Hoi @Iwek,
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat je dochter hoge kosten heeft gemaakt buiten de bundel! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan bent geschrokken.
Zodra je internetbundel op is, sturen wij waarschuwingen per sms bij 80% en bij 100% verbruik van je bundel. Deze sms’jes worden real time vanuit het netwerk verstuurd en deze kunnen alleen verstuurd worden naar het nummer waar het om gaat. Dit is de reden dat je hier zelf geen bericht over ontvangt. Zodra er binnen korte tijd veel kosten zijn gemaakt buiten de bundel, blokkeren wij de simkaart uit voorzorg (hoogverbruik). Wij sturen je hier dan een e-mail over zodat je hier op de hoogte van bent.
Ik wil je adviseren om je dochter mee te geven om in de toekomst goed op de waarschuwingsberichten te letten die wij versturen per sms. Zodra de internetbundel op is, kun je het best MB's bijkopen via Mijn Simyo of het internet uitschakelen om kosten buiten je bundel te voorkomen.
Omdat ik kan begrijpen dat deze kosten niet bewust zijn gemaakt wil ik ook graag overleggen met de financiële afdeling of wij hier iets in voor je kunnen betekenen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan zoek ik de aansluiting op in ons systeem.
Heel erg bedankt voor jullie duidelijke uitleg en hulp @Groentjuh en @RicoK, dit wordt enorm gewaardeerd 😊!
Groetjes,
Roeqajja