Het enige wat kan is de telefoon zodanig instellen dat internet op tijd stopt.
Kan via gegevensgebruik of een externe app zoals Onavo count.
Wel adviseer ik om bij bijvoorbeeld een bundel van 1000MB te kiezen voor een limiet van bijvoorbeeld 900 zodat internet uit wordt gezet bij een veilige marge.
De waarschuwing sms komt recht van het netwerk dus ik betwijfel sowieso of dat naar een ander nummer kan.
Welkom op het Simyo Forum!
Je zorgen zijn begrijpelijk en helder! Helaas is het, zoals Friesian al aangeeft, niet mogelijk om vanuit Simyo een datalimiet in te stellen. Dat kun je wel doen via je toestel zelf en via apps van derde partijen. Hier lees je daar meer over.
Verder kunnen de waarschuwende sms'jes niet naar een ander nummer of e-mailadres verstuurd worden 😞 Sorry! Dat komt omdat ze rechtstreeks vanuit het netwerk komen. Ook dit heeft Friesian netjes uitgelegd.
Ik raad je dus aan om een limiet in te stellen via een andere weg.
Gaat dat lukken zo?
@ Friesian, dankjewel voor je complete antwoord!
Groetjes,
Jihane
Wel nog een paar opmerkingen voor Simyo! Ik begrijp dat het uit commercieel oogpunt voor Simyo niet wenselijk is om een datalimiet in te kunnen stellen. Overschrijding van de limiet levert immers veel geld op. Echter een echt klantvriendelijke provider kijkt altijd! naar het belang van zijn klanten. Door het instellen van een datalimiet wel te faciliteren zou er een zeer krachtig en onderscheidend verkoopargument bijkomen waaruit weer commercieel voordeel t.o.v. de concurrentie zou ontstaan.
Overigens is het voor mij volstrekt onbegrijpelijk waarom de tariefstelling voor data buiten de bundel 50 x duurder is dan data binnen de bundel. Ook op dit punt is er kijkend naar het klantbelang nog een wereld te winnen.
Bedankt voor je reactie. Ik snap heel goed dat je graag ziet dat wij dit als provider direct aanpassen. Natuurlijk luisteren wij graag naar de feedback van onze klanten, daarom is het ook zo belangrijk dat jullie dit aan ons blijven doorgeven. Zo kunnen we alleen nog maar beter worden, niet? Ik ga je voorstel op onze 'Wall of Change' hangen, hier hangen wij alle ideeën vanuit onze klanten en collega's op. De afdeling die hier iets over te zeggen heeft zal dan uitzoeken wat er mogelijk is. Uiteraard brengen wij onze klanten op de hoogte van eventuele wijzigingen.
Mocht je nog aanvullingen hebben, laat dit dan vooral weten! :)
Groetjes,
Els
Waarschijnlijk hangt jullie ‘wall of change’ inmiddels wel helemaal vol? Nog steeds is het niet mogelijk om vanuit Simyo een datalimiet in te stellen. Het lijkt mij dat iedere klant dit graag wil. Erg jammer dat jullie je klanten niet serieus nemen en dat commercieel belang duidelijk voorgaat op klantenbelang.
Met vriendelijke groet,
Patrick
Ik snap dat je het graag anders ziet! Het is inderdaad vooralsnog niet mogelijk om een datalimiet in te stellen. Zodra deze functionaliteit wel komt, zullen we je op de hoogte houden. Beloofd!
Groetjes,
Jihane
Sinds 14 mei 2024 biedt Simyo een dataplafond aan. Het dataplafond bij Simyo is een handige functie waarmee je zorgeloos kunt internetten, zonder je zorgen te hoeven maken over extra kosten buiten je bundel. Het dataplafond zorgt ervoor dat je internetverbinding automatisch stopt zodra je je internetbundel hebt verbruikt. Hierdoor voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Het dataplafond is beschikbaar voor internetgebruik in Nederland en zone 1 (EU).
Voor het dataplafond betaal je slechts €0,50 per maand, dat automatisch aan je maandelijkse factuur wordt toegevoegd. Zonder dataplafond betaal je €0,15 per MB buiten je bundel. Lees hier onze aankondiging van het dataplafond 7link]. Vragen en opmerkingen zien wij graag terug in het aankondigingstopic!
Hierbij sluit ik deze topic.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.