Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Ken je iemand die al een Simyo klant is? Bestel en gebruik het nummer van je Simyo maatje. Jullie verdienen dan allebei € 5 bij Prepaid en € 10 bij Sim Only!
Ineens door databundel heen, simkaart zit niet in toestel?
Beste Simyo,
Sinds februari ben ik klant bij jullie. We hebben we abonnement met Simyo 200 en een databundel van 10GB die verdubbeld naar 20GB. Vanaf het begin hebben we problemen met de databundel als we die willen gebruiken in het buitenland icm de ipad. Hierover al heeeeeel vaak en veel geappt met de klantenservice. 1x is het gelukt dmv een reset om in Zweden het internet te gebruiken (maart dit jaar). Omdat het vorige week weer niet lukte in Duitsland weer geappt. Weer reset. Geen resultaat. Bij terugkomst in NL het advies gekregen de sim in een ander apparaat te steken en te testen of het werkte. In oude iphone gestoken en het werkte. Jullie kunnen blijkbaar niet garanderen dat het werkt in een ander toestel dan een telefoon. Raar dat jullie het dan wel promoten op de site “Zo heb je stabiel internet op laptop, smartphone of tablet”. Zaterdam om 11:32 laten weten aan de klantenservice dat het werkte in de iphone. Verveolgens heb ik het toestel uitgezet en de simkaart UIT de telefoon gehaald. Vervolgens om 12:01u een bericht gekregen dat ik 80% van de 20GB bundel had verbruikt. Heeeeeeel raar…. In de simyo app gekeken en het dataverbruik bleef toenemen; eerst 59mb pakketjes en daarna grotere. Telefoon stond dus nog steeds uit, en de simkaart lag ernaast. Hoe kan dit?? Heb dit ook meteen in whats app aan jullie doorgegeven, maar het blijft heel stil.
Inmiddels is de sim geblokkeerd omdat het bedrag is opgelopen tot €537,08. Onmogelijk! Zijn jullie gehackt, ben ik gehackt?
Bladzijde 1 / 1
Zaterdam om 11:32 laten weten aan de klantenservice dat het werkte in de iphone. Verveolgens heb ik het toestel uitgezet en de simkaart UIT de telefoon gehaald.
Vervolgens om 12:01u een bericht gekregen dat ik 80% van de 20GB bundel had verbruikt. Heeeeeeel raar…. In de simyo app gekeken en het dataverbruik bleef toenemen; eerst 59mb pakketjes en daarna grotere. Telefoon stond dus nog steeds uit, en de simkaart lag ernaast. Hoe kan dit?
Het verbruik van een aansluiting komt met vertraging binnen bij de systemen van Simyo. De 80% en 100% sms-berichten worden vanuit het netwerk van KPN verstuurd. Dat gebeurd real-time en die zijn leidend. Op dat moment zal Mijn Simyo dus nog aangeven dat er nog meer MBs te gebruiken zijn, want het meest recente verbruik is dan nog niet verwerkt daarin. Mijn Simyo kan rustig een uur tot paar uur achterlopen.
Wel vraag ik mij iets af. U geeft aan om 11:32 het toestel uitgezet te hebben en de simkaart uit het toestel te hebben gehaald. Om 12:01u ontving u (per SMS) een bericht dat 80% van de bundel verbruikt was.
Volgens mij mist er dan ergens een stap, want om 12:01 zit die simkaart dan ergens in, want anders zou dat SMS-bericht niet kunnen aankomen?
Hoe dan ook is het voor een moderator om hiernaar te gaan kijken. Hij/Zij zal vandaag langskomen en waarschijnlijk vragen of jij hem/haar een privébericht kan sturen.
Eventueel kun je overigens nog overwegen om de dataplafond-bundel te nemen.
Beste Groentjuh,
Dank voor je reactie. De berichten over de 80% en ‘bundel’ op zijn binnen gekomen hebben als afzender het t-mobile sms nummer dat ik nog in de telefoon had staan (1200). Het bericht dat de sim is geblokkeerd kwam binnen met een andere afzender; simyo. Dat is toch heel vreemd of niet? Geen idee hoe die berichten dan wel hebben kunnen binnenkomen? Misschien dat de oude e-sim van t-mobile nog werkte ook al is die niet meer actief? Zie bijgevoegde screendumps die ik net heb gemaakt.
Het nummer 1200 is bij vele provider de klantenservice via hun eigen aansluitingen.
Bij Ziggo kun je via een vaste lijn 1200 bellen en dan krijg je Ziggo's klantenservice. Bij Simyo kun je via een aansluiting 1200 bellen en dan krijg je Simyo's klantenservice. Bij KPN kun je ook 1200 bellen en dan krijg je KPN's klantenservice. En bij T-mobile/Odido kun je ook 1200 bellen en dan krijg je T-Mobile's/Odido klantenservice.
Systemen kunnen behalve vanaf een nummer ook met een "Naam” een SMS sturen. Het verbaast mij niet dat de ene sms vanuit 1200 komt, en de andere vanuit "Simyo”.
Het gene dat lastig is, is dat je zegt SMSjes te ontvangen op een simkaart, die niet in een toestel zit? Dat gaat niet.
Hoe dan ook, het is afwachten op een moderator.
Hoi @Rongyos,
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt en je geschrokken bent van de hoge kosten!
Ik zie dat je van @Groentjuh (bedankt!) al de juiste informatie wat betreft het verbruik hebt gehad.
Wij geven inderdaad geen garantie over de werking van een simkaart in een ander apparaat dan een telefoon. Zou je wellicht de link kunnen delen van onze website waarin je de tekst '’Zo heb je stabiel internet op laptop, smartphone of tablet'’ ziet staan? Dan kan ik dit even laten uitzoeken door de juiste afdeling. Ik kan me voorstellen dat dit voor verwarring zorgt.
Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen in de gemaakte kosten.
Groetjes, Amy
Wij geven inderdaad geen garantie over de werking van een simkaart in een ander apparaat dan een telefoon. Zou je wellicht de link kunnen delen van onze website waarin je de tekst '’Zo heb je stabiel internet op laptop, smartphone of tablet'’ ziet staan? Dan kan ik dit even laten uitzoeken door de juiste afdeling. Ik kan me voorstellen dat dit voor verwarring zorgt.
Inderdaad is dit een foute voorstelling van zaken, daar voor alles wat geen telefoon is alléén simkaarten met 097-nummers gebruikt mogen worden @Amy , @Groentjuh en @Rongyos en die levert Simyo niet.
Hoi @J.D.L.,
Bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad! Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen en de tekst op de website zal worden aangepast. Dit is inderdaad misleidend en verkeerde informatie.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.