In de mail staat inderdaad het volgende:
Wanneer krijg je een nieuw toestel?
We controleren of jouw toestel last heeft van deze storing en sturen je een nieuw toestel op binnen 5 à 7 werkdagen. Het wordt een nieuwer model uiteraard dan de iPhone 11. Stuur je toestel zo snel mogelijk op zodat je ook zo snel mogelijk een nieuw toestel kan ontvangen van ons. Je ontvangt vanuit de betreffende afdeling een bericht wanneer je toestel wordt verzonden.
Dus dat betekent gewoon een nieuw toestel, kan er niks anders van maken. Staat er minimaal 3x in. Daarnaast ook een nieuwer model, dus een 12 of hoger. Maar ook gewoon een nieuwe.
Hoi @Ruffrijder
Wettelijk gezien, dient er in de email duidelijk vermeld te staan dat je óók een refurbisched toestel kunt ontvangen na de omruiling.
Staat dat er niet duidelijk en helder in, en wordt er alleen gesproken over een nieuw toestel, dan dien je ook daadwerkelijk een nieuw toestel te ontvangen.
Dat je daar pas achter kwam nadat je had gebeld, is niet rechtsgeldig.
Aangezien je van te voren hierop geattendeerd dient te worden, en dus niet pas achteraf via een leidinggevende.
Ook dien je een perfect toestel te ontvangen, zonder een kras op het scherm.
Verstandig dat je nu je rechtsbijstand hierop hebt gezet, aangezien de kans van slagen redelijk groot is.
Om nu gelijk te gaan dreigen met het opzeggen van je abonnementen, is het eigenlijk nog te vroeg, ik zou nu eerst afwachten wat je te horen krijgt van de jurist die jouw dossier gaat behandelen.