Hoi Vandebeest,
Super balen dat je bent verrast met een hoge rekening, ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het precies zit.
Simyo stuurt je een sms wanneer de internetbundel voor 80% is verbruikt, in jouw geval was dit op 13 oktober om 16:27. Daarnaast laat Simyo je het ook weten wanneer de bundel helemaal op is, in jouw geval was dat op 15 oktober om 19:21. Ik zie dat je op 15 oktober om 22:12 een internetbundel van 500mb hebt aangeschaft, deze was op 18 oktober om 17:57 helemaal verbruikt en ongeveer een half uur daarna is je simkaart uit voorzorg geblokkeerd om verder kosten te voorkomen. Wegens de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waaraan het internet is verbruikt, wij zien alleen op welke tijdstippen er hoeveel MB is verbruikt. Je kunt dit wel in je toestel achterhalen, onderaan vind je een paar handige links om dit verbruikt te achterhalen en eventueel de instellingen aan te passen om dit in de toekomst te voorkomen.
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/ (blogpost over waar je het verbruik kunt achterhalen)
https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-hoogverbruik-veel-internet-in-een-korte-tijd-hebben-verbruikt-44348 (veel gestelde vragen over hoogverbruik met uitleg)
Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker word waar het verbruik vandaan komt, dit is wel belangrijk om te achterhalen om dit in de toekomst te voorkomen. Als je dit hebt gevonden kijk ik graag mee of ik iets kan betekenen in de kosten, daarover kun je me een privébericht sturen.
Groetjes,
Daisy