Skip to main content
Beantwoord

Hoog verbruik mobiele data

• July 3, 2026
  • 4 reacties
  • 22 Bekeken

Net enkele weken klant bij simyo en met 1 dag al 20gb aan mobiele data verbruikt.

Na eerdere berichten te hebben gelezen met dezelfde probleem, de 59mb verbruik per minuut, blijf ik het vreemd vinden dat na jaren lang klant te zijn geweest bij een andere provider, nooit geen probleem te hebben gehad met de mysterieuze 59mb per minuut verbruik, ik nu een paar weken klant ben bij Simyo en zelf ook dit probleem ervaar. En hiervoor niet. 

De genoemde adviezen heb ik nagelopen en desondanks, ook al staat de mobiele data uit, werd er alsnog 59mb per minuut verrekend.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@KM91,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. 

Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Als er geen actie wordt ondernomen na het ontvangen van deze waarschuwingen wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht mits je geen dataplafond hebt. Wellicht kan je overwegen om deze aan te schaffen zoals ​@JanD ook al aangeeft. Hiermee voorkom je dat het internet blijft doorlopen wanneer je internetbundel op is en voorkom je extra kosten. Helaas kunnen en mogen wij niet inzien waar het internet aan is verbruikt wegens de privacy wetgeving. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee naar de kosten. 

Bedankt voor jullie reacties ​@JanD en ​@Friesian

Groetjes,
Amy

4 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • July 3, 2026

Beste ​@KM91 

Controleer toch even of je verhaal klopt want een datasessie wordt verwerkt in blokjes van 59 MB. 

• auteur
  • Beginner
  • July 3, 2026

Tenzij de instellingen van mijn telefoon veranderd zijn na het overstappen klopt het

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • July 3, 2026

Beste ​@KM91 zet meteen dataplafond aan om extra kosten in de toekomst te voorkomen, gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Op app-niveau kun je controleren welk app  en/of update daar verantwoordelijk voor is en daar maatregelen op nemen.

Bij een Android telefoon kun je zelf ook een data-waarschuwing en -plafond instellen.

Verder sluit ik me aan bij de reactie van ​@Friesian 

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • July 3, 2026

Hoi ​@KM91,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. 

Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Als er geen actie wordt ondernomen na het ontvangen van deze waarschuwingen wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht mits je geen dataplafond hebt. Wellicht kan je overwegen om deze aan te schaffen zoals ​@JanD ook al aangeeft. Hiermee voorkom je dat het internet blijft doorlopen wanneer je internetbundel op is en voorkom je extra kosten. Helaas kunnen en mogen wij niet inzien waar het internet aan is verbruikt wegens de privacy wetgeving. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee naar de kosten. 

Bedankt voor jullie reacties ​@JanD en ​@Friesian

Groetjes,
Amy