Skip to main content
Beantwoord

Hoog dataverbruik buiten bundel zonder internetbundel

• July 9, 2026
  • 2 reacties
  • 10 Bekeken

Beste Simyo,

Gisteravond dacht ik mijn bundel te hebben aangepast naar 10 GB omdat ik volgende gaat reizen. Dit is helaas niet goed gegaan, waardoor ik onbewust data heb verbruikt zonder bundel. Mijn sim is nu geblokkeerd en de kosten staan momenteel op 142 euro.

Ik ben al heel lang een trouwe klant, betaal altijd netjes en heb zelfs meerdere mensen naar Simyo gebracht. Dit is de allereerste keer dat mij dit overkomt.

Omdat dit 100% om een misverstand gaat en het bedrag erg hoog is, wil ik vriendelijk vragen of jullie hier eenmalig de kosten kwijt te schelden of om te zetten naar het normale bundeltarief?

Ik ben zelf een ITer en ik heb altijd internet op mijn werk sim, dus deze is echt onbewust zo gegaan om dat ik dacht dat de bundel van 10gig actief was.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Sabri

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@S.Bouslimi,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je extra kosten hebt gemaakt! 

Ik zie dat je van ​@JanD al handige tips hebt gekregen. Ik heb zojuist even meegekeken op je aansluiting maar ik zie niet dat je een internetbundel hebt aangeschaft. Ik zie ook dat je hier geen bevestiging van hebt gehad dus ik denk dat er iets niet helemaal goed is gegaan tijdens het aanvragen van de internetbundel. Had je zelf wel een bevestiging in beeld gezien in je Mijn Simyo account? Nadat je een internetbundel hebt aangeschaft of hebt gewijzigd moet je hier altijd een e-mail over ontvangen ter bevestiging. Echter is het ook zo dat als je geen internetbundel hebt en je vraagt een internetbundel aan dat deze direct in zou moeten gaan. Daarna gaat een nieuwe bundel pas in op de 1e van de volgende maand zoals ​@JanD ook benoemd heeft. 

Ik zie dat wij ook gisteren een waarschuwing sms hebben verstuurd waarin we aangeven dat je internet verbruik zonder internetbundel. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee naar de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy

2 reacties

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • July 10, 2026

Beste ​@S.Bouslimi zoals je misschien niet meer weet gaat het aanpassen van databundels naar boven of naar beneden altijd per de 1e van de komende maand in.

Zet meteen dataplafond aan, gaat ook per de 1e in om hoge kosten in de toekomst te voorkomen.

Alleen losse bundels en buitenlandbundels gaan op de dag zelf in.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • July 10, 2026

Hoi ​@S.Bouslimi,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je extra kosten hebt gemaakt! 

Ik zie dat je van ​@JanD al handige tips hebt gekregen. Ik heb zojuist even meegekeken op je aansluiting maar ik zie niet dat je een internetbundel hebt aangeschaft. Ik zie ook dat je hier geen bevestiging van hebt gehad dus ik denk dat er iets niet helemaal goed is gegaan tijdens het aanvragen van de internetbundel. Had je zelf wel een bevestiging in beeld gezien in je Mijn Simyo account? Nadat je een internetbundel hebt aangeschaft of hebt gewijzigd moet je hier altijd een e-mail over ontvangen ter bevestiging. Echter is het ook zo dat als je geen internetbundel hebt en je vraagt een internetbundel aan dat deze direct in zou moeten gaan. Daarna gaat een nieuwe bundel pas in op de 1e van de volgende maand zoals ​@JanD ook benoemd heeft. 

Ik zie dat wij ook gisteren een waarschuwing sms hebben verstuurd waarin we aangeven dat je internet verbruik zonder internetbundel. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee naar de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy