Skip to main content
antwoord

Hoe kan ik voorkomen dat ik over mijn datalimiet ga?

• July 27, 2025
  • 4 reacties
  • 35 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi Simyo,

Ik let altijd heel erg op m'n gebruik en ga niet over m'n bundel heen met m'n data. Nu was ik kaarten aan het downloaden voor op vakantie en schakelde de slechte wifi over op mn 5g. Ik kreeg pas een sms dat ik over m'n limiet was toen ik al ver over de m'n heen was en extra kosten heb gemaakt :-( Is er iets wat ik kan doen om het te herstellen? Ik hoor het heel graag.

Groeten Fleur van Munster

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Update: de weergave van buiten bundel verbruik had te maken met de storing van afgelopen week. ​@fleurvm heeft dus geen extra kosten 😊.

@JanD

Groetjes,
Amy

4 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 27, 2025

Beste ​@fleurvm het beste wat je kan doen om het voor een volgende keer te voorkomen is dataplagfond activeren voor slechts €0,50 per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Je moet bij 80% en 100% verbruik een SMS hebben gehad en bij de 80% waarschuwing daar al meteen op moeten anticiperen.

Schakel binnen je telefoon uit dat wifi overgaat naar mobiele data bij geen of slechte wifiverbinding, dat kan tot onnodig verbruik leiden en dus geld kosten.

Bij een Android telefoon kun je zelf ook een datawaarschuwing en -blokkade instellen.

Herstellen van de huidige gemaakte kosten kan niet meer, die zul je voor lief moeten nemen en als een leer voor de volgende keer moeten beschouwen.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • July 28, 2025

Hoi ​@fleurvm,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de extra kosten!

Ik zie dat je van ​@JanD al handige tips hebt gekregen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • July 28, 2025

Super bedankt JanD voor je tips, heel helpvol!

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • July 30, 2025

Update: de weergave van buiten bundel verbruik had te maken met de storing van afgelopen week. ​@fleurvm heeft dus geen extra kosten 😊.

@JanD

Groetjes,
Amy