee! 

Groetjes,
Amy

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • March 16, 2026

Beste ​@LeCoq , zet meteen dataplafond aan voor €0,50 per maand, dat gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Bij een Android toestel kun je meteen al een waarschuwing en blokkade instellen.

Je kind kun je een krantenwijk en folders rondbrengen laten lopen om de kosten via zakgeld weer terug te betalen.

Wacht verder een reactie van Simyo af.

Succes.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 16, 2026

Simyo, wat doen jullie deze mensen aan?

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • March 16, 2026

Hoi ​@LeCoq,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat jullie zijn geschrokken en dat dit niet de bedoeling is geweest! 

Ik zie dat je van ​@JanD al een goede tip hebt gekregen wat betreft ons dataplafond. Zo voorkom je in de toekomst dat er kosten buiten de bundel kunnen ontstaan. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en de bijbehorende persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee! 

Groetjes,
Amy