Skip to main content

.

Hoe is het mogelijk dat ik internetverbruik heb terwijl dat vanaf het begin (paar jaar al) uitgeschakeld is op "mijn simyo"?
Ik vind het raar dat er internet te goed word afgeschreven terwijl ik thuis ben en mijn tel altijd op WiFi thuis staat, ik krijg ook vandaag weer een melding dat mijn data op is terwijl ik mijn tel overdag niet gebruik,ik wil wel eens weten dat ik op een bepaalde tijd savonds geen verbruik heb en een paar minuten later wel . En mijn tel staat Damon WiFi, dus het is wel vreemd allemaal
Je bent niet de enige! Download een app die alle verbruik bijhoudt en je zult schrikken!
Ja mensen !!!! Die tekefoons vsn teugensweurdig zijn niet meer te vertrouwen!!!!!!!!
En die kleine k@t toetsjes vsn mijn iPhone ook niet
En die kleine k@t toetsjes vsn mijn iPhone ook niet





Onzin reacties ook niet!
Je bent niet de enige! Download een app die alle verbruik bijhoudt en je zult schrikken!



Vrijwel alle apps schatten het dataverbruik aan de lage kant omdat niet alle verbruikte bytes door het OS aan de app worden doorgegeven. Deze apps meten het verbruik namelijk niet zelf maar zijn afhankelijk van wat het OS aan ze doorgeeft. Een van de weinige datamonitors die het werkelijke verbruik (zoals dat ook door het netwerk wordt geregistreerd) goed weergeven is Onavo Count. Verkrijgbaar voor diverse OS platforms. Met die app schrik je niet meer.
Ik kan helemaal geen internetverbruik hebben gehad, staat in mijn telefoon en op "mijn simyo"  uitgeschakeld. Toch heb ik dataverbruik op mijn rekening.... Simyo kan toveren!
Je bent niet de enige! Download een app die alle verbruik bijhoudt en je zult schrikken!



Vrijwel alle apps schatten het dataverbruik aan de lage kant omdat niet alle verbruikte bytes door het OS aan de app worden doorgegeven. Deze apps meten het verbruik namelijk niet zelf maar zijn afhankelijk van wat het OS aan ze doorgeeft. Een van de weinige datamonitors die het werkelijke verbruik (zoals dat ook door het netwerk wordt geregistreerd) goed weergeven is Onavo Count. Verkrijgbaar voor diverse OS platforms. Met die app schrik je niet meer.





Apps schatten aan de lage kant, Simyo schat aan de hoge kant 😉 April 2012 tot April 2014 klant geweest bij T-mobile met 2 gb internet.  Nooit buiten mijn bundel gekomen, ondanks ik actief gebruik maak van mijn telefoon. April 2014 overstap gemaakt naar Simyo, met 2.5 GB internet en ben nooit binnen mijn bundel gebleven, sterker nog na 15-20 dagen alle mb's op.



telefoon zijn idd niet te vertouwen, providers helemaal niet. Heb tal van bewijs dat het verbruik niet kan kloppen. ligt inmiddels al bij de geschillencommissie.
Ik heb mijn kinderen al over laten stappen naar Hi, daar kan men niet over de data... als de data verbruikt is dan wordt ie alleen slomer, maar geen data buiten de bundel. Als Simyo zo doorgaat dan gaan mijn man en ik ook naar een andere provider.
Ik kan helemaal geen internetverbruik hebben gehad, staat in mijn telefoon en op "mijn simyo"  uitgeschakeld. Toch heb ik dataverbruik op mijn rekening.... Simyo kan toveren!



Het komt een enkele keer voor dat het uitzetten van internet op je mobiel in Mijn Simyo door het systeem niet goed wordt verwerkt. Het tijdstip van uitzetten wordt door het systeem vastgelegd, dus iemand van Simyo kan dat checken. Als er na die tijd toch internetverbruik is geweest dan komt Simyo met een passende oplossing.
Ik heb mijn kinderen al over laten stappen naar Hi, daar kan men niet over de data... als de data verbruikt is dan wordt ie alleen slomer, maar geen data buiten de bundel. Als Simyo zo doorgaat dan gaan mijn man en ik ook naar een andere provider.



Het is mooi dat je uit verschillende providers en produkten kan kiezen, niet? Voor veel mensen (waaronder ikzelf) is het afknijpen van de internetsnelheid nadat je bundel op is geen aanvaardbaar alternatief, ik heb liever tijdelijk een wat duurdere internetaansluiting op volle snelheid dan een miezerig datastroompje waar je in feite niet mee uit de voeten kunt. Maar dan moet je wel op tijd gewaarschuwd worden wanneer je bundel op is, en dat gebeurt bij Simyo middels het versturen van sms'jes in real time.



Het is al veel vaker gezegd op dit forum, maar als je een provider wilt die het internet meteen afsluit zodra je bundel op is (met name handig als het om kinderen gaat), moet je niet bij Simyo zijn.
Het komt een enkele keer voor dat het uitzetten van internet op je mobiel in Mijn Simyo niet goed wordt geregistreerd. Het tijdstip van uitzetten wordt door het systeem vastgelegd, dus iemand van Simyo kan dat checken. Als er na die tijd toch internetverbruik is geweest dan komt Simyo met een passende oplossing.





Het uitzetten van internet op "mijn simyo" is meteen gedaan na aanschaf simkaart, heb het daarna nooit aangezet. Waarom zou ik als ik geen databundel op mijn simkaart heb?
Het komt een enkele keer voor dat het uitzetten van internet op je mobiel in Mijn Simyo niet goed wordt geregistreerd. Het tijdstip van uitzetten wordt door het systeem vastgelegd, dus iemand van Simyo kan dat checken. Als er na die tijd toch internetverbruik is geweest dan komt Simyo met een passende oplossing.





Het uitzetten van internet op "mijn simyo" is meteen gedaan na aanschaf simkaart, heb het daarna nooit aangezet. Waarom zou ik als ik geen databundel op mijn simkaart heb?




Als het uitzetten van internet niet goed is doorgekomen in het systeem dan heb je internet toegang of je nu een databundel hebt of niet. Want ook zonder databundel kan je het internet op, het is alleen wel duurder.
Als het uitzetten van internet niet goed is doorgekomen in het systeem dan heb je internet toegang of je nu een databundel hebt of niet. Want ook zonder databundel kan je het internet op, het is alleen wel duurder dan zonder bundel.





Raar dat er dan alleen in november data verbruik is geweest, andere maanden niet.
Hoe is het mogelijk dat ik internetverbruik heb terwijl dat vanaf het begin (paar jaar al) uitgeschakeld is op "mijn simyo"?



Hoi ons-cor,

Jammer om te horen dat je de aansluitingen van je kinderen hebt beëindigd. Je had je vraag ook in een eerder topic geplaatst. Je kan het antwoord hier vinden.





Ik vind het raar dat er internet te goed word afgeschreven terwijl ik thuis ben en mijn tel altijd op WiFi thuis staat, ik krijg ook vandaag weer een melding dat mijn data op is terwijl ik mijn tel overdag niet gebruik,ik wil wel eens weten dat ik op een bepaalde tijd savonds geen verbruik heb en een paar minuten later wel . En mijn tel staat Damon WiFi, dus het is wel vreemd allemaal





Hoi willy@1956 ,



Welkom op het forum.



Ik zie dat jouw situatie anders is dan die van ons-cor, maar dat maakt het niet minder op :)



Je hebt bij je abonnement een internetbundel van 200 MB. In de maand november heb je iets meer internet hebt verbruikt. Omgerekend gaat het om zo’n 17 MB.



Aan je verbruik is niets vreemd te zien. Gedurende de dag heb je telkens (kort) verbinding met het internet. Ik zie geen grote verbruikseenheden voorbij komen. Er zijn toestellen die automatisch overschakelen naar het 3G netwerk als de Wi-Fi-verbinding niet sterk genoeg is of wegvalt. In dit geval kan dataverbruik in rekening worden gebracht.



Ook valt Wi-Fi weg als het beeldscherm uit staat, terwijl er op de achtergrond nog wel verbruik kan plaatsvinden. De berekende kosten zijn terecht. Je simkaart registreert enkel wat je aan data verbruikt via het 3G netwerk.



Zodra je 50% door je bundel zit ontvang je een notificatiebericht per sms. Ook als je bundel 100% verbruikt is ontvang je van Simyo een sms-bericht. Ik zie dat voor de maand december je bundel ook op is. Het 50% bericht is op 11 december verstuurd om 18:59. Op 29 december is de 100% bericht verstuurd, om 17:04.



Enkele slimmigheden om uw internetgedrag beter in te schatten en in toom te houden zijn:

- Zet synchronisatie en updates van je toestel en applicaties op; alleen via Wifi

- Stel Facebook app in op niet-streamen.

- Schakel automatisch downloaden afbeeldingen en filmpjes bij WhatsApp uit.



Daarnaast gebruiken veel klanten apps als Onavo Count of My Data Manager om het dataverbruik bij te houden. Zie ons blog ‘Nooit meer over je mobiele datalimiet heen’ voor tips om uw dataverbruik binnen de perken te houden.





Apps schatten aan de lage kant, Simyo schat aan de hoge kant 😉 April 2012 tot April 2014 klant geweest bij T-mobile met 2 gb internet.  Nooit buiten mijn bundel gekomen, ondanks ik actief gebruik maak van mijn telefoon. April 2014 overstap gemaakt naar Simyo, met 2.5 GB internet en ben nooit binnen mijn bundel gebleven, sterker nog na 15-20 dagen alle mb's op.



telefoon zijn idd niet te vertouwen, providers helemaal niet. Heb tal van bewijs dat het verbruik niet kan kloppen. ligt inmiddels al bij de geschillencommissie.




Hoi Tan,



Vervelend om te horen dat je een negatief beeld hebt over Simyo en dat de kwestie intussen bij de Geschillencommissie ligt.



Je bent het abonnement begonnen met een 1500 MB internetbundel en vanaf augustus verhogen naar 2500 MB.

Als ik naar je verbruik van de afgelopen periode kijk zie ik dat je op oktober na altijd binnen je 2500 MB bundel bent gebleven. In oktober had je € 0,82 aan extra kosten gehad. De overige maanden is er geen verbruik buiten de bundel geweest. Je hebt zelfs tussen de 43 en 150 MB’s overgehouden 🙂



Wel zie ik dat je voor deze maand door je bundel zit, tot nu toe heb je zo’n 4MB extra verbruikt.



Je houd je verbruik heel goed bij of je hebt telkens nét niet genoeg aan de 2500 MB bundel. Ik begrijp dat het vervelend is geconfronteerd te worden met (onbewust) hoge internetverbruik. Volgens onze gegevens is het internetverbruik correct in rekening gebracht. De systemen van KPN die wij daarvoor gebruiken worden regelmatig gecontroleerd en geijkt. Voor ons geen reden om dit verder in twijfel te brengen.



Sinds kort kan je ook kiezen voor een grotere internetbundel van 4000 MB. Je kan overwegen om de nieuwe bundel aan te vragen.
Hoe is het mogelijk dat ik internetverbruik heb terwijl dat vanaf het begin (paar jaar al) uitgeschakeld is op "mijn simyo"?



Hoi ons-cor,

Jammer om te horen dat je de aansluitingen van je kinderen hebt beëindigd. Je had je vraag ook in een eerder topic geplaatst. Je kan het antwoord hier vinden.





Ik vind het raar dat er internet te goed word afgeschreven terwijl ik thuis ben en mijn tel altijd op WiFi thuis staat, ik krijg ook vandaag weer een melding dat mijn data op is terwijl ik mijn tel overdag niet gebruik,ik wil wel eens weten dat ik op een bepaalde tijd savonds geen verbruik heb en een paar minuten later wel . En mijn tel staat Damon WiFi, dus het is wel vreemd allemaal





Hoi willy@1956 ,



Welkom op het forum.



Ik zie dat jouw situatie anders is dan die van ons-cor, maar dat maakt het niet minder op :)



Je hebt bij je abonnement een internetbundel van 200 MB. In de maand november heb je iets meer internet hebt verbruikt. Omgerekend gaat het om zo’n 17 MB.



Aan je verbruik is niets vreemd te zien. Gedurende de dag heb je telkens (kort) verbinding met het internet. Ik zie geen grote verbruikseenheden voorbij komen. Er zijn toestellen die automatisch overschakelen naar het 3G netwerk als de Wi-Fi-verbinding niet sterk genoeg is of wegvalt. In dit geval kan dataverbruik in rekening worden gebracht.



Ook valt Wi-Fi weg als het beeldscherm uit staat, terwijl er op de achtergrond nog wel verbruik kan plaatsvinden. De berekende kosten zijn terecht. Je simkaart registreert enkel wat je aan data verbruikt via het 3G netwerk.



Zodra je 50% door je bundel zit ontvang je een notificatiebericht per sms. Ook als je bundel 100% verbruikt is ontvang je van Simyo een sms-bericht. Ik zie dat voor de maand december je bundel ook op is. Het 50% bericht is op 11 december verstuurd om 18:59. Op 29 december is de 100% bericht verstuurd, om 17:04.



Enkele slimmigheden om uw internetgedrag beter in te schatten en in toom te houden zijn:

- Zet synchronisatie en updates van je toestel en applicaties op; alleen via Wifi

- Stel Facebook app in op niet-streamen.

- Schakel automatisch downloaden afbeeldingen en filmpjes bij WhatsApp uit.



Daarnaast gebruiken veel klanten apps als Onavo Count of My Data Manager om het dataverbruik bij te houden. Zie ons blog ‘Nooit meer over je mobiele datalimiet heen’ voor tips om uw dataverbruik binnen de perken te houden.





Apps schatten aan de lage kant, Simyo schat aan de hoge kant 😉 April 2012 tot April 2014 klant geweest bij T-mobile met 2 gb internet. Nooit buiten mijn bundel gekomen, ondanks ik actief gebruik maak van mijn telefoon. April 2014 overstap gemaakt naar Simyo, met 2.5 GB internet en ben nooit binnen mijn bundel gebleven, sterker nog na 15-20 dagen alle mb's op.



telefoon zijn idd niet te vertouwen, providers helemaal niet. Heb tal van bewijs dat het verbruik niet kan kloppen. ligt inmiddels al bij de geschillencommissie.




Hoi Tan,



Vervelend om te horen dat je een negatief beeld hebt over Simyo en dat de kwestie intussen bij de Geschillencommissie ligt.



Je bent het abonnement begonnen met een 1500 MB internetbundel en vanaf augustus verhogen naar 2500 MB.

Als ik naar je verbruik van de afgelopen periode kijk zie ik dat je op oktober na altijd binnen je 2500 MB bundel bent gebleven. In oktober had je € 0,82 aan extra kosten gehad. De overige maanden is er geen verbruik buiten de bundel geweest. Je hebt zelfs tussen de 43 en 150 MB’s overgehouden :)



Wel zie ik dat je voor deze maand door je bundel zit, tot nu toe heb je zo’n 4MB extra verbruikt.



Je houd je verbruik heel goed bij of je hebt telkens nét niet genoeg aan de 2500 MB bundel. Ik begrijp dat het vervelend is geconfronteerd te worden met (onbewust) hoge internetverbruik. Volgens onze gegevens is het internetverbruik correct in rekening gebracht. De systemen van KPN die wij daarvoor gebruiken worden regelmatig gecontroleerd en geijkt. Voor ons geen reden om dit verder in twijfel te brengen.



Sinds kort kan je ook kiezen voor een grotere internetbundel van 4000 MB. Je kan overwegen om de nieuwe bundel aan te vragen.





Ali,



bedankt voor je reactie.

Dat klopt, ik hou de laatste maanden dagelijks mijn verbruik bij omdat ik vanaf het begin al het gevoel had dat er iets niet klopte. Wat ik nu regelmatig doe is mijn werktelefoon gebruiken als hotspot, ik draag beide telefoons met me mee waardoor ik volledig gebruik maak van de internetbundel van mijn werktelefoon. Zo blijf ik elke maand binnen mijn bundel, maar is heel vervelend om telkens in mijn prive tijd met 2 telefoons te moeten lopen. Overigens ik ben zelf inkoper en verwerk de facturen voor telefonie van mijn werkgever.

Guess what, 2 telefoons volledig op internet, outlook email op mijn telefoon, alle updates staan gewoon aan. verbruik afgelopen maanden werktelefoon: 1.8 gb. 1.4 gb. 1.9 gb.



Dat is toch vreemd? op me werktelefoon komen dagelijks over de 50 mails binnen, het wordt om de 2 min geupdated om mijn mailverkeer actueel te houden. Alsnog kom ik niet over de 2gb.



mijn prive telefoon (met simyo) wordt vaak met wifi gebruikt (thuis, bij vrienden etc) kleine beetje wat ik buiten een wifi gebied ben gebruik ik het voor facebook livescore achtige apps. Alle settings staan goed, email staat uit en refreshed wanneer ik dat wil (handmatig).



Bij mijn overzicht van verbruik zie ik ook activiteit in de nachturen (door de weeks) terwijl thuis altijd wifi aan staat. paar kb snap ik maar tientallen mb's is erg vreemd...



of casper het spookje moet stiekem snachts mijn wifi uitzetten en 18+ filmpjes gaan kijken...zal het m vragen...of in ieder geval vragen om mijn werktelefoon voor dat soort activiteiten te gebruiken want daar raken mijn mb's nooit op 😉
Onzin reacties ook niet!



Nee dat begrijp ik hoor ons-cor.

Je hoeft er ook niets mee te doen, kunt het gewoon naast je neer leggen.

Mijn opmerking zaagt geen hout.



Ik wens je ondanks alles toch een veilig uiteinde en een voorspoedig begin van het jaar 2015!!!!
Onzin reacties ook niet!



Nee dat begrijp ik hoor ons-cor.

Je hoeft er ook niets mee te doen, kunt het gewoon naast je neer leggen.

Mijn opmerking zaagt geen hout.



Ik wens je ondanks alles toch een veilig uiteinde en een voorspoedig begin van het jaar 2015!!!!





Soms heb je van die dagen hè.... gelukkig nieuwjaar!
Het gaat helemaal opgelost worden door Simyo, zo niet.... I'll be back!



Allemaal een gelukkig, maar vooral gezond 2015
Jij ook ons-cor! Blijf gezond want dat is het belangrijkste!
Dataverkeer uitschakelen op je telefoon want ookal denk je dat je wifi hebt, toestel schakelt over op 3G om te downloaden. Ipv 5 euro abb. telefoonrekeningen van 45-50 euro!!!!
Ali,



bedankt voor je reactie.

Dat klopt, ik hou de laatste maanden dagelijks mijn verbruik bij omdat ik vanaf het begin al het gevoel had dat er iets niet klopte. Wat ik nu regelmatig doe is mijn werktelefoon gebruiken als hotspot, ik draag beide telefoons met me mee waardoor ik volledig gebruik maak van de internetbundel van mijn werktelefoon. Zo blijf ik elke maand binnen mijn bundel, maar is heel vervelend om telkens in mijn prive tijd met 2 telefoons te moeten lopen. Overigens ik ben zelf inkoper en verwerk de facturen voor telefonie van mijn werkgever.

Guess what, 2 telefoons volledig op internet, outlook email op mijn telefoon, alle updates staan gewoon aan. verbruik afgelopen maanden werktelefoon: 1.8 gb. 1.4 gb. 1.9 gb.



Dat is toch vreemd? op me werktelefoon komen dagelijks over de 50 mails binnen, het wordt om de 2 min geupdated om mijn mailverkeer actueel te houden. Alsnog kom ik niet over de 2gb.



mijn prive telefoon (met simyo) wordt vaak met wifi gebruikt (thuis, bij vrienden etc) kleine beetje wat ik buiten een wifi gebied ben gebruik ik het voor facebook livescore achtige apps. Alle settings staan goed, email staat uit en refreshed wanneer ik dat wil (handmatig).



Bij mijn overzicht van verbruik zie ik ook activiteit in de nachturen (door de weeks) terwijl thuis altijd wifi aan staat. paar kb snap ik maar tientallen mb's is erg vreemd...



of casper het spookje moet stiekem snachts mijn wifi uitzetten en 18+ filmpjes gaan kijken...zal het m vragen...of in ieder geval vragen om mijn werktelefoon voor dat soort activiteiten te gebruiken want daar raken mijn mb's nooit op ;)




Hoi Tan,



Goed dat je het verbruik nauwlettend in te gaten houd. Zo kom je niet voor verassingen staan.



Over het verbruik van je werktelefoon, dat is voor ons giswerk omdat we hier geen inzicht in hebben. Het bekijken van Facebook (op je privétoestel) of het streamen van video’s/muziek verbruikt eenmaal meer data dan het lezen van een e-mailbericht. Daarnaast wordt het verbruik door sommige apps gecomprimeerd, waardoor je dataverbruik minder hoog zal zijn. Je zou kunnen nagaan of dit (ook) op je toestel kan instellen.



Naast de ingebouwde datateller van Samsung kan je gratis Onavo Count installeren. Hierbij kan je per app nagaan hoeveel internet verbruikt is. Dit wordt ook uitgesplitst in Wi-Fi of 3G.



Zolang het toestel aan staat en er verbinding is met het internet, kan er (bewust of onbewust) data verbruikt worden. De tijden 08.00, 20.00 en 00.00 dat je vaak terugziet op je verbruik zijn de tijdstippen waarop je datasessies zijn onderbroken. Het wil niet zeggen dat je op dat moment ook aan het internetten was. Het zijn slechts de momenten waarop je verbruik, op je factuur, geregistreerd wordt. Het heeft dus niets met Casper het spookje te maken :)



@ ons-cor, ik hoop dat je tevreden bent met de geboden oplossing.



@Tex, bedankt voor het meedenken 🙂

Reageer